10 انیمیشن آموزنده که دیدگاه شما را نسبت به زندگی عوض می‌کند

در دهه‌های اخیر انیمیشن‌ها با کمک نرم‌افزارهای کامپیوتری حال و هوای تازه‌ای پیدا کرده‌اند. ما هم به همین جهت در این مطلب به 10 انیمیشن آموزنده که ممکن است دیدگاه کودک را نسبت به زندگی عوض کند، می‌پردازیم. کودکان توسط مشاهده کردن اطراف خود، زندگی را می‌آموزند. صحبت کردن با کودک یکی از راه‌های آموزش آنان است. فرزندان ما از راه شنیدن آواهای دیگران، سخن گفتن را یاد می‌گیرند و یا از طریق مشاهده رفتار پدر و مادر و بزرگترها، روابط اجتماعی را می‌آموزند.

آموزش از راه کتاب خواندن برای کودک یا بازی با آنها روش‌های خوب و مناسبی می‌باشند؛ ولی اغلب انیمیشن‌ها به راحتی پیام‌های خود را به کودکان و حتی گاهی اوقات بزرگترها می‌رسانند. برای مثال شاید بسیاری از ما بزرگسالان، در کودکی با شخصیت پینوکیو همزاد پنداری داشته و از او آموخته باشیم. بنابراین دانلود انیمیشن آموزنده می‌تواند یک تفریح سالم برای کودک شما باشد. نقاشی‌های متحرک به سبب استفاده از موسیقی و رنگ‌های جذاب و زیبا، ذهن کودک را برانگیخته و پیام‌ها را بهتر به آنها می‌رساند.

ما در بین این نقاشی‌های متحرک، به بررسی 10 انیمیشن آموزنده که می‌تواند تاثیرگذار باشد، می‌پردازیم.

اول: درون و بیرون (Inside Out)

انیمیشن درون و بیرون که در سال 2015 ساخته شده است، زندگی یک دختر 11 ساله را به تصویر می‌کشد که علیرغم میل خود به شهری دیگر نقل مکان می‌کند. این کارتون تشخیص احساسات کودک توسط خود او را آموزش می‌دهد. این تشخیص باعث بهبود مهارت‌های اجتماعی آنها در بزرگسالی می‌شود. آگاهی‌های احساسی باید از سنین کم به کودکان آموزش داده شود.

دوم: کارتون Up (بالا)

Up یکی از 10 انیمیشن آموزنده جهان است. در این کارتون به این موضوع که “برای رسیدن به آرزوها و ماجراجویی هیچ وقت دیر نیست” می‌پردازد. انیمیشن آپ دوستی پیرمرد و پسربچه‌ای را به تصویر می‌کشد که توسط هزاران بادکنک به بالا پرواز می‌کنند. این فیلم بسیار تاثیرگذار بوده و احساسات بیننده را برانگیخته می‌کند.

سوم: فروزن

کارتون فروزن یا منجمد، یکی از 10 انیمیشن آموزنده به شمار می‌رود. این انیمیشن درباره روابط بین خواهرها و اعتماد به نفس صحبت می‌کند. شخصیت اصلی کارتون فروزن، دختری به نام السا است. السا که دارای قدرت‌های خارق‌العاده‌ای بوده، سعی می‌کند خودش را از مردم دور نگه دارد؛ زیرا اگر از کنترل خارج شود، دیگران را به خطر می‌اندازد. این انیمیشن می‌خواهد به کودکان بیاموزد که متفاوت بودن یک عیب نیست و کودک باید از سنین پایین اعتماد به نفس را بیاموزد.

چهارم: کوکو

انیمیشن کوکو که متمرکز بر فرهنگ مردم مکزیک است، در سال 2017 ساخته شده است. پیام کوکو این است که کودکان، آرزوهای خود را دنبال کنند. در این فیلم خانوادگی، به بچه‌ها آموزش می‌دهد که به خانواده و فرهنگ خود اهمیت دهند. شخصیت اصلی داستان کوکو که “میگل” نام دارد، می‌خواهد به آرزوهایی که غیر منطبق بر برنامه‌های والدین خویش است، دست یابد.

پنجم: پینوکیو

انیمیشن پینوکیو که جزء کارتون‌های دهه 40 است، یکی از تاثیرگذارترین و آموزنده‌ترین کارتون‌ها محسوب می‌شود. این نقاشی متحرک کودکان که ساخت کمپانی والت دیزنی است، به مفهوم وجدان و نتیجه اعمال اشاره می‌کند. به عبارت دیگر، گوش دادن به صدای وجدان، آموزش اصلی این انیمیشن جذاب است.

ششم: قهرمان بزرگ 6

داستان قهرمان بزرگ 6 با فقدان برادر شخصیت اصلی داستان آغاز می‌شود. قهرمان اصلی روایت سعی می‌کند، به زندگی ادامه داده و جایگاه خود را در جامعه بشناسد. در راه رسیدن به هدف، او یک ربات بزرگ به دست آورده تا توسط آن ذهن خویش را تغییر دهد. این کارتون دارای صحنه‌های کمدی، جنگی و عاشقانه است و می‌خواهد به کودکان بیاموزد که فقدان یک عزیز، پایان زندگی نیست.

هفتم: کارتون وال ای

کارتون وال ای در سال 2008 ساخته شده است. وال ای به موضوع محیط زیست پرداخته و به آشنایی شخصیت اصلی داستان با یک ربات می‌پردازد. ربات که “حوا” نام دارد، برای جمع‌آوری اطلاعات به زمین آمده است. مصرف‌گرایی و اثرات مخرب آن بر روی محیط زیست موضوع مورد نکوهش در این انیمیشن است.

هشتم: سفید برفی و هفت کوتوله

سفید برفی و هفت کوتوله یکی از  10انیمیشن آموزنده و قدیمی به حساب می‌آید. این کارتون که ساخت کمپانی والت دیزنی است، برای کودکان بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است. کارتون سفید برفی بعد از گذشت چند دهه از تاریخ ساخت، باز هم در طول مدت نمایش کودکان را میخکوب کرده و به آسانی پیام خود را به آنها می‌رساند. پیروزی و موفقیت انسان‌های مهربان و نیک بر انسان‌های بدجنس و شرور از پیام‌های آموزنده این کارتون است.

نهم: شهر اشباح

شهر اشباح داستانی فانتزی و ماجراجویانه دارد. کارتون شهر اشباح که داستان دختری 10 ساله را به تصویر می‌کشد، طلسمی نحس والدین دختر را به خوک تبدیل می‌کند. این دختر بالاجبار در گرمخانه‌ای که مربوط به ارواح وشیاطین است، مشغول به کار می‌شود و ماجراهایی ترسناک و مهیج به وجود می‌آورد. این کارتون درباره دنیای بزرگترها با کودکان سخن می‌گوید. کودکی که به دنیای بزرگسالی قدم گذارده و متوجه می‌شود که همه چیز در حال تغییر است.

دهم: انیمیشن غول آهنی

غول آهنی که یکی دیگر از 10 انیمیشن آموزنده تاریخ سینماست، در سال 1999 ساخته شده است. این کارتون که روایتی علمی – تخیلی و فانتزی دارد، برگرفته از مجموعه داستان‌های کودکانه “تد هیوز” می‌باشد. روایت این کارتون مربوط به پسربچه‌ای است که با رباتی بزرگ آشنا می‌شود. این ربات از قدرت خود، برای کمک به دیگران استفاده می‌کند و این قدرت باعث نمی‌شود که به دیگران آسیب برساند.

انیمیشن‌ها به عنوان یکی از وسایل کمک آموزشی به کمک مربیان کودک و والدین آنها آمده است. کارتون‌ها برای کودکان می‌توانند هم جنبه سرگرمی و هم آموزشی داشته باشند. همچنین تماشای فیلم خارجی و فیلم دوبله تاثیرگذار نیز می‌تواند در جهت رشد فکری بزرگسالان، کمک‌کننده باشد.

خروج از نسخه موبایل