علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

تاثیر مواد آرایشی بر پوست

بسیاری از خانم ها عاشق آرایش روزانه هستند و این موضوع قابل درک است زیرا محصولات آرایشی به ما امکان می دهند ویژگی های خود را برجسته کرده و زیبایی خود را دوچندان کنیم. اما آیا می‌دانید آرایش نیز عوارض جانبی دارد؟ آرایش روزانه می تواند برای پوست شما مضر باشد چون محصولات آرایشی مملو از مواد شیمیایی مضر هستند. بنابراین در این مقاله به بررسی عوارض آرایش و همچنین عادات ناسالم آرایشی می پردازیم که برای داشتن پوستی سالم باید از آن ها پرهیز کرد.

تاثیر مواد آرایشی بر پوست

کرم گاتیو از کجا بخرم ؟ بدلیل ماهیت بازاریابی شبکه ای محصولات دکتر بیز ، شما نمی توانید محصولات گاتیو در داروخانه و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی پیدا کنید.بنابر این باید این محصولات را مستقیم از بازاریاب و یا بصورت اینترنتی تهیه کنید.خرید اینترنتی از پیج های اینستاگرامی ریسک های خود را دارد.این ریسک ها می تواند شامل تهیه محصولات با قیمت بالاتر و یا عدم ارسال کالا پس از پرداخت وجه باشند و در این موارد شما دستتان به جایی نمی رسد.

مضرات آرایش

آرایش تاثیر بسیاری بر سلامت پوست دارد و بیشتر خانم ها به طور منظم بدون اطلاع از عوارض جانبی، از لوازم آرایش استفاده می کنند. اگر روش صحیح استفاده و پاک کردن آن ها را بدانید و فیشال پوست صورت انجام دهید، آرایش عوارض کمی بر روی پوست دارد. آرایش در صورتی خوب است که بدانید چقدر استفاده کنید و چگونه آن ها را پاک کنید. عادات آرایشی ناسالم، می تواند عوارض جانبی متعددی را به همراه داشته باشد. در زیر تعدادی از عوارض آرایش که هنگام آرایش روزانه رخ می دهد، ذکر شده است:

  1. مسدود شدن منافذ

اولین عارضه جانبی ناشی از آرایش، مسدود شدن منافذ پوست است. اگر از لوازم آرایش بی کیفیت استفاده کنید یا فراموش کنید آرایش خود را پاک کنید دچار این مشکل خواهید شد. منافذ پوست صورت شما مسئول دفع چربی و عرق از طریق صورت شما هستند و در نهایت به سلامت پوست شما کمک می کنند. اگر آرایش در طول شب روی پوست شما باقی بماند منافذ بسته می شوند و پوست شما آسیب می بیند. منافذ مسدود شده باعث مشکلات پوستی مختلف مانند برآمدگی ها، جوش سر سیاه، جوش سر سفید و آکنه می شوند. این دقیقا همان علتی است که به سراغ و پاکسازی عمقی پوست صورت خود می رویم.

  1. خارش پوست

اگر آرایش به مدت طولانی تری روی صورت بماند، باعث تحریک چشم و پوست شما می شود. به همین دلیل است که وقتی خط چشم را برای مدت طولانی تری نگه می دارید، چشمان شما شروع به خارش می کند. اگر پوست شما بیش از حد حساس باشد، حتی ممکن است دچار جوش شود. معمولاً زمانی که کیفیت لوازم آرایشی استفاده شده خوب نباشد یا مدت طولانی روی پوست بماند، پوست تحریک شده و دچار خارش می شود.

  1. خشک شدن پوست

اگر قبل از خواب آرایش خود را پاک نکنید و صورت تان را نشویید، در طول شب قطعا دچار خشکی پوست می شوید. انجام این کار در دراز مدت باعث می شود پوست شما خشک، پیر و دچار چین و چروک شود.

  1. آسیب ناشی از نور خورشید

باید بدانید چه زمانی از آرایش و ضد آفتاب استفاده کنید. لوازم آرایش از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت نمی کنند، بلکه اشعه ها را جذب می کنند. کرم استرچ گاتیو بالا برای محافظت از پوست شما ضروری است. آسیب ناشی از نور خورشید و آسیب ناشی از لوازم آرایش، هر دو با هم روند پیری پوست را تسریع می کنند.

  1. تغییر نوع پوست

اگر از لوازم آرایش با کیفیت پایین استفاده کنید، ممکن است نوع پوست شما تغییر کند. لوازم آرایشی که مناسب پوست شما نباشد، معمولا پوست را خیلی چرب یا خیلی خشک نشان می دهند. تغییرات پوست به میزان روغن موجود در لوازم آرایش و همچنین مواد تشکیل دهنده آن بستگی دارد. اگر پوست صورت شما بعد از آرایش خیلی براق یا بعد از آرایش خیلی پوسته پوسته یا خشک به نظر می رسد، وقت آن است که لوازم آرایش خود را تغییر دهید. همچنین شما باید روتین مراقبت از پوست خود را بهبود بخشیده و بیشتر آب بنوشید.

  1. پیری زودرس

ماندن آرایش روی پوست در طول شب می تواند منجر به چین و چروک شوند. همچنین اگر هنگام آرایش از ضدآفتاب استفاده نکنید پوست شما آسیب دیده و در درازمدت پوست شما دچار چین و چروک می شود. لکه ها و چین و چروک های ناشی از افزایش سن می توانند در نتیجه محافظت نکردن مناسب از پوست شما ظاهر شوند.

  1. عفونت چشم

ناحیه اطراف چشم شما در مقایسه با سایر نواحی نازک و ظریف است. هر ماده مضر در آرایش شما می تواند آسیب جدی به چشم شما وارد کند. استفاده از کانسیلر برای پوشاندن سیاهی می تواند پوست این ناحیه را حساس کند. در بیشتر موارد، یک محرک کوچک مانند پاک نکردن آرایش چشم می تواند منجر به عفونت شدید چشم شود. همچنین پاک نکردن آرایش قبل از خواب منجر به سیاهی دور چشم می شود.

  1. واکنش های آلرژیک

اگرچه بسیاری از محصولات آرایشی شبیه به هم هستند، اما ترکیبات موجود در آن ها متفاوت است. اگر مواد خاصی با پوست شما مناسب نباشد، می تواند پوست شما را حساس کند. بسیاری از محصولات زیبایی مملو از مواد شیمیایی مضر هستند. این مواد شیمیایی از جمله پارابن می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند و پوست شما را ملتهب کنند. اگر آرایش روزانه را انتخاب می کنید، باید از لوازم آرایش سبک و روزانه استفاده کنید تا پوست شما کمتر در معرض مواد شیمیایی مضر قرار گیرد.

بهترین راه ها برای داشتن پوستی سالم پس از آرایش!

همانطور که پیش تر گفتیم، پوست صورت شما بسیار مهم است و هرگز نباید از لوازم آرایش بی کیفیت استفاده کنید. اکنون که از عوارض آرایش آگاهی پیدا کردید، بهتر است با راه هایی که به سلامت پوست شما حتی بعد از آرایش کمک می کند، آشنا شوید.

صورت خود را به درستی بشویید و مطمئن شوید که قبل از رفتن به رختخواب آرایش روی صورتتان نماند. از شوینده مناسب پوست خود استفاده کنید و استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید.

برس های آرایش خود را قبل از استفاده بشویید زیرا برس های آرایشی ممکن است حاوی باکتری باشند و استفاده از آن ها منجر به ایجاد جوش و آکنه شود. برس ها و پد های آرایشی خود را با مایع و آب ولرم بشویید سپس آن ها را خشک کنید.

فیشال صورت یکی از بهترین روش هاست که می توانید با این روش پوست خود را پاکسازی و از عوارض ارایش جلوگیری کنید. فیشال صورت به طور مرتب با توجه به نوع پوست به سلامت آن کمک می کند. یکی از مراکزی که می توانید از خدمت آن استفاده کنید است. دانوب اسپا علاوه بر خدمات ماساژ، سونا و جکوزی خدمات فشیال پوست نیز ارائه می کند که زیر نظر متخصصین با بهترین مواد مصرفی انجام خواهد شد.

قبل از بیرون رفتن از کرم های ضد آفتاب با SPF استفاده کنید. به یاد داشته باشید که از ضدآفتاب های متناسب با پوست خود استفاده کنید.

همیشه محصولات آرایشی را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید. اگر پوست چرب دارید، از کرم پودرهای بدون چربی (Oil Free) استفاده کنید.

برای جلوگیری از عفونت و انتشار آلودگی، لوازم آرایش خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. به طور مثال اگر دوست شما تبخال داشته باشد، شما هم به این ویروس دچار خواهید شد.

همیشه بدن خود را هیدراته نگه دارید و مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست خود را سالم نگه دارید.

  • رژیم غذایی سالم و خواب کافی

خواب کافی داشته باشید. کم خوابی باعث تیرگی پوست شما مخصوصا دور چشم می شود. رژیم غذایی سالم و ورزش برای داشتن پوستی سالم و شاداب ضروری است.

در ماه های سرد سال از کرم و لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید تا از خشک شدن پوست شما جلوگیری شود. از روغن نارگیل نیز می توان برای رفع خشکی استفاده کرد.

کلیه قیمت های ارائه شده بروز و توام با نهایت تخفیف ممکن ارائه می شوند.نمایندگی فروش محصولات گاتیو مفتخر است ضمن ارسال سریع این محصولات را با بالاترین تاریخ انقضا به دست شما برساند.

دکمه بازگشت به بالا