علمی و پزشکیمدیریت کسب و کار

بهترین زمان برای کاشت مو چه سنی است؟

ریزش مو یکی از بدترین و ناراحت کننده ترین احساساتی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. ریزش مو می تواند باعث استرس، اضطراب و احساسات ناخوشایند شود. بسیاری از افرادی که از ریزش مو رنج می برند هر کاری که می توانند برای رشد مجدد موهای از دست رفته خود انجام می دهند. اما در بیشتر موارد تنها راه موثر تراشیدن مو است. دانستن بهترین سن برای تغییر موهایتان به شما کمک می کند این کار را به طور موثر و به موقع انجام دهید. نادیده گرفتن بهترین سن برای کاشت مو می تواند باعث شکست طرح کاشت مو شود و در کل با شکست مواجه شود.

پس اگر از عاشقان مو هستید و می خواهید مناسب ترین سن برای مو را بدانید و نکات مهم مو در سنین مختلف را یاد بگیرید تا انتها با ما همراه باشید!

ریزش مو از چه سنی شروع می شود؟

شرایط جسمانی هر کس متفاوت است. برای برخی افراد، ریزش مو به دلایل ژنتیکی و ارثی از سنین پایین‌تر شروع می‌شود. برای برخی دیگر از افراد، ریزش مو در دوران بلوغ و تغییرات هورمونی شروع می شود و سال ها طول می کشد. به همین دلیل نمی توان سن خاصی را تعیین کرد. بیماری هایی که باعث ریزش مو می شوند مانند آندروژن و آلوپسی در هر سنی رخ می دهد و سن خاصی برای آن وجود ندارد. تعداد افرادی که تا سن 30 سالگی ریزش مو را تجربه می کنند 25 درصد و درصد افرادی که در سن 50 سالگی ریزش مو را تجربه می کنند 50 درصد است! در واقع نیمی از جمعیت 50 ساله از ریزش مو رنج می برند. بنابراین سن خاصی را نمی توان در نظر گرفت. زیرا این ارزیابی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و باید برای هر فرد با توجه به پارامترهای ذکر شده در بالا تصمیم گیری شود.

افرادی که در 20 سالگی موهای خود را از دست داده اند

کاندیدای مناسب برای جراحی کاشت مو

یکی از مهم ترین مسائلی که باید در نظر بگیرید این است که آیا شما کاندید کاشت مو هستید یا خیر. آیا باید بدانید که آیا کاشت مو واقعاً روش مناسبی برای شماست؟ تحقیقات بیشتری می خواهید؟ و آیا باید صبر کرد؟ برای پاسخ به تمامی این سوالات بهتر است کاندیدهای کاشت مو را بشناسید. بررسی این بخش به شما دید مطلوبی در مورد اینکه آیا واقعا کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستید یا خیر، می دهد.

چه کسانی در بهترین سن برای کاشت مو هستند. سن 25 تا 30 سال.

افرادی که سابقه دیابت و فشار خون بالا ندارند.

کسانی که هیچ سابقه خانوادگی طاسی ندارند

افرادی که سلامت جسمانی خوبی دارند.

افرادی که بانک موی قوی دارند.

افرادی که انتظارات واقع بینانه ای از کاشت مو دارند.

افرادی که علت اصلی ریزش موی آنها مشخص شده و دوره درمان آنها به پایان رسیده است.

بر چه اساسی می توان وضعیت بانک مو را پیش بینی کرد؟

همانطور که می دانید کاشت مو با استفاده از موی بانک مو انجام می شود. در واقع متخصص این ناحیه را با موهای مقاوم برداشت کرده و پس از ترمیم موها را به ناحیه جدیدی پیوند می دهد. به همین دلیل، موهای موجود در بانک مو باید قوی باشد و در ناحیه دائمی مو قرار گیرد. تحقیق در این موضوع مستلزم توجه به نکات خاصی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

1- الگوی ریزش مو را بررسی کنید

یکی از مهم ترین پارامترهایی که بهترین سن برای کاشت مو را تعیین می کند، بررسی الگوی ریزش مو است. این الگو برای هر فردی متفاوت است. عواملی مانند ژنتیک، سبک زندگی و سن می توانند بر الگوی ریزش مو تأثیر بگذارند. وقتی فردی دارای الگوی ریزش بالای سر است، بدیهی است که باید منتظر ماند تا ریزش تثبیت شود و وضعیت را بررسی کنید.

عدم توجه به این مشکل به این معنی است که از موهای شل برای کاشت مو استفاده می شود. نتیجه چنین اقدامی قطعا چیزی جز شکست پروژه کاشت مو نیست. پس سعی کنید تا زمانی که متخصص بهترین تصمیم را بگیرد صبور باشید.

2- شروع سن ریزش مو

پارامتر مهم دیگر سن شروع ریزش مو است. هنگامی که سن مو بسیار جوان است و جوان شروع می شود، طاسی مطمئنا بدتر می شود. ریزش مو در سنین پایین باعث می شود که خط رشد به تدریج کاهش یابد و ناحیه بانک مو ضعیف شود. در این صورت اگر منتظر شرایط پایدار باشید و اقداماتی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت بانک مو انجام ندهید، قطعاً با مشکل کاشت مو مواجه خواهید شد. زیرا برداشت بانک مو باعث نازک شدن آن می شود و بزرگی سطح زیرکشت نیز مستلزم بریدن زیاد از بانک مو است.

بهترین زمان برای کاشت مو چه سنی است؟

3- زندگی

شاید برای شما جالب باشد که سبک زندگی یک فرد می تواند تا حد زیادی بر میزان ریزش مو تاثیر بگذارد. سبک زندگی شما تعیین می کند که چقدر از موهای خود مراقبت می کنید. کسانی که در آشپزخانه کار می کنند و زمان زیادی را در تهویه نامناسب، غذاهای تند، گرمای زیاد و … می گذرانند، قطعا شرایط خوبی برای مراقبت از موهای خود ندارند.

کسانی که در صنایع شیمیایی کار می کنند، جایی که گازهای نامناسب در هوا و بدون پوشش مراقبت از مو وجود دارد، مطمئناً دچار آسیب مو می شوند.

این افراد بانک موی ضعیفی دارند و اگر سبک زندگی خود را تغییر ندهند، حتی کاشت مو نیز ممکن است انتظارات آنها را برآورده نکند. بانک مو ضعیف، عدم نگهداری موهای کاشته شده و شانس کم موفقیت پیوند از شرایط خوبی برخوردار نیستند.

4- ریزش موی هورمونی

برخی افراد به دلایل هورمونی دچار ریزش مو می شوند. در این شرایط بانک مو هر روز ضعیف تر می شود. زیرا درمان مناسب انجام نشده است. اگر فردی قصد کاشت مو را دارد باید برای جلوگیری از ریزش موی هورمونی اقدام کند و درمان های لازم را انجام دهد تا فولیکول های مو از بین نرود. بنابراین برای تعیین بهترین سن برای کاشت مو بهتر است آزمایش هورمونی روی فرد انجام شود تا مشخص شود ریزش موی هورمونی باعث ریزش مو در بانک مو می شود یا خیر. دانستن این موضوع به شما این امکان را می دهد که بدون هیچ خطری موها را از بانک بگیرید و نگران ریزش فولیکول های مو به دلایل هورمونی نباشید.

سن مناسب برای کاشت مو را بررسی کنید

همانطور که قبلاً گفته شد، دانستن بهترین سن برای کاشت مو، شانس موفقیت کاشت مو را افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید موهای خود را در سن زیر 25 سال بدون بررسی الگوی ریزش مو و پیش آگهی آن پیوند بزنید، به دلیل موارد فوق باید خطر ریزش مو را بپذیرید. زیرا خطر ریزش مو از بانک مو در همان محل و انتقال ریزش مو به مکان جدید بسیار بالاست.

از طرفی تغذیه بهینه مو و تامین خون نیز بسیار مهم است. باید بدانید که خون رسانی بهینه به مو در سنین 40 یا 50 سالگی چندان موفق نیست. بنابراین این سن مطلقا برای کاشت مو مناسب نیست و نمی تواند بهترین سن برای کاشت مو باشد. اما در سنین پایین‌تر می‌توان انتظار داشت که مواد مغذی مورد نیاز موهای کاشته‌شده به درستی از طریق خون تامین شود و کاشت موی موفقی حاصل شود.

به یاد داشته باشید که تعیین بهترین سن برای کاشت مو در افراد مختلف متفاوت است.

زمان مناسب برای کاشت مو چه زمانی است؟

اگر کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستید، باید بهترین سن برای کاشت مو را بدانید. آیا باید بدانید کاشت مو در چه سنی و چه سنی تاثیر مثبت خواهد داشت؟ زمان مناسب برای کاشت مو زمانی است که فرد به طور کامل موهای خود را از دست داده و این ریزش کاملا متوقف شده باشد.

لطفا توجه داشته باشید که این توصیه به معنای انتظار ریزش کامل مو نیست. بلکه در روند ریزش مو باید زیر نظر پزشک متخصص باشید تا علت اصلی ریزش مو پیدا شود و درمان به همین دلیل آغاز شود. در این شرایط قطعا درمان ریزش مو به درستی انجام می شود و مرحله تقویت مو مورد نیاز نیز در بانک مو دنبال می شود. بعد از انجام همه این کارها می توان گفت بهترین سن برای کاشت مو در همین لحظه است. سعی کنید برای کاشت مو زیر 40 و بالای 28 را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

راه حل ریزش مو قبل از 20 سالگی چیست؟

اگر فردی در سنین زیر 20 سال دچار ریزش مو شود، باید تحت معاینه بالینی متخصص قرار گیرد. پزشک با بررسی احتمال اختلالات هورمونی، ریزش موی عصبی، کمبود مواد مغذی در بدن و یا حتی وجود قارچ و انگل در سطح پوست سر، ریزش مو را درمان می کند. داروهای تجویزی مانند فیناستراید و محلول موضعی ماینوکسیدیل گاهی اوقات یک درمان موفق هستند.

به خاطر داشته باشید که استفاده از درمان های دارویی، مانند قرص های اسپیرونولاکتون، برای تامین مواد مغذی یا بهبود عملکرد هورمون نیز موفقیت آمیز است. استفاده از چنین داروهایی بدون تجویز و تشخیص پزشک ممنوع است. به یاد داشته باشید که استفاده از شامپوی مناسب، محدود کردن شست و شوی مو، عدم استفاده از شانه و حرارت زیاد بعد از دوش گرفتن روی موهای خیس و همچنین گردش خون خوب با ماساژ پوست سر اقدامات خوبی برای بهبود ریزش مو هستند.

راه حل درمان ریزش مو در افراد بالای 20 سال چیست؟

در سن بيش از 20 سالگي، پايداري نسبي اثر هورمون مزرعه به دست آمده و دوره پيچيده بلوغ سپري شده است. ریزش مو در این سن به دلایل مختلفی است، پزشکان راهی برای دانستن علت اصلی ندارند. بررسی پوست سر از نظر وجود انگل یا قارچ های پوستی یکی از روش های مفید تشخیص است. راه دیگر انجام آزمایش خون و همچنین بررسی مواد مغذی، ویتامین ها و هورمون ها است. از طریق این فرآیند، پزشک می تواند سوابق احتمالی بیماری های خاص را بررسی کند تا بتوان دقیق ترین تشخیص را انجام داد و درمان را اجرا کرد. در زیر، راه حل های رایج درمانی را مورد بحث قرار می دهیم.

1- درمان های خانگی برای ریزش مو

یکی از بهترین درمان ها استفاده از دارودرمانی موضعی برای تامین مواد مغذی و تنظیم شرایط مناسب در پوست سر است. مثلا، محلول ماینوکسیدیل یکی از رایج ترین داروهایی است که باید برای پوست سر استفاده شود. در صورت توصیه متخصص، استفاده از این نوع محلول می تواند ریزش مو را کاهش داده و از آن جلوگیری کند. گاهی اوقات رشد 14 درصد مو نیز بسیار خوشایند است.

2- درمان دارویی خوراکی در برابر ریزش مو

برخی از داروهای خوراکی مورد تایید FDA می توانند روند ریزش مو را کنترل کنند. برای این منظور، این داروها باید بر اساس تشخیص مناسب سن تجویز شوند. زیرا همسالان بهترین پاسخ را به دارو می دهند، اما به یاد داشته باشید که هر زمان برای کاهش ریزش مو، داروی خوراکی تجویز می شود، باید طبق تجویز پزشک و تشخیص او مصرف شود.

3- مزوتراپی مو

یکی از راه حل های بهبود ریزش مو مزوتراپی است. در این روش از کوکتل برای تقویت ریشه مو برای تحریک رشد مو استفاده می شود. تزریق این کوکتل بیشتر جذب می شود و نتایج عالی را نشان می دهد.

4- پی آر پی مو

استفاده از تکنیک پلاسمای غنی از پلاکت می تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز مو را جبران کند. این روش به قدری مناسب است که برای کاشت مو نیز برای تقویت بانک موی کاندید پیوند استفاده می شود. این روش طبق نظر و توصیه پزشک انجام می شود و نتایج آن معمولا رضایت بخش است.

5- رشد مو

یکی از روش هایی که به عنوان مرحله بعد از بهبود ریزش مو استفاده می شود، کاشت مو است. در این روش فرد باید یک دوره درمان ریزش مو را طی کند و موها را در بانک مو تقویت کند. در این صورت فقط با نظر پزشک متخصص می توان پروسه کاشت مو را آغاز کرد. روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که شما می توانید بر اساس تراکم موی مورد نظر خود، میزان محدودیت های مالی و بسیاری از پارامترهای دیگر بهترین روش را برای خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که بهترین سن برای کاشت مو توسط پزشک تعیین می شود.

منبع: بهترین کاشت مو در شیراز

دکمه بازگشت به بالا