عمومیمدیریت کسب و کار

راه حل شکستگی فرش بعد از شستشو چیست؟

«شکستگی فرش» یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در حوزه فرش است که افراد زیادی از آن گلایه دارند و به اصطلاح شکستگی فرش به دلیل عواملی است که در آینده به طور کامل توضیح خواهیم داد. شکستگی‌ها معمولاً روی هر نوع فرشی رخ می‌دهند و این هیچ ارتباطی با فرش دستباف یا ماشینی بودن شما ندارد. که کاملاً قابل مشاهده است و به راحتی قابل مشاهده است.

علت شکستن فرش چیست؟

دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارد و برای فرش‌های دستباف و ماشینی متفاوت است (اگرچه بیشتر در فرش‌های ماشینی رایج است) که به صورت جداگانه به آن‌ها می‌پردازیم.

دلایل اصلی شکستن فرش ماشینی:

همانطور که می دانید فرش‌های ماشینی از نظر تراکم و شانه متفاوت هستند و معمولاً در مقاله‌هایی که به شما ارائه شد عزیز، ما این سؤال را بسیار بیان کرده‌ایم که می‌توانید در عکس زیر بخوانید.

شکستگی فرش

شکستن فرش فقط در فرش‌هایی که از تراکم و تراکم بالا تشکیل شده‌اند رخ می‌دهد. یعنی هرچه تراکم فرش بیشتر باشد، فرش متراکم‌تر و سنگین‌تر است و در نتیجه شکننده‌تر است. برای پوشیدن چنین فرش‌هایی باید به نکات زیادی توجه کنید تا هم به خود و هم به فرش آسیب نرسانید که در آینده به تفصیل به آن‌ها می‌پردازیم.

جالب است بدانید اکثر فرش‌هایی با این نوع نقص به کارگاه مهر زنی ما آورده می‌شود و وقتی مشکل را به طور کامل بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که 90 درصد آنها به دلیل جمع آوری نادرست فرش‌ها ایجاد می‌شود.

چگونه فرش را به طور کلی‌ترمیم کنیم؟

مخاطب عزیز! همیشه به خاطر داشته باشید که هرگز نباید فرش ماشینی (مخصوصاً فرش با تراکم بالا) را تا کنید. (درست مانند زمانی که می‌خواهید فرش یا فرش را تا کنید.) این می‌تواند به الیاف فرش شما آسیب جدی برساند، زیرا یکی از نمونه‌های آن فرش شکسته است.

شکستگی فرش

اما راه حل چیست؟ راه حل بسیار ساده است، همیشه فرش را در حالت استاندارد خود بچرخانید. مطمئن باشید که با پیروی از این نکته ساده که به شما گفتم، می‌توانید از این مشکل به میزان بسیار بالایی جلوگیری کنید.

ما بارها گفته‌ایم که فرش‌های ماشینی این دسته بسیار حساس هستند و شما باید با حساسیت بیشتری از آنها مراقبت کنید، زیرا این فرش‌ها دارای الیاف متخلخل زیادی هستند و اگر مشکلی در آنها ایجاد شود، بسیار سخت است آنها را تعمیر کنید و به همان اندازه سودآور است.

البته این نوع فرش‌ها به دلیل حساسیت و مراقبتی که نیاز دارند، فرش‌هایی بسیار شیک و غیرعادی هستند که برخی از طرح‌ها و نقش‌های آن شگفت انگیز است. ما آنها را به طور کامل در مقالات آینده ارائه خواهیم داد.

گروهی از فرش‌های ماشینی در بازار به فروش می‌رسد. اگرچه تراکم و تاج زیاد است، اما فرش‌های بسیار بادوامی هستند، بنابراین هرگز با پارگی مشکلی نخواهند داشت و تنها یک دلیل وجود دارد: برای فرش‌ها اصطلاحی به نام کنف داریم. (کناف)، که در قالی بافی استفاده می‌شود. اگر این کنف نازک باشد، فرش نرم است و احتمال شکستن آن بسیار کم است. اما اگر این کنف بزرگ باشد، هنگام شکستن فرش احتمال شکستگی وجود دارد.

شما یک فرش ماشینی با تراکم کم و یک شانه دارید. لازم نیست در مونتاژ این فرش‌ها حساسیت زیادی به خرج دهید، زیرا این نوع فرش‌ها سبک هستند، چه فرش را مونتاژ کنید و چه رول کنید (البته حالت استاندارد بهتر است). اگر بادش کنید) مشکلی پیش نمیاد. و تسکین این نوع فرشها چندین برابر آسانتر و ارزانتر از فرشهای دسته قبلی است.

دلایل اصلی خرابی فرش دستباف،فرش دستبافت هم میشکنه یا نه؟

راه حل شکستگی فرش بعد از شستشو چیست؟

نظرات مختلفی وجود دارد، اما با توجه به تجربه کاری من در این 30 سال، با موارد زیادی از شکستگی روی فرش دستباف برخورد کرده‌ام. فرش‌های دستباف می‌توانند مانند فرشهای ماشینی شکسته شوند. اما باید بگویم که در این مورد، فرش دستباف حساسیت کمتری نسبت به فرش‌های ساخته شده توسط ماشین آلات دارد.

و یکی از دلایل شکستن فرش دستباف ممکن است به نوع بافت آن بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از فرش‌ها و فرش‌ها بافتی بسیار شل دارند که با تا زدن فرش برای مدت طولانی می‌تواند شکسته شود. البته دلیل شل بودن بافت به نحوه بافت بافنده برمی گردد. اما نگران نباشید، شرکت نگین هلال مشهد راه حل مناسبی برای این نوع فرش‌های دستباف دارد که می‌تواند تا حدی از شل شدن آن جلوگیری کند.

دلایل فرش دستباف شکسته چیست؟

  1. فرش شکسته که تعمیر شده و کاملاً تعمیر شده است
  2. شکستن فرش پس از مهر زدن
  3. اما گاهی اوقات اتفاق می افتد که شکنندگی فرش هیچ ربطی به شل بودن یا کمبود آن ندارد

اولین کاری که باید در مورد فرش شکسته انجام شود چیست؟

برخی از افراد ایمیل می‌زنند و سؤال می‌پرسند که چگونه شکستگی فرش را درست کرده‌ایم متاسفانه باید بگوییم چون شکستگی یک مشکل فنی در بافت فرش تکنیک ساده و کاربردی است که به کار آن در خانه شکستگی را ترمیم و تعمیر کرد وجود ندارد که مورد نیاز آنرا اجرا کنید و مردم شهر تاشکند، پادشاه سرزمین پادشاه سرزمین خدا و مردم سرزمین مردم سرزمین خدا.

چگونه فرش شکسته را درست کنیم

چگونه شکستگی فرش را از بین ببریم

چگونه شکستگی فرش را برطرف کنیم

با فرش شکسته چه کنیم

علت شکستن فرش

راه حل شکستگی فرش بعد از شستشو

دکمه بازگشت به بالا