علمی و پزشکی

«قاتل شیر» را بشناسید!/ فیلم

به گزارش خبرگزاری ایواره، این نژاد رودیژن ریج‌بک است. روی کاغذ، سگی با این اندازه بعید است که بتواند یک شیر بالغ را از بین برود، با این حال زمانی که حرف از دفاع از خانواده و قلمرو می‌شود، این سگ به مهاجمی بزرگ بدل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ستاره‌ای بیخ گوش زمین به الماسی غول‌پیکر تبدیل می‌شود!

«آزمایش‌ گانزفلد» جایی که علم ترسناک می‌شود!/ عکس

این غیرعادی نیست که سگ ها جان خود را برای خدمت به خانواده های انسانی خود به خطر بیندازند، با این حال، به نظر می رسد که این شیر در حال حاضر آرام است که سگ نمی‌تواند آن را عصبانی کند، بلکه آن را گیج کرده‌است. این ممکن است به این دلیل باشد که شیر توسط انسان یا نزدیک به آن بزرگ شده است و به آنها و حیوانات خانگی آنها عادت کرده است.

پاسخ به این پرسش که سگ‌ها می‌توانند شیرها را شکار کنند، بسیار دشوار است زیرا متغیرهای مختلفی را درگیر می‌کند اما احتمالا برخی از سگ ها مانند Kangal و Rhodesian Ridgeback برای محافظت از زمین های کشاورزی و دام در برابر نفوذ شکارچیان پرورش داده شدند.

«قاتل شیر» را بشناسید!/ فیلم

وقتی مقایسه مستقیمی بین کانگال و شیر انجام شود، این احتمال وجود دارد که شیر برنده مبارزه شود. گربه بیش از حد بزرگ و عضلانی است و چنگال ها و دندان هایش آنقدر تیز هستند که سگ نمی تواند در یک حمله مداوم با آن مقابله کند.

نژاد دیگری که اغلب به عنوان “قاتل شیر” نامیده می شود، رودیژن ریج‌بک است. این سگ ها می توانند تاریخچه خود را به نژادهای قاره ای که توسط مستعمره نشینان بوئر به آفریقای جنوبی آورده شدند و سپس با سگ های بومی آمیخته شدند، ردیابی کنند. آنها در نهایت برای همراهی با شکارچیان حرفه ای زمانی که آنها در سفرهای شکار بودند، پرورش یافتند.

این سگ‌های «قاتل شیر» باید به اندازه‌ای قوی باشند که بتوانند از نظر فیزیکی با شکار همگام شوند، اما به اندازه کافی چابک باشند تا از سر راه پنجه شیر در حال چرخش و گرفتن دندان‌ها کنار بیایند. با این حال آنها اصلاً برای مبارزه با شیر تربیت نشده اند و در واقع سگ ها قرار نبود واقعاً با شیر ارتباط برقرار کنند، آنها قصد داشتند گربه بزرگ را اذیت کنند و منحرف کنند در حالی که شکارچی انسان خود را برای یک شلیک خوب در موقعیت قرار می‌گیرند. این نیاز به شجاعت، چابکی و هوش داشت. این بدان معنا نبود که آنها می توانند در مسابقه تن به تن با یک شیر روبرو شوند!

منبع: AZANIMALS

227227

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا