فرهنگ و هنر

کشف اتفاقی مجسمه تاریخی در مزرعه سیب‌زمینی

کشف اتفاقی مجسمه تاریخی در مزرعه سیب‌زمینی

بر اساس گزارش های شفاف، ریشه های باستانی، آثار تاریخی و ویرانه های باستانی به طور اتفاقی در پروژه های ساختمانی و ساختمانی یا توسط کشاورزان در مزارع کشف شده است. این اتفاق اخیراً در یکی از روستاهای کوچک قرقیزستان تکرار شد و یک کشاورز به طور غیرمنتظره ای مجسمه عظیم قرن ششم را در زمین کشاورزی کشف کرد.

در 5 اکتبر 2022، یک کشاورز در حین کار در مزرعه سیب مورد اصابت جسم سخت قرار گرفت. و ک فیکر می‌کرد به یک کیک که می‌کرد به حفاری رامد داد تا این سنگ‌ساز را کند. در نهایت با مجسمه سنگی بزرگی مواجه شد که شکلی به شکل صورت داشت و نقش انسان را حک می کرد.

مدتها پیش مجسمه سنگی کشف شده در واقع نسخه بزرگی از نوعی مجسمه بود که به “بالبال” معروف است. از این نوع مجسمه به عنوان سنگ قبر یا سنگ قبر استفاده می شود.

مجسمه ای که در مزرعه «آرکین» کشف شد حدود 3 متر طول دارد. این مجسمه تصویر انسانی را ترسیم می کند که نوعی زره ​​پوشیده و یک دست خود را به پهلو و دست دیگر را به بدن خم کرده است. در يكي از دستان آين شمسير كاكشير حكاكي شده اما بخس پيني آن كاكي شده و مي‌توانم درسله كرت اين قسمت از سومهير در زمين بود.

اما مجسمه سنگی که در مزرعه “آرکین” کشف شد، اولین مورد از مجسمه های مشابهی نیست که در قرقیزستان کشف شده است. تاکنون موارد متعددی از این نوع مجسمه ها کشف شده و استفاده از این مجسمه ها در این منطقه متداول است.

دکمه بازگشت به بالا