اقتصادی

عکس/ اولین خودروی خودران مرسدس بنز وارد میدان شد!

مرسدس بنز اولین شرکت خودروسازی است که گواهینامه‌ای از ایالت کالیفرنیا برای فروش خودروهای تولید استاندارد مجهز به رانندگی خودکار (خودران) مشروط سطح ۳ دریافت می‌کند.

این بدان معنی است که برخی از مدل‌های مرسدس بنز را می‌توان در بزرگ‌ترین بازار خودروی آمریکا بدون تعامل بین راننده و ماشین تحت شرایط خاص هدایت کرد. با این حال، راننده همچنان باید آماده باشد تا در صورت قطع شدن سیستم خودکار، کنترل را به دست بگیرد.

(تصاویر) مرسدس بنز؛ اولین خودران سطح ۳ را به جاده‌های آمریکا می‌فرستد

سیستم «درایو پایلوت» (Drive Pilot) این خودروساز به عنوان یک آپشن در مدل‌های «اس کلاس» (S-Class ۲۰۲۴) و «ای کیو اس» (EQS ۲۰۲۴) در دسترس خواهد بود و انتظار می‌رود اولین خودروهای مجهز به این فناوری در اواخر سال ۲۰۲۳ به مشتریان تحویل داده شوند.

(تصاویر) مرسدس بنز؛ اولین خودران سطح ۳ را به جاده‌های آمریکا می‌فرستد

همین سیستم باعث شد این برند شاخص آلمانی لقب اولین خودروسازی در آمریکا را به خود اختصاص دهد که گواهینامه رانندگی خودکار سطح ۳ را دریافت می‌کند. در ژانویه امسال، «درایو پایلوت» (Drive Pilot) برای استفاده در نوادا گواهینامه دریافت کرد.

«مرسدس بنز درایو پایلوت» تنها سیستم خودروهای تولید استاندارد مجهز به رانندگی خودکار سطح ۳ جهان با تاییدیه نوع معتبر بین المللی است. این سیستم بر پایه‌ای بسیار مستحکم ساخته شده است و استانداردهای جدید صنعت خودروسازی را تعیین می‌کند. Drive Pilot از معماری بسیار پیچیده خودرو مبتنی بر تعداد زیادی سنسور است که امکان رانندگی راحت و ایمن خودکار مشروط. گواهینامه توسط مقامات در کالیفرنیا و نوادا یک بار دیگر تأیید می‌کند که افزونه روشی ایمن و در نتیجه روشی صحیح است.

(تصاویر) مرسدس بنز؛ اولین خودران سطح ۳ را به جاده‌های آمریکا می‌فرستد

اگر در دنیای فناوری‌های خودکار و خودران تازه کار هستید، به اختصار معنی همه آن چه در این متن خوانده‌اید را می‌توان این طور بیان کرد: اگر سوار S-Class ۲۰۲۴ یا EQS ۲۰۲۴ مجهز به Drive Pilot هستید، می‌توانید دست‌های خود را از روی فرمان بردارید و به ترافیک فکر نکنید و روی فعالیت‌های دیگر، از جمله برنامه‌های کاربردی در نمایشگر مرکزی خودرو تمرکز کنید. این امر در بخش‌های خاصی از آزادراه با سرعت حداکثر ۶۵ کیلومتر در ساعت امکان پذیر خواهد بود. با این حال، راننده باید در هر زمان آماده باشد تا کنترل کامل خودرو را در دست بگیرد.

(تصاویر) مرسدس بنز؛ اولین خودران سطح ۳ را به جاده‌های آمریکا می‌فرستد

مرسدس در آینده می‌خواهد سیستم خود را بهبود بخشد به طوریکه بتواند با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت نیز کار کند. شرکت‌هایی مانند «انویدیا» (Nvidia) و «لومینار» (Luminar) به سازنده خودرو کمک می‌کنند و قطعات مختلفی را برای Drive Pilot ارائه می‌کنند. در جدیدترین خبر در این باره اعلام شده که مرسدس می‌خواهد دسترسی به سیستم را به سایر آمریکا و دیگر مناطق در سراسر جهان گسترش دهد.

227227

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا