فرهنگ و هنر

اسکناس‌ها به بازی گرفته شدند

اسکناس‌ها به بازی گرفته شدند

نقاشی روی دیوار با اسکناس از کشورهای مختلف جهان.

به گزارش ایواره، «نسکناس» نام نمایشگاه انفرادی افسانه عقیلی است که جمعه 19 خردادماه در گالری آتبین برگزار می شود.

این نقاشی ها که با استفاده از اسکناس های دوره ها و کشورهای جهان کشیده شده اند، با نگاهی شاعرانه سعی در بازآفرینی و خلق مفهومی جدید از این عنصر پرکاربرد امروزه دارند.

افسانه عقیلی خالق این آثار درباره این نمایشگاه می گوید: من در سال های گذشته تجربیات مختلفی از عناصر مختلف در نقاشی هایم داشته ام اما در نمایشگاه آثارم که در بارسلون برگزار شد، نمایشنامه و شیوه من نگاهی به اسکناس ها بسیار مورد توجه، نقد و بررسی قرار گرفت و مشخص شد که همین موضوع باعث شد نمایشگاهی با همین مضمون و مفهوم تهیه و برگزار کنم. به همین دلیل با آزمون و خطای فراوان و با الهام از مضامین هر اسکناس به نثر روایی خاصی رسیدم تا به آن بپردازم و آن را روایت کنم».

عدنان مصلایی، کیوریتور نمایشگاه گفت: از روزی که خانم عقیلی موضوع و ایده خود را درباره سری جدید آثارش با من در میان گذاشت، آن را جالب و هیجان انگیز دیدم و با توجه به نگاه مدرن به این «من متقاعد شده بود که نمایشگاه بسیار خوبی خواهیم داشت، به خصوص که اسکناس همیشه دغدغه و معیار اطرافیان ما بوده است.»

وی افزود: این نمایشگاه شاید تنها جایی باشد که مسیر معکوس می شود و هنرمند اسکناس بازی می کند که به تنهایی جذابیت نمایشگاه را دو چندان می کند و به نوعی در نامگذاری نمایشگاه به این موضوع نگاهی انداختیم.

نمایشگاه «نسکناس» تا 30 خرداد در گالری آتبین دایر است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا