فرهنگ و هنر

پیام رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محکومیت قرآن ستیزی در سوئد

پیام رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محکومیت قرآن ستیزی در سوئد

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیامی ضمن محکوم کردن اقدام شنیع قرآن ستیزی در سوئد، تاکید کرد: کلید واژگانی مانند “آزادی بیان” و “حق ابراز عقیده” در غرب به دستمایه و بهانه‌ای در ستیزه جویی با اصول و مبانی مانند “آزادی بیان” و “حق ابراز عقیده” مبدل گردیده است.

به گزارش ایواره، متن پیام محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به این شرح است:
باسمه تعالی
اقدام اخیر دادگاه سوئد مبنی بر صدور  مجوز برگزاری تجمعی برای آتش زدن قرآن کریم مقابل مسجد اصلی استکهلم به بهانه آزادی بیان ، بار دیگر از اسلام ستیزی آشکار دستگاههای دولتی و امنیتی این کشور اروپایی پرده برداشته است. چنین اقدام وقیحانه ای  در ایام عید سعید قربان، منجر به خشم و تاثر مسلمانان دنیا گردیده است.
بر هیچ کس پوشیده نیست که کلید واژگانی مانند “آزادی بیان” و “حق ابراز عقیده” در غرب، به جای آنکه در مسیر  صیانت از انسانیت، اخلاق و حقوق بشر،  مورد استناد قرار گیرد به دستمایه و بهانه ای در ستیزه جویی با این اصول و مبانی مبدل گردیده است. مقامات  سوئدی  از آتش زدن کتاب آسمانی و مقدس مسلمانان تحت عنوان “آزادی بیان” یاد کرده و در مقابل، اعتراض نسبت به این اقدام موهن و غیر قابل تحمل را مصداق نقض آزادی بیان قلمداد می کنند! این همان تناقض هدفمند و کاملا آگاهانه ای است که سالهاست جریانات آشکارو پنهان قدرت در غرب در صدد تثبیت  آن بر آمده اند.
بدون شک ملتهای مسلمان حفظ قداست قرآن کریم را خط قرمز خود دانسته و هیچ گاه در برابر اقداماتی موهن مانند آنچه در سوئد رخ می دهد سکوت نخواهند کرد.سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  قویا اهانت صورت گرفته علیه قرآن کریم در سوئد را محکوم می کند.  و از این دولت می خواهد ضمن جلوگیری از برگزاری تجمع قرآن ستیزان در نخستین و حداقلی ترین گام ،از مسلمانان سرتاسر دنیا بابت عبور از خطوط قرمز اعتقادی و تحریک عواطف آنها عذرخواهی کند. بدیهی است که اسلام هراسی و قرآن ستیزی نظام مند و وقیحانه  طراحی شده در نظام تصمیم سازی و سیاستگذاری کشور سوئد نهایتا باعث توسعه “نفرت پراکنی” در این کشور شده و به زیان دولت ونهادهای امنیتی سوئد می باشد . تغییر رویه ی موجود و جایگزین نمودن آن ، با رویکردی سازنده  و تعامل گرایانه در قبال  جهان اسلام  می تواند صلح و عدالت را به ارمغان آورد.
           

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا