عمومیمدیریت کسب و کار

تکنولوژی و روش های جدید در حوزه شستشوی فرش

به گزارش گروه بازار یکی از زیباترین و مهمترین وسائل خانه که بسیار در معرض آلودگی است، فرش و قالی است. با وجود اینکه فرش زینت بخش خانه است، چون کف خانه پهن می شود و پا می خورد، می تواند گرد و خاک زیادی را در خود نگهدارد. به همین دلیل استفاده از روش هایی که بدون صدمه زدن به فرش و قالی، آن را عاری از گرد و خاک و آلودگی ها کند، ضروری است. با بهره گیری از افراد با تجربه و تکنولوژی روز، امکان شستشوی فرش های شما در شهر اوغلی در کوتاه ترین زمان با بهترین کیفیت را فراهم کرده است.

قالیشویی مکانیزه چیست

در قالیشویی مکانیزه تمام مراحل کار از طریق ماشین هایی که از تکنوژی روز برای شستشو استفاده می کنند، انجام می شود. در شستشوی فرش بر اساس دستباف یا ماشینی بودن متفاوت است و مرحله خشک کردن فرش از گرمخانه استفاده می شود. استفاده از گرمخانه برای خشک کردن فرش باعث می شود که هر زمان و در هر فصلی از سال با هر نوع شرایط آب و هوایی مانعی برای شستشوی فرش وجود نداشته باشد.

روش شستشوی مکانیزه

تکنولوژی و روش های جدید در حوزه شستشوی فرش

در کارخانه قالیشویی تهرانپارس با در نظر گرفتن اینکه فرش دستباف است یا ماشینی، ضخامت آن چقدر است، قدیمی است یا نو، نیاز به رفو دارد یا خیر، از شوینده مناسب فرش استفاده می شود و با استفاده از فشار آب عملیات شستشو انجام می شود که همین فشار آب منجر به استفاده از حجم کمتر آب می شود. سپس با قرار دادن فرش در گرمخانه در زمانی کوتاه فرش خشک می شود. اگر فرش نیاز به روفو داشته باشد در زمان مناسب، عملیات تعمیر و رفوی فرش انجام می شود.

مزایای شستشوی فرش با مواد نانو

‏ : فرش و قالی جزء لوازم بسیار با ارزش در منازل بوده که علاوه بر استفاده از آنها به عنوان زیرانداز، در طراحی و دکوراسیون داخلی نیز تأثیر زیادی می گذارند. به همین جهت حفظ تمیزی و پاکیزگی آن حائز اهمیت است.

از مواد مختلفی برای شستشوی فرش ها استفاده می شود که در حال حاضر به کارگیری مواد نانو در شستشوی فرش ها بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. زیرا می تواند بدون آسیب رساندن به سطح کیفیت الیاف فرش، هر نوع آلودگی را از سطح آن پاک نماید.

استفاده از مواد نانو برای شستشوی فرش مزایای زیادی به دنبال دارد که در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم:

  • از مواد نانو پس از فرش برای تأثیر بیشتر به کار می برند.با کمک مواد نانو هرگونه بوی بد فرش از بین رفته و سطح آن کاملاً براق می شود.
  • مواد نانو همه آلودگی ها از جمله: قارچ، میکروب، ویروس را از بین برده و با ایجاد یک لایه ضد حساسیت از رشد مجدد آنها جلوگیری می کند.
  • مواد نانو موجب شده تا در استفاده مجدد از فرش، نفوذ انواع آلودگی ها بر سطح فرش کمتر شود.

شناخت قالیشویی معتبر مواد نانو

: قالیشویی هایی که شرایط شستن فرش با مواد نانو را دارند، از دستگاه های مکانیزه و پیشرفته برخوردار می باشند. این مراکز با استفاده از شامپوهای مخصوص عملیات شستشوی فرش ها را انجام می دهند. این نیز از مزایای نانوشویی فرش می باشد. چرا که شستشوی فرش با دستگاه آسیب کمتری به فرش خواهد رسید.

انتخاب مواد شستشوی نانویی کاملاً استاندارد، تأثیر زیادی در کیفیت شستشو دارد. همچنین استفاده از مواد نانو با کیفیت بالا که در فناوری آنها از گیاه لاوندر استفاده شده، علاوه بر تمیز کردن فرش ها رایحه دل انگیزی را نیز ایجاد می ‌کند.نکته مهم این است که هزینه مربوط شستشوی فرش با مواد نانو بالا می باشد و در اغلب مواقع برای فرش های دستبافت و گرانقیمت مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای فرش های ماشینی مقرون به صرفه نیست.

توجه داشته باشید که استفاده از مواد نانو به صورت صد در صد مانع از آلودگی فرش در حین استفاده نمی شود. بلکه تا حد زیادی فرش را در برابر عوامل آلودگی مقاوم می‌ کند و طول مدت استفاده میزان آلودگی آن را کمتر می نماید.کارخانه قالیشویی ادیب به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کنند، می توانید فرش ‌های با طول عمر ماندگاری بالاتر داشته باشید. در این مرکز خدمات با گارانتی انجام میگردد.

با ثبت سفارش آنلاین در این سایت، برای شستشوی انواع فرش و خشکشویی و ، ۲۰% تخفیف بگیرید!!! اگر در سراسر تهران و کرج و تبریز زندگی می کنید. در هر ساعت از شبانه روز کافیست به سایت کارخانه قالیشویی ادیب مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید. تا از نزدیکترین شعبه برای شما سرویس اعزام شود.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی و مبل شویی و آنلاین با ۲۰% تخفیف ارائه می گردد. ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.علاوه بر شعبات شعبه و ادیب ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد. برای انتخاب قالیشویی های با کیفیت از سایت نقدونه استفاده کنید.

شستشوی فرش با مواد نانو چگونه است؟

مواد نانو یکی از تاثیرگذارترین چیزهایی هستند که در جهان مدرن، صنایع را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند. این مواد توانسته‌اند به صنعت قالیشویی نیز راه پیدا کنند و تمیزی بهتری را به منازل افراد بیاورند.شما نمی‌توانید در منزل فرش‌های خود را با مواد نانو بشویید یا از یک قالیشویی سنتی، انتظار شستن فرش‌هایتان را با این تکنولوژی داشته باشید. با مواد نانو تنها کار کارگاه‌های پیشرفته‌ است.

شستشو فرش با مواد نانو علاوه بر نیاز به تکنولوژی‌های پیشرفته، هزینه زیادی دارد. به همین دلیل شستن فرش‌ها با این مواد شاید از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به‌صرفه نباشد.اما درست است که شستشو با این مواد گران است اما رشد قارچ و میکروب را تا 99 درصد کاهش می‌دهد. به همین دلیل بعد از شستشوی فرش نانو، امکان بروز بیماری‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهید.

شستشوی فرش به روش نانو برای فرش های دستبافت مناسب تر است یا فرش های ماشینی؟

در قالیشویی اسلامشهر به روش نانو هیچ محدودیتی برای شستشوی فرش وجود ندارد. شما می‌توانید هر فرشی را که می‌خواهید به قالیشویی‌های مکانیزه و مجهز به این تکنولوژی بسپارید. اما به این معنا نیست که افراد هر دو نوع فرش ماشینی و دستبافت خود را نانوشویی می‌کنند.مواد نانو برای شستن فرش گران هستند. به همین دلیل برای برخی افراد از لحاظ اقتصادی شستن فرش‌های ماشینی به این روش معقولانه نیست. همین باعث شده است تا آن‌ها تنها فرش‌های دستبافت و گران‌بهای خود را با این تکنولوژی بشویند.

روش‌های شستشوی فرش با نانو

روش شستشوی فرش با مواد نانو، در بیشتر قالیشویی‌ها یکسان است. برخلاف آن‌چه که به نظر می‌رسد، این روش به ابزارالات خاصی نیاز ندارد. در واقع نحوه انجام این فرآیند دستی و به این شکل است که الیاف‌های فرش شما را با کمک شامپوهای خاص، می‌شویند.

به کمک این شیوه از شستشو، امکان کثیف شدن قالی‌هایتان و ایجاد لکه بر آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. دلیل گران بودن شستشوی نانو فرش، این است که عملا الیاف‌های فرش شما را در این روش نانو می‌کنند. این فرآیند، کاری هزینه‌بر و تحصصی است و هزینه‌های شستشو به این روش را افزایش می‌دهد. هیچ تضمینی وجود ندارد که با شستشوی فرش‌ها با مواد نانو، صد درصد از آلودگی و کثیفی آن جلوگیری کنید. اما میزان آلوده شدن آن به مرور زمان، بسیار کمتر از شستشو به روش سنتی است.

مهم‌ترین ویژگی‌های یک قالیشویی معتبر و مدرن

همانطور که گفته شد امروزه تعداد شرکت‌های قالیشویی در شهرها و شهرستان‌های مختلف به‌راحتی قابل شمارش نیستند و همین امر موجب شده است که انتخاب یک شرکت معتبر و مطمئن برای افراد چالش زا باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک قالیشویی مدرن و معتبر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قالیشویی باید تمامی مجوزهای رسمی و قانونی لازم را از اتحادیه قالیشویان دریافت کرده باشد و فعالیت‌های خود را کاملاً قانونی دنبال کند.
  • قالیشویی باید از نیروهای متخصص، ماهر و با سابقه‌ای برخوردار باشد تا تمامی نیازهای مشتریان خود را برطرف کند.
  • یکی قالیشویی باید از شعبه‌های متعددی در سطح شهر برای دسترسی راحت‌تر مشتریان داشته باشد.
  • قالیشویی باید در قبال کالاهای مشتریان مسئولیت‌پذیری کاملی داشته باشد و رضایت حداکثری مشتریان را جلب کند.
  • قالیشویی‌ها باید بتوانند خدمات متنوع و متعددی همچون ، خشک‌شویی در محل و … به مشتریان خود ارائه کند.
  • قیمت و هزینه‌های خدمات قالیشویی باید بر اساس نرخ مصوبه اتحادیه باشد.
  • قالیشویی باید از مواد شوینده و روش‌های منحصر به فرد برای شستن هر کدام از انواع فرش‌ها استفاده نماید.
  • این شرکت‌ها باید بتوانند عملیات دریافت، شستشو و تحویل فرش را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

خصوصیات و قابلیت‌های قالیشویی مدرن

همانطور که در بخش قبلی عنوان شد یک قالیشویی معتبر باید از ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی برخوردار باشد اما امروزه افراد در مورد فرش‌ها، مبلمان، موکت، تابلو فرش و سایر کالاهای خود حساسیت‌های بسیاری زیادی دارند و انتظار دارند که شرکت‌های قالیشویی به بهترین شکل ممکن اقدام به شستشو و تمیز کردن آنها نمایند. از جمله مهم‌ترین و بارزترین ویژگی یک قالیشویی مدرن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بسته‌بندی مدرن و حمل و نقل اصولی

فرش‌ها گنجینه‌های ارزشمندی هستند که باید با دقت و حوصله همان‌طور که بافته شده‌اند با احترام و به صورت تخصصی بسته‎ بندی نیز شوند. حمل و نقل فرش اهمیت زیادی دارد و هرگونه اشتباه در این زمینه موجب خسارت جدی به فرش می‌شود. در یک قالیشویی مدرن به این نکته توجه شده و با برخورداری از سیستم‌های به‌روز بسته‌بندی، حمل و نقل این کالای ارزشمند به بهترین نحو انجام می‌شود.

شست و شوی اصولی

در یک قالیشویی مدرن ، تکنولوژی به خدمت بشر آمده است تا عملیات شست‌وشو با دقت بیشتر و تخصصی‌تر صورت گیرد. ابتدا باید فرش به دقت بررسی شود. در صورت وجود هرگونه لکه، پوسیدگی و یا پارگی ابتدا رفو و تعمیرات انجام شده و سپس فرآیند شست‌وشو آغاز گردد. پیش از شروع شستن حتما باید خاک‌گیری با دستگاه و وسایل مدرن انجام شود.

مدرن بودن قالیشویی به معنای تمایز در نحوه شستن فرش است. فرش‌های دستباف، ماشینی و جنس‌های مختلفی که وارد قالیشویی می‌شوند، هرکدام شیوه‌های شست‌وشوی مخصوص به خود را دارند. همچنین لکه‌های مختلفی همچون چربی، رنگ و مواد آرایشی مکانیسم شست‌وشوی خاصی دارند و باید با مواد شوینده مخصوص تمیز شوند. نوع مواد شوینده اهمیت ویژه‌ای دارد تا قالی آسیب نبیند.

شعبه های متعدد در مناطق شهر

زمانی که یک شرکت قالیشویی بتواند از تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده کند، نیروهای متخصص و ماهری را در اختیار داشته باشد، خدمات متنوع و گسترده‌ای به مشتریان خود ارائه کند و از مواد استاندارد و باکیفیت برای و ماشینی استفاده کند می‌تواند اعتماد حداکثری مشتریان را به دست بیاورد و این کمک می‌کند که مشتریان بیشتری به آن جذب شوند.

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های قالیشویی‌های مدرن داشتن شعبه‌های مختلف برای رفاه حال بیشتری مشتریان است. به عنوان مثال در کلان شهرهایی مانند تهران یک قالیشویی پیشرفته فقط با داشتن یک یا دو شعبه قادر نخواهد بود به درخواست تمامی مشتریان خود پاسخ بدهد. به همین دلیل لازم است که در مناطق و محله‌های مختلف اقدام به افتتاح و تأسیس شعبه‌های مختلف کند.

در کنار موارد گفته شده یک قالیشویی به‌روز و مدرن باید بتواند در تمامی ایام سال و حتی ایام تعطیلات به مشتریان خود خدمات‌رسانی کند، از تنوع خدمات بالایی برخوردار باشد، خدمات در محل داشته باشد و در صورت لزوم خدماتی همچون تعمیر، ترمیم، رنگرزی و … را نیز ارائه کند.

جمع‌بندی نهایی

امروزه قالیشویی‌های متعددی در سراسر کشور در حال فعالیت بوده و خدمات متنوعی به مشتریان خود ارائه می‌کنند. قالیشویی‌های مدرن و پیشرفته باید بتوانند علاوه بر داشتن تنوع خدمات، از تجهیزات و دستگاه‌های به‌روز برخوردار باشند، دارای سایت اینترنتی انحصاری باشند، شعبه‌های مختلفی برای دسترسی راحت‌تر مشتریان افتتاح کنند و از مشتری مداری بالایی برخوردار باشند. قالیشویی نوین به عنوان بهترین و پیشرفته‌ترین و با برخورداری از تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌های عنوان شده همواره در تلاش است که رضایت حداکثری مشتریان را جلب کند.

 

دکمه بازگشت به بالا