اصغر سمسارزاده: مهدی صباغی یک جنتلمن شریف بود

«مهدی عزیز، آقایی شریف، باوقار و مودب بود، حیف که او را از دست دادیم، 40 سال در رادیو با هم کار کردیم، شوخی کردیم، خیلی اذیتش کردم، امیدوارم مرا ببخشد». جملاتی از صحبت‌های اصغر سمسارزاده هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو کشورمان و از دوستان مرحوم مهدی صباغی است که در گفت‌وگویی به بیان خاطراتی از آن مرحوم پرداخت.

اصغر سمسارزاده در گفت وگو با ایواره، یاد و خاطره هنرمند فقید مهدی صباغی را بزرگوار توصیف می کند و می گوید: حیف شد، حیف شد درگذشت مهدی صباغی عزیز، روحش شاد. به جامعه هنری و برنامه «صبح جمعه با شما» تسلیت می گویم. در سال هایی که با او کار کردم خیلی شوخی کردم و خیلی اذیتش کردم امیدوارم مرا ببخشد.

وی در خصوص انتشار فیلمی در فضای مجازی که مربوط به برنامه صبح جمعه با شما بود و مرحوم صباغی در اوج بیماری برای ضبط برنامه حضور داشت، به جزئیات این فیلم اشاره می کند و می گوید. : بیماری های دیگر واقعا مدت ها مرا آزار می داد و شرایط سختی داشت. روحش شاد. فیلمی که ما منتشر کردیم در اواخر سال 1999 در دوران اوج خود بود. یادم هست برای برنامه «صبح جمعه با شما» او را به رادیو آوردیم. خاطرات زیادی از او دارم. تنها فردی که زیاد با آن مرحوم شوخی کردم خودم بودم و در فیلمی که اکران شد شوخی ها کاملا محسوس و واضح است. جملاتی که استفاده کردم فقط برای شوخی و خنده بود تا روحیه شان حفظ شود.

سمسارزاده ادامه می دهد: حمیدالله یاری دوست عزیزمان که در فیلم با ویلچر خود رانده بود مهدی را از کرج به رادیو آورده بود که شادی را با خود برد. من تو اون فیلم شوخی کردم و گفتم ایشالا با کرونا همه نابود میشیم یادت باشه.

این هنرمند سپس به بهترین خاطره خود از مرحوم مهدی صباغی اشاره می کند: سریال محکومین تنها نماهنگ مشترک من و حمید بود که برای شبکه یک سیما به کارگردانی آقای سید حاتمی و تهیه کنندگی بهروز مفید ساخته شد. در یکی از قسمت‌های این سریال من و آقای صباغی نقش دو دوست را بازی می‌کردیم که نقش دو پیرمرد را بازی می‌کردند که در خانه سالمندان کار می‌کردند. خاطرات خیلی خوبی با هم داریم. به نظر من یکی از کارهای ماندگار آقای صباغی همین سری محکومین بود.

سمسارزاده همچنین بیان می کند: 40 سال با او در رادیو کار کردم. ابتدا با حمید صباغی در کارهای آقای حمید منوچهری آشنا شدم و بعد از آن سال ها با هم کار کردیم و با هم دوست شدیم. او مردی بسیار شریف، مودب و با لهجه خاص مشهدی بود و همیشه سعی می کرد لهجه اش را در کارش پنهان کند اما همیشه یک جایی بیرون می آمد (با خنده) بنابراین من هم خیلی اذیتش کردم، فقط امیدوارم مرا ببخشد. همه چیز یک شوخی است که حییم از روی عشق و علاقه بود. ما در رادیو خیلی با هم همکاری داشتیم، بنابراین تمام خاطرات من با او فقط در رادیو بود. مرحوم صباغی مردی شریف، باوقار، سنگین وزن و بسیار خوب بود، رحمه الله. از صبح که خبر فوتش را شنیدم عصبی بودم، اما چه کنیم که به خواست خدا نمی شود.

این هنرمند پیشکسوت در پایان با تشکر از خبرگزاری ایواره گفت: از خبرگزاری ایواره که به یاد ایشان بوده و برای شما ارزشمند بوده تشکر می کنم. برای من خیلی مهم است که خبرگزاریی مثل ایواره به این موضوع فکر کرده است. روحش در آرامش مهدی عزیز.

عکس مهدی صباغی در برنامه کوی نشاط

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل