علمی و پزشکی

هانکوک با لاستیک بدون باد مشکل پنچری را حل کرد

برای تحقق این رویا، هنکوک، یکی از معروف ترین تولیدکنندگان لاستیک در جهان، تصمیم گرفته تا وارد دنیای لاستیک های بدون هوا شود و نمونه اولیه خود به نام i-Flex را در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته است. این لاستیک که از طریق آزمایش‌ها و مطالعات بیومیمتیک ساخته شده، دارای لبه‌های پیوسته با لایه‌های زیادی است که به اندازه کافی قوی هستند تا وزن را تحمل کنند، در حالی که ثبات کافی برای تغییر شکل در هنگام عبور از دست اندازها و دست اندازها به دست می‌آورند.

هنکوک مشکل حفاری را با لاستیک های بدون هوا حل کرد

برای این منظور، هنکاک نگاهی به ساختار سلولی موجودات زنده انداخت و از آنها الهام گرفت. ساختار تیغه به تایر اجازه می دهد تا نه تنها به جلو بلکه در هر دو جهت حرکت کند. این نوع طراحی کاربردی خواهد بود زیرا هانکوک تایر جدید خود را روی سوکت و ماژول رانندگی هیوندای به نمایش گذاشته است. این ماژول برای حمل و نقل اجسام طراحی شده و خبر کشف آن توسط هیوندای نیز روی پدال ها منتشر شده است. دونگ جین هیون، مدیر آزمایشگاه رباتیک هیوندای موتور می گوید.

به همین دلیل است که تایر معرفی شده توسط Hancock تنها 400 میلی متر قطر و 105 میلی متر عرض دارد. این لاستیک بدون هوا برای کاربردهایی مانند پلتفرم پلاگین هیوندای گزینه بسیار خوبی است زیرا مالکان مجبور نیستند به طور منظم فشار تایر را تنظیم کنند. همین هزینه‌های نگهداری پایین برای لاستیک‌های بدون هوا، آن را به انتخابی ایده‌آل برای خودروهای خودران تبدیل می‌کند. مزایای ایمنی نیز وجود دارد زیرا خطر ترکیدن لاستیک وجود ندارد. هنکاک می گوید که از سال 2010 این فناوری را توسعه داده است و به تحقیق و بهبود این نوع لاستیک ادامه خواهد داد.

46

دکمه بازگشت به بالا