رشته حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد

تا چند سال پیش اوضاع تعدادی از دانش آموزان پشت کنکوری در کشور ما بسیار وخیم بود. دانش آموزانی که علیرغم تلاش‌هایشان برای قبولی در کنکور به درهای بسته می‌خوردند. اگر پسر بودند، باید راهی خدمت می‌شدند و اگر دختر بودند، باید یک سال دیگر پشت کنکور می‌ماندند. پیرو این اتفاقات و خودکشی‌ها، برای تلطیف فضا دانشگاه‌های آزاد اقدام به پذیرش دانشجو در دانشگاه به شکل “بدون کنکور” کردند. رشته حقوق یکی از رشته‌های پر‌طرفداری است که امروزه دانشجویان زیادی در کشورمان در آن مشغول به تحصیل هستند. در ادامه به معرفی رشته حقوق می‌پردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شرایط پذیرش در رشته‌ حقوق بدون کنکور دانشگاه آزاد چیست؟

برای اینکه بتوانید در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد شرکت کنید، سوابق تحصیلی شما سنجیده خواهد شد. منظور ما از سوابق تحصیلی، مدرک دیپلم شماست که در طی اتمام دوران مدرسه آن را دریافت کرده اید. در صورتی که به هر دلیلی موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده‌اید، می‌توانید با مطالعه مقاله نحوه اخذ دیپلم برای بزرگسالان نسبت به روش های دریافت این نوع مدرک تحصیلی مطلع شوید. (این افراد باید از طریق مدارس بزرگسالان دروس مربوط به رشته انتخابی خود را بگذرانند و پس از قبولی در امتحانات مدرک دیپلم خود را اخذ کنند. برای دریافت دیپلم حتما باید توجه داشته باشید که از طریق آموزش و پرورش اقدام کنید. مدارکی که در آموزشگاه‌های آزاد و فنی تحت عنوان مدرک دیپلم به شما داده می‌شوند، صرفا گواهی مهارت است و با دیپلم برابری نمی‌کند.)

معرفی رشته حقوق

رشته حقوق یکی از رشته‌های محبوب دانش آموزان رشته انسانی است. این رشته شامل قوانینی است که بین مردم در زمینه‌های مختلف وضع شده است. رشته حقوق دامنه وسیعی از شاخه‌ها را شامل می‌شود. از حقوق مدنی گرفته تا حقوق بین‌الملل و حقوق عمومی و حقوق خصوصی.

دانشجویان در این رشته باید مهارت‌های جانبی از قبیل فن بیان قوی و ادبیات غنی داشته باشند تا بتوانند طرف مقابلشان را که قاضی و قضات هستند را تحت تاثیر قرار دهند. تسلط بر زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه تا حد زیادی مورد نیاز وکلا می‌باشد.

بازار کار رشته حقوق

گرفتن مدرک کارشناسی در این رشته کار شاقی نیست، اما موفقیت در بازار کار این رشته به همین راحتی نیست. افرادی که قصد موفقیت در بازار کار این رشته را دارند باید روحیه جنگندگی و جستجوگری داشته باشند. دانشجویانی که در رشته حقوق فارغ التحصیل می‌شوند می‌توانند پس از قبولی در آزمون وکالت و با در دست داشتن پروانه وکالت، دفتر وکالت تاسیس کنند. این افراد همچنین می‌توانند در ارگان‌های دولتی یا خصوصی از قبیل بانک‌ها یا دادگاه‌ها و دادگستری‌ها به عنوان مشاور حقوقی حضور داشته باشند.

جمع بندی

بسیار ممنون هستیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. در این مقاله به یکی از پر طرفدارترین رشته‌های دانشگاهی، رشته حقوق پرداختیم. با تحصیل در این رشته، آینده شغلی شما می‌تواند وکالت، حقوقدان و یا در بالاترین مدارج قاضی باشد. (شایان‌ ذکر است که اگر مؤنث باشید و در ایران زندگی کنید، متأسفانه نمی‌توانید به درجه قضاوت برسید، اما در سایر کشورها مانع و محدودیتی وجود ندارد.)

امیدواریم که اطلاعات فوق در رابطه ‌با رشته حقوق برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید و یا قصد آشنایی با سایر رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد از قبیل حسابداری را دارید، به سایر مقالات ما از جمله مقاله همه چیز درباره حسابداری سری بزنید.

خروج از نسخه موبایل