هوش مصنوعی آهنگساز و نویسنده می‌سازد؟

به نوشته روزنامه های جهان، برخورد انگلیس با پناهجویان، روابط هند و روسیه، ترامپ و بی حوصلگی او برای بازگشت به ریاست جمهوری و خطرات هوش مصنوعی سوژه های امروز بوده است.

به گزارش ایواره، آنچه در ادامه این مطلب می خوانید مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامه های جهان به روایت آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو است:

سیل پناهجویان

روزنامه های انگلیسی به سیل پناهجویان در فاصله 5000 کیلومتری رواندا نگاه می کنند. دیلی میرور می نویسد: پناهجویان در مسیر رواندا مورد حمله قرار می گیرند. آنها پناهی به قوانین انگلیس ندارند. فراریان قاچاق و شکنجه جایی در قوانین بریتانیا پیدا نمی کنند. این چیزی است که «کری اسمیت»، یک امدادگر پناهندگان در بریتانیا می گوید. به گزارش اکونومیست، اعزام پناهجویان نتوانست مانع از حمله پناهجویان به بریتانیا شود.

برش از روسیه

عکسی از سه جنگنده در حال پرواز در آسمان در اکونومیست، مانند روزنامه های هندی، گزارش می دهد که هند در حال مسلح شدن است. غرب می نویسد که غرب خوش شانس است که هند را از تجارت اسلحه با روسیه جدا می کند. با این حال، از نظر هند، نمی توان به ایالات متحده برای همکاری با آن کشور اعتماد کرد. هیچ اعتمادی به آمریکا وجود ندارد. تولید مشترک تجهیزات نظامی بین هند و غرب اکنون به یک مشکل تبدیل شده است. کاری که ایندیرا گاندی در دهه هشتاد در هند آغاز کرد.

ترامپ مثل ناپلئون

روزنامه های آمریکایی همچنان دونالد ترامپ را دنبال می کنند. یو اس ای تودی نوشت: اکنون دونالد ترامپ مانند ناپلئون در «الب» در حال نقشه کشیدن انتقام خود است. او می خواهد بی حوصله برگردد. این نمایشگر دیروز بین فلوریدا و نیوجرسی پرواز می کند. بی تاب برگشتن مقصد کاخ سفید است. لوید گرین تحلیلگر سیاسی می نویسد: به نظر می رسد رودی جولیانی هنوز آماده زمزمه دروغ های شیرین در گوش ترامپ است. هفده ماه از حمله حامی او به مجلس کنگره می گذرد. اما چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا هنوز اظهار پشیمانی نکرده است.

در حاشیه خبر امروز:

خطرات هوش مصنوعی

اکونومیست با ترسیم روی صورت یک انسان که هر قسمت از آن در چنگال تجهیزات فوق تکنولوژی است، از روبات های هوشمند گزارش می دهد. عنوان: هوش مصنوعی چگونه خلاقیت انسان را تغییر می دهد؟ این گزارش وعده ها و خطرات هوش مصنوعی را برجسته می کند. روباتی که به آهنگسازان کمک می کند تا آهنگ های خود را کامل کنند یا کسی را بسازد که هرگز نبوده است. نویسنده ای بسازید یا به نویسنده کمک کنید تا نوشته خود را تمام کند و هزاران “کد” برای رایانه ها ایجاد کند. هیچ کس نمی داند چه اتفاقی خواهد افتاد، اما اکنون زمان آن است که به وعده ها و خطرات هوش مصنوعی فکر کنیم.

(عکس های این گزارش تزئینی است)

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل