فرهنگ و هنر

ضرورت مستندسازی از وضعیت مصدومان شیمیایی و به طور خاص قربانیان ترور

ضرورت مستندسازی از وضعیت مصدومان شیمیایی و به طور خاص قربانیان ترور

مدیرکل دفتر معاضدت حقوقی و نظارت بر قراردادهای بین‌المللی معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند در راستای اثبات ضررها و آسیب‌هایی که برای این افراد اتفاق افتاد مستندسازی انجام دهد و این اقدام مهم با ارتباط مستمر با بخش‌های غیردولتی و انجمن‌های ایثارگران قابل انجام است.

به گزارش ایواره، سجاد عسگری در رابطه با نقش بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیگیری پرونده‌های حقوقی مصدومان شیمیایی و قربانیان ترور در سطح بین‌الملل توضیح داد: یکی از مهمترین نقش‌هایی که بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند داشته باشد مستندسازی از وضعیت مصدومان شیمیایی و به طور خاص قربانیان ترور و کسانی است که از حملات تروریستی و سایر اقدامات علیه اتباع و شهروندان ایرانی آسیب دیده‌اند.

 مدیرکل دفتر معاضدت حقوقی و نظارت بر قراردادهای بین‌المللی معاونت حقوقی ریاست جمهوری افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند در راستای اثبات ضررها و آسیب‌هایی که برای این افراد اتفاق افتاد مستندسازی انجام دهد و این اقدام مهم با ارتباط مستمر با بخش‌های غیردولتی و انجمن‌های ایثارگران قابل انجام است. ظرفیت‌های دولتی محدود است اما ظرفیت غیردولتی نامحدود است و کارایی آن به مراتب بهتر است لذا در دو بخش ایجاد جریان فکری و مستندسازی اقدامات مؤثری قابل انجام است.

وی با اشاره به تلاش‌های موفق بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیگیری حقوقی پرونده‌های مصدومان شیمیایی و قربانیان ترور گفت: تجربه یک‌ساله در پیگیری خاص این موضوعات نشان‌دهنده اهتمام شخص آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی است و پیگیری مجدانه ایشان احراز شد و امیدواریم با وجود چالش‌ها این پیگیری‌ها به نتیجه برسد.
انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا