علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

جراحی تیپ پلاستی چیست؟

به نقل از دکتر ساعدی تیپ پلاستی یا جراحی نوک بینی، به عملی گفته می شود که به منظور تغییر شکل ظاهری نوک بینی انجام می شود. این عمل جراحی بخشی از رینوپلاستی یا همان عمل زیبایی جراحی به شمار می رود که در کنار سایر اصلاحات بینی انجام می شود. در برخی موارد فرد نیازی به تغییر ساختار کلی بینی نداشته و تنها در بخش نوک بینی نیاز به اصلاح آن دارد. در چنین شرایطی بیمار تحت عمل نوک بینی یا تیپ پلاستی قرار می گیرد. اما سوال اینجاست که چه افرادی می توانند عمل نوک بینی را انجام دهند؟ به منظور آشنایی بیشتر با عمل نوک بینی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تیپ پلاستی بینی چیست؟

نوک بینی برجسته ترین و قابل رویت ترین قسمت بینی است و گاهی اوقات می تواند تنها قسمتی باشد که فرد را آزار می دهد. به خصوص اگر نوک بینی پهن، سوراخ های بینی بزرگ، دارای افتادگی و عدم تقارن سوراخ های بینی مشاهده شود. همان طور که در بالا اشاره شد، رینوپلاستی نوک بینی یا تیپ پلاستی یک عمل جراحی است که شامل تغییر شکل نوک بینی و فقط نوک بینی می شود. به طورکلی، این جراحی شامل فرآیند تغییر شکل نوک بینی برای ایجاد تعادل بهتر با سایر بینی و ویژگی های صورت است. هدف از جراحی نوک بینی، بهبود ظاهر نوک با رفع یا تغییر اندازه و برآمدگی نوک است. همچنین می تواند شامل کاهش اندازه سوراخ های بینی باشد.

چه کسانی کاندید مناسب جراحی تیپ پلاستی بینی هستند؟

توجه داشته باشید که جراحی نوک بینی برای همه مناسب نیست و نیاز به تشخیص پزشک دارد. در برخی موارد تغییرات بیمار بیشتر از نوک بینی است و ساختار بینی به کلی نیاز به تغییر دارد. افرادی که شرایط زیر را داشته باشند، کاندید مناسبی برای عمل نوک بینی هستند:

  • افرادی که از ظاهر نوک بینی خود ناراضی هستند.
  • نوک بینی فرد افتاده است.
  • نوک بینی بیش از حد بزرگ یا کوچک است.
  • سوراخ های بینی نامتقارن است.
  • فرد دارای یک نوک بینی پهن و گرد است.
  • نوک بینی نامتقارن است.
  • کلوملای بینی حالت آویزان دارد.
  • سوراخ های بینی بیش از حد گشاد است.

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، تیپ پلاستی بخشی از است که توسط متخصص گوش، حلق و بینی انجام می شود. بسیاری از افراد باتوجه به ظاهر بینی خود تصمیم به اصلاح نوک بینی می گیرند، اما پس از معاینات دقیق مشخص می شود که بینی دارای مشکلات دیگری نظیر انحراف، کجی و یا حتی مشکلات عملکردی است. به همین علت جراحی رینوپلاستی و تغییرات بیشتر بر روی بینی انجام خواهد شد.

جراحی تیپ پلاستی چیست؟

عمل تیپ پلاستی چگونه انجام می شود؟

نوک بینی از غضروف ها، ماهیچه ها، بافت های فیبری، حداقل چربی و لایه های پوست ساخته شده است که با جراحی نوک بینی قابل اصلاح و بهبود است. جراحی تیپ پلاستی با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود که حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد.اکثر عمل های نوک بینی به روش جراحی باز انجام می شوند، زیرا این روش به جراح اجازه می دهد تا نوک بینی را با جزئیات بهتر تغییر دهد.

تیپ پلاستی مانند جراحی زیبایی بینی با یک برش کوچک روی پوست در بین سوراخ های بینی شروع می شود. بالا آمدن پوشش پوست بلافاصله پس از نمایان شدن غضروف های نوک و سایر ساختارهای نوک متوقف می شود. در این عمل سوراخ های بزرگ بینی کوچک تر و و نوک بینی را باریک تر کرد. همچنین، در طی جراحی تیپ پلاستی برای اصلاح نوک بینی، می توان غضروف را از بینی خارج کرد. گاهی اوقات جراح ممکن است از غضروف پیوند شده از گوش یا دنده برای ایجاد نوک گردتر استفاده کند.

هزینه تیپ پلاستی بینی در تهران

یکی از رایج ترین سوالاتی که بیماران مطرح می کنند، هزینه تیپ پلاستی است. اگرچه هزینه عمل تیپ پلاستی کمتر از رینوپلاستی است، اما هزینه جراحی نوک بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال بسیاری از مراجعه کنندگان قصد جراحی در نوک بینی خود را دارند، اما پس معاینات ممکن است مشکلات دیگری ظاهری و عملکردی داشته باشند. همچنین، نوک تغییر نوک بینی نیز در قیمت نهایی عمل نوک بینی تاثیر دارد.

برای مثال ممکن است در عمل تیپ پلاستی بینی گوشتی، بیمار از استحکام غضروفی کافی برخوردار نبوده و نیاز به پیوند غضروف داشته باشد. در نتیجه هزینه این عمل در مقایسه با عمل هایی که نیاز به پیوند غضروف نیست، بیشتر خواهد بود. علاوه بر موارد ذکر شده، نوع جراحی (ترمیمی یا اولیه) دستمزد پزشک، نوع بیمارستان و آزمایشات قبل و بعد از عمل نیز در تعیین هزینه تیپ پلاستی بینی در تهران موثر است.

جراحی تیپ پلاستی بینی، یک عمل جراحی زیبایی بینی است که تنها ظاهر نوک بینی را اصلاح می کند. اگرچه تیپ پلاستی جزیی از جراحی رینوپلاستی است، اما برخی بینی ها دارای نوک بینی پهن، بزرگ به همراه بتیپ پلاستی عمل زیبایی بینی بدون بیهوشی است که در آن نیازی به گچ گیری و تامپون نمیباشد.

تیپ پلاستی چیست؟ نحوه عمل تیپ پلاستی

عمل تیپ پلاستی بر روی نوک بینی صورت میگیرد که در آن به تعدیل و کمتر کردن حجم غضروفی بینی پرداخته میشود ولی در روش اختصاصی دکتر گنجه خسروی قوز بینی نیز قابل برداشت تا 5 الی 6 میلیمتر بوده و تغییرات بیشتر از یک تیپ پلاستی ساده که فقط بر روی نوک بینی انجام میشود است. به طور کلی هدف از عمل تیپ پلاستی رفع افتادگی و پهنی نوک بینی است.

 تیپ پلاستی مناسب چه افرادی می باشد؟

مهمترین نکته در ارتباط با عمل تیپ پلاستی این است که این عمل برای تمام افراد جامعه قابل استفاده نیست و حتما باید برای انجام این جراحی مشاوره هایی تخصصی با پزشک خود داشته باشند. عمل تیپ پلاستی بطور معمول برای افرادی که در ادامه اشاره میکنیم، توصیه می شود:

  •  افرادی که قوز بینی کم یا متوسطی دارند و به دنبال زیبایی بیشتری هستند.
  •  افرادی که در بینی خود دارای غیر قرینگی نوک بینی و یا انحراف هستند.
  •  کسانی که تمایل دارند نوک بینی شان سربالا تر باشد و حتی در مواردی سرپایین تر باشد.

این قبیل افراد معمولا می توانند از مزایای عمل تیپ پلاستی استفاده کنند.

عمل تیپ پلاستی به عنوان یکی از عمل های زیبایی بینی است که دوره نقاهت بسیار کوتاهتری دارد و برخلاف دیگر عمل های بینی در روش تیپ پلاستی به زودی دوره درمان و مراقبت شما به پایان رسیده و می توانید به زندگی روزمره بازگردید. که این مسئله در برخی از افراد مانند ورزشکاران، بازیگران، خلبانان و… اهمیت بسیار زیادی دارد.

عمل تیپ پلاستی که یکی از انواع مختلف عمل های زیبایی بینی است، موضوع اصلی این مقاله می‌باشد. عمل تیپ پلاستی یکی از انواع مختلف عمل های جراحی بینی به شمار می رود. عمل تیپ پلاستی بینی برای تغییر فرم و شکل انواع خاصی از بینی ها انجام می گیرد. عمل تیپ پلاستی بینی یکی از رایج ترین عمل های بینی است که امروزه انجام می گیرد. عمل تیپ پلاستی بینی، مزایایی برای افرادی که این عمل را انجام می‌دهند دارد.

به طور کلی عمل های جراحی بینی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر شکل و فرم بینی فرد بگذارند. عمل تیپ پلاستی بینی که  یکی ‌از انواع عمل های جراحی بینی می باشد که توسط پزشک متخصص انجام می گیرد. این عمل جراحی معمولاً تمرکز بسیار بالایی روی نوک بینی و پره های بینی دارد. در واقع هدف از انجام عمل تیپ پلاستی ، زیباسازی نوک بینی و تاثیر آن بر زیبایی کلی بینی می باشد.

به همین دلیل بیشتر افرادی که مشکلاتی در ناحیه نوک بینی یا پره های بینی خود دارند، مانند افتادگی نوک بینی یا نا میزان بودن سوراخ های بینی، می‌توانند با عمل تیپ پلاستی بینی تا حد قابل قبولی مشکلات مربوط به این قسمت از بینی خود را رفع کنند.

افراد بسیار زیادی وجود دارند که به دنبال یک راه ساده برای داشتن یک بینی با شکل مناسب هستند.  می توان گفت که عمل جراحی تیپ پلاستی بینی یکی از جراحی هایی است که به وسیله آن افراد می توانند با تغییرات جزئی در بینیشان به یک شکل مناسب و قابل قبول در بینی خود برسند و زیبایی آن را دوچندان کنند. عمل تیپ پلاستی بینی معمولاً به وسیله یک سری تکنیک ها توسط پزشک متخصص انجام می شود.  شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه فیلم عمل تیپ پلاستی بینی و جنبه های دیگر انجام این عمل جراحی با ما همراه باشید. در ادامه مطلب نحوه عمل تیپ پلاستی، می توانید به پاسخ بسیاری از پرسش هایتان برسید.

سخن آخر

در تمامی این مطالب در تلاش بودیم تا اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با تیپ پلاستی برای شما فراهم سازیم. برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی، تیپ پلاستی بینی را با رینو پلاستی اشتباه می‌گیرند و امکان دارد که این مسئله باعث شود تا راهکار مناسبی را برای اصلاح فرم بینی خود انتخاب نکنند. با توجه به این ‌که بینی نقش بسیار زیادی در زیبایی صورت دارد، اگر جراحی بینی شما به ‌درستی صورت نگیرد، نه‌ تنها نتیجه حاصل بخش آن برای زیبایی صورت شما مفید نیست، بلکه تأثیرات بسیار منفی را در پی خواهد داشت.

همان‌طور که مشخص است، تیپ پلاستی توجه خاصی روی نوک بینی و جمع شدن پره‌ها خواهد داشت و نمی‌توان انتظار بیش ‌از اندازه‌ای از آن داشت. در صورتی‌ که قصد انجام تیپ پلاستی دارید، باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و با او مشورت داشته باشید. برای این ‌که اطمینان حاصل کنید که نتیجه تیپ پلاستی برای شما به چه صورت می‌باشد، نمونه کارهای پزشک را ببینید تا با اطمینان خاطر بتوانید از این مزیت استفاده داشته باشید. در کنار آن پرس ‌و جو کردن از مراجعه‌کنندگان آن پزشک می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم‌گیری خوبی برای انتخاب پزشک خود داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا