عمومیمدیریت کسب و کار

وایت برد خوب از کجا بخریم ؟

به گزارش گروه بازار طبیعتاً در ذهن شما سؤال ایجاد شده که تابلو وایت برد چه ارتباطی با کرونا دارد؟ در پاسخ باید گفت: با تغییراتی که ویروس کووید 19 در روند زندگی عادی افراد ایجاد کرده است، بسیاری از کارهای مهم در زندگی مثل تحصیل تحت تأثیر قرار گرفت. به همین خاطر اساتید و معلمان در مقاطع مختلف تحصیلی ناچار به ارائه دروس به صورت آنلاین شدند. برای داشتن یک تدریس آنلاین خوب، ابزاری بسیار بسیار عالی و کاربردی محسوب می‌شود و می‌تواند به تحصیل راحت‌تر دانش آموزان کمک کند. باور ندارید؟ ادامه‌ی مطلب را دنبال کنید تا به یقین برسید.

تخته وایت برد، برای آموزش آسان

آموزش برخی از دروس در مقاطع مختلف نیازمند تدریس و توضیحات تفصیلی بسیار از جمله حل مسائل دارد که اساتید برای توضیح در دانشگاه یا مدارس از فضای تابلو وایت برد استفاده می‌کردند. امروز که آموزش شکل آنلاین به خود گرفته است هم برای دروسی مثل ریاضی، شیمی، فیزیک و… به در اختیار داشتن یک تخته وایت برد در منزل نیاز خواهد بود. زمانی که مدرس توضیحات خود را مرحله به مرحله روی تخته به اجرا در می‌آورد، دانشجو یا دانش آموز در حالت آنلاین یا حضوری فراگیری بهتری خواهد داشت. کما این که برخی از محصلین برای یادگیری دروس در منزل هم از وایت برد برای تمرین و تکرار کمک خواهند گرفت.

اصلی‌ترین نکات برای خرید تابلو وایت برد

تخته‌های وایت برد در داخل کشور و توسط شرکت‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود و کیفیت محصولات ایرانی مطلوب است. بنابراین این نوع تابلو همیشه در دسترس بوده و به آسانی خریداری می‌شود، اما می‌بایست در زمان خرید به چند نکته‌ی مهم توجه ویژه داشته باشید. برخی از این نکات عبارت هستند از:

  • برای آنکه محصولی با کیفیت را خریداری کنید، جنس صفحه‌ی ان را به خوبی بررسی نمائید تا در استفاده‌های مکرر دچار آسیب نشود
  • وایت برد در ابعاد و اندازه‌های مختلف از کوچک تا بزرگ تولید می‌شود، بنابراین در زمان خرید می‌بایست بسته به فضایی که برای نصب تابلو در نظر گرفته‌اید خرید نمائید. به طور مثال برای یک مرکز دانشگاهی بزرگ‌ترین تابلوها بهترین انتخاب هستند، اما برای استفاده در منزل می‌توانید سایزهای کوچک‌تر را انتخاب کنید.
  • در زمان خرید تخته وایت برد توجه داشته باشید که اگر فضای مناسب برای نصب روی دیوار را ندارید، پایه مخصوص آن را نیز خریداری کنید. استفاده از تابلو روی پایه یا دیوار بسیار بهتر از استفاده از آن روی زمین است.
  • بهتر است برای خرید از یک برند معروف و معتبر انتخاب و خرید کنید تا از رعایت استانداردهای لازم در ساخت تابلو اطمینان خاطر داشته باشید.

بنابراین در زمان خرید می‌بایست معیارهای خود را لحاظ کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید، به طور کلی از آنجا که درس خواندن ممکن است ساعات طولانی به طول بیانجامد داشتن یک تخته وایت برد برای بهتر درس خواندن مفید خواهد بود.

قیمت تخته وایت برد چقدر است؟

علاوه بر ویژگی‌های فوق، هم در زمان خرید اهمیت بالایی خواهد داشت. عموماً قیمت تولیدات شرکت‌های مختلف با یکدیگر فرق دارد، افزون بر این سایز و ابعاد وایت برد هم در قیمت آن تأثیرگذار است. صرف نظر از این مطلب قیمت تخته وایت برد به نسبت کاربردهای فراوان و طول عمر بالایی که دارد زیاد نمی‌باشد. از طرفی در بسیاری از موارد استفاده از این ابزار برای محافظت از سلامتی جسمی هم مفید خواهد بود؛ چرا که با در اختیار داشتن تابلو نیازی به خم شدن روی کاغذ و دفتر برای مطالعه و تمرین نخواهد بود.

وایت برد، خاص‌ترین ابزار مناسب درس خواندن

اگر برای تمرین درس خوانی در منزل قصد خرید تخته وایت برد را دارید، لازم است بدانید این نوع تابلو که تنها با در اختیار داشتن ماژیک و بدون گرد و خاک قابل استفاده است، انتخابی هوشمندانه و مناسب است. تابلوهای وایت برد در اندازه‌های کوچک و متوسط به راحتی زیر تخت، داخل کمد، زیر مبل و … قرار گرفته و فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد. افزون بر این به راحتی می‌توانید این ابزار حمل کنید و همه جا به همراه داشته باشید. به همین جهت برای کنکوری‌ها که می‌خواهند از فرصت خود برای مسافرت و درس به صورت همزمان استفاده کنند، هم انتخابی مناسب به شمار می‌رود. از این رو تخته وایت برد را ابزاری خاص برای درس خواندن می‌دانند.

نگهداری از تابلوهای وایت برد آسان است!

از دیکر مزایای خرید وایت بردها می‌توان به نگهداری آسان و راحت آن‌ها اشاره کرد، این نوع تابلوها که فقط و فقط با ماژیک و یک پاک کن ساده‌ی ابری قابل استفاده هستند به راحتی تمیز خواهند شد. در صورتی که پس از استفاده‌های مکرر تابلو نیاز به یک تمیزکاری اساسی هم داشته باشد تنها با مقداری الکل و پنبه مثل روز اول سفید خواهد شد. بنابراین خرید این تابلو که علاوه بر درس خواندن در مشاغل و حوزه‌های مختلف دیگر هم کاربرد دارد، بسیار لازم و ضروری خواهد بود.

بهترین فروشگاه برای خرید تخته وایت برد کدام است؟

عصر امروزی، عصر تکنولوژی و سرعت است. به همین جهت افراد مایل هستند خریدهای خود را سه سوته و راحت انجام دهند. برای خرید تخته هم می‌توانید به صورت آنلاین اقدام کنید و به دور ازهمهمه شهر و حضور در مجامع مختلف بهترین نوع تابلو را خریداری کنید. از طرفی اگر برای خرید از خود تولید کننده اقدام کنید می‌توانید تابلو را با قیمت مناسب‌تری خریداری نمائید. بنابراین بهترین پیشهاد برای خرید، مراجعه به سایت به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان تخته وایت برد باکیفیت است. این مجموعه که نامی آشنا در ایران بوده و از سالیان گذشته در زمینه تولید تابلو فعالیت دارند، با راه‌اندازی وبسایت خرید آسان را برای مشتریان خود رقم زده‌اند.

برای خرید تابلو با کیفیت بالا و در اندازه‌های دلخواه خود به راحتی می‌توانید وارد وبسایت شرکت پارس شوید و به آسانی آب خوردن خرید نمائید. بدون شک قیمتی که از طریق این سایت به شما ارائه می‌شود، از قیمت‌های موجود در بازار بسیار بسیار پایین‌تر می‌باشد. پس بدون تعلل همین حالا وارد سایت شرکت تخته وایت برد پارس شوید و خرید نمائید.

زمان مطالعه: 7 دقیقه

از سال‌هایی که تخته‌سیاه و گچ استفاده می‌شد، زمانی زیادی گذشته است. این‌روزها خرید تخته وایت برد و استفاده از آن در فضاهای اداری و آموزشی متداول شده است. حتی در خانه‌ها هم به‌عنوان وسیله کمک‌آموزشی از آن استفاده می‌شود. اگر به دنبال خرید بهترین تخته وایت برد هستید، در این مقاله از ، انواع این محصول و نکات مهم برای خرید وایت برد را بررسی کرده‌ایم.

نکات مهم هنگام خرید تخته وایت برد

تخته وایت برد یکی از اجزای اصلی در هر فضای آموزشی و کاری‌ست. یک ابزار عالی برای درگیر‌کردن کل گروه یا کلاس برای اشتراک‌گذاری ایده‌ها، برنامه‌ریزی و آموزش. این ابزار حتی در خانه‌های امروزی هم نه فقط برای بچه‌ها، بلکه مثل یک پلنر برای بزرگ‌ترها قابل‌ استفاده است. برای خرید بهترین تخته وایت برد باید به لیست سوالات زیر پاسخ دهید و بعد محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

  1. چه اندازه تخته برای شما مناسب است؟

اندازه، یک فاکتور مهم برای خرید تخته وایت برد است. قبل از خرید، مهم است که به این موضوع فکر کنید که تخته مد نظر را برای چه کاری می‌خواهید. برای یادداشت کارهای روزانه و برای بچه‌ها، یک محصول کوچک با اندازه 50 در 70 سانتی‌متر مناسب است. برای مدرسه یا دانشگاه تخته وایت برد 100*200 سانتی‌متر مناسب است و اگر یک شرکت خصوصی و کوچک دارید، برای جلسات خود یک تخته وایت برد ۱۰۰ در ۸۰ خریداری کنید.

  1. تخته وایت برد مغناطیسی یا غیر مغناطیسی؟

اگر می‌خواهید از لوازم مغناطیسی در حین ارائه یا برای رسم نمودارهای سازمانی استفاده کنید، محصول مغناطیسی گزینه مناسبی برای خرید وایت برد از تمیز گستر  است. این نوع محصول برای استفاده در محیط‌هایی همچون انبار و باشگاه‌های ورزشی هم مناسب است. تنها نکته منفی این است که مدل مغناطیسی گران‌تر از غیر مغناطیسی است. اگر این ویژگی برای شما اهمیت ندارد، پول خود را برای ویژگی‌های دیگر خرج کنید.

  1. روش نصب تخته وایت برد چگونه است؟

تصمیم‌گیری برای خرید تخته وایت برد دیواری یا ایستاده بسیار مهم است. تخته‌های دیواری به‌راحتی نصب می‌شوند و برای یک اتاق جلسه یا کلاس درس ایده‌آل هستند. خود این تخته‌ها، یا دارای زنجیر یا ابزاری برای آویختن از دیوار هستند یا ابزار نصب آن‌ها پنهان است تا دکوراسیون محیط را به‌هم نریزند.

در مقابل، یک تخته ایستاده انعطاف‌پذیری بیشتری برای استفاده دارد؛ بنابراین اگر به دنبال تخته‌ای هستید که آسان حرکت کند، مدل ایستاده و ترجیحا با چرخ برای اندازه‌های بزرگ‌تر بهتر است. مدل ایستاده یا همان آزاد به شما این امکان را می‌دهد که هر اتاق یا مکانی را به‌راحتی به یک جلسه کاری یا محیط آموزشی تبدیل کنید.

یک تخته ایستاده بدون چرخ، پایدارتر و استوارتر خواهد بود؛ با این ‌حال به‌یاد داشته باشید که تمام تخته‌های چرخ‌دار معمولا دارای یک قفل ساده فشاری به پایین برای ثابت‌کردن چرخ‌ها در جای خود هستند.

  1. دوستدار محیط ‌زیست باشد یا خیر؟

برای بسیاری از افراد خرید تخته وایت برد با ویژگی‌های سبز اهمیت دارد. برای آن‌ها مهم است که فرآیند تولید این محصولات، سازگار با محیط ‌زیست باشد؛ مانند استفاده از اجزای بازیافتی و رنگ‌های سازگار با محیط ‌زیست.

  1. جنس بدنه تخته وایت برد از چه موادی است؟

برای خرید بهترین تخته وایت برد باید به جنس آن توجه داشته باشید؛ زیرا میزان دوام و سهولت در استفاده، آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به‌طور کلی دو نوع محصول از لحاظ جنس در بازار موجود است:

  • تخته‌های سفید از جنس ملامینه یا پلاستیکی هستند که قیمت ارزانی دارند. در مکانی که نیازی به استفاده زیاد ندارند، مانند سالن استراحت معلم‌ها یا کافه‌ها، بهترین مدل برای خرید تخته وایت برد هستند. در حالی‌که این تخته‌ها به‌آسانی تمیز می‌شوند، وزنی سبک و کم دارند و می‌توانند مدت‌ها دوام بیاورند، معمولا فقط حدود یک تا پنج سال قابل ‌استفاده هستند.
  • با افزودن مواد آهنربایی، تخته‌های وایت برد مغناطیسی می‌شوند که دوام بیشتری دارند. این نوع تخته‌ها کاملا تمیز می‌شوند و سایه نوشته‌ها مانند ارواح سرگردان روی تخته به چشم نمی‌آید. البته همان‌طور که گفتیم برای خرید آن‌ها باید پول بیشتری بپردازید.
  1. سینی قلم داشته باشد یا نه؟

آخرین نکته که برای خرید تخته وایت برد باید در نظر داشت این است که سینی یا همان جای ماژیک داشته باشد یا نه؟ در صورتی‌که نیاز به دسترسی آسان به تخته‌پاک‌کن و چندین رنگ ماژیک داشته باشید، برخورداری از این ویژگی بسیار مهم است.

  1. نوع طراحی و شکل ظاهری مهم است؟

اگر این نوع محصول را برای فرزند خود می‌خرید تا او را مشتاق به درس و مدرسه کنید، پیشنهاد ما تخته وایت برد فانتزی است. تزئینات جذاب و شکل ظاهری آن بدون شک برای فرزند شما جذاب خواهد بود. در مقابل، اگر دفتر کاری مدرنی دارید، مدل شیشه‌ای کلاس کار شما را بالا می‌برد.

انواع مدل های تخته وایت برد موجود در بازار

اگر سری به بازار بزنید، اصطلاحاتی که در مورد انواع تخته به گوشتان می‌خورد، ممکن است شما را کمی گیج کند. نگران نباشید؛ در ادامه به ساده‌ترین شکل فرق بین آن‌ها را توضیح داده‌ایم تا خرید تخته وایت برد برای شما آسان شود.

وایت برد خوب از کجا بخریم ؟

تخته وایت برد شیشه‌ای

اگر به دنبال خرید بهترین تخته وایت برد هستید، مدل شیشه‌ای را انتخاب کنید. این مدل نمایی شیک و معاصر به محیط شما می‌بخشد و برای دفاتر کار و کلاس‌های درسی که تازه بازسازی ‌شده‌اند، بهترین انتخاب است.

ساختار بدون قاب و انتخاب گسترده رنگ‌ها به شما این امکان را می‌دهد که تخته را با دکوراسیون خود مطابقت دهید. در حال حاضر، تخته‌های شیشه‌ای کوارتت در رنگ‌های سفید برلیانس، سفید استاندارد، مشکی، مات و چندین رنگ محدود موجود هستند.

مزایا:

  • این تخته‌ها که با شیشه سکوریت ساخته شده‌اند، بسیار بادوام هستند.
  • خراش یا فرورفتگی ندارند.
  • سطح شیشه‌ای صاف آن‌ها، بوم نوشتاری عالی را برای شما فراهم می‌کند.
  • پس از پاک‌کردن تخته، لکه یا شبح حروف باقی نمی‌گذارد.

تخته وایت برد مغناطیسی

برای تولید این نوع محصولات از شیشه سکوریت و آهنرباهای خاکی کمیابی که بسیار قوی هستند، استفاده می‌کنند. اگرچه این محصولات گران هستند؛ اما  با توجه به طول عمر و کیفیت بالای آن‌ها، خرید تخته وایت برد مغناطیسی به‌نوعی سرمایه‌گذاری و صرفه‌جویی در هزینه‌های آتی است.

مزایا:

  • ماندگاری بسیار بالا
  • پاک‌شدنی
  • امکان استفاده از ابزار فلزی کوچک روی تخته

تخته معمولی

مدل‌های معمولی سومین گزینه مناسب برای خرید وایت برد هستند. در میان تخته‌های معمولی، محصولاتی از جنس چینی گزینه بهتری برای خرید هستند. این مدل‌ها دارای سطح صاف برای نوشتن بدون زحمت هستند.

  • دارای سطح صاف
  • قیمت پایین
  • مناسب برای استفاده خانگی

وایت‌بردهای سیلیکونی

اگر در یک شرکت دور میز جمع می‌شوید و نیاز دارید یک تخته روی میز باشید تا جزئیات را روی آن یادداشت کنید؛ یا در خانه فضای کافی برای استفاده از مدل‌های دیگر را ندارید، مدل‌های سیلیکونی بهترین گزینه برای خرید تخته وایت برد هستند. از نام محصول، جنس آن هم مشخص است.

مزایا:

  • قابل تا و لول‌کردن
  • انعطاف‌پذیری بالا و قابلیت حمل آسان
  • مناسب برای استفاده خانگی و قیمت ارزان

وایت برد مدل فولادی

وقتی به خرید بهترین تخته وایت برد فکر می‌کنید، مدل فولادی را هم جزو گزینه‌های روی میز حساب کنید. این تخته‌های به سبک کلاسیک را می‌توان در کلاس‌ها، اتاق‌های کنفرانس، دفاتر کاری و آشپزخانه‌ها استفاده کرد. این تخته‌ها هم مغناطیسی هستند و هم به‌راحتی روی آن‌ها نوشته می‌شود.

مزایا:

  • مناسب برای مکان‌های مختلف
  • دارای خاصیت مغناطیسی
  • ماندگاری بالا

تخته ملامینه

همه به دنبال خرید تخته وایت برد سنگین نیستند. اگر می‌خواهید یک تخته برای استفاده شخصی داشته باشید، مدل ملامینه برای شما مناسب است. همچنین برای دفاتر کاری کوچک، اتاق‌های مطالعه و کارگاه‌ها عالی هستند.

تخته‌های ملامینه غیر مغناطیسی و دارای روکش خشک‌کن هستند. این پوشش به‌اندازه پوشش روی تخته‌های فولادی رنگ‌شده مقاوم نیست؛ بنابراین برای حفظ سطح صاف آن، به تمیزکردن بیشتری نیاز است.

مزایا:

  • مناسب برای استفاده‌های گهگاهی
  • دارای قیمت ارزان و مقرون‌به‌صرفه

تخته وایت‌بردهای الکترونیکی

خرید تخته وایت برد الکترونیکی، وجهه خاص و مدرنی به فضای کاری شما می‌دهد. برای این نوع محصول باید قیمت بالایی بپردازید؛ اما انگشت یا قلم مخصوص آن برای نوشتن روی این نوع تخته کافی‌ست. البته در صورت عدم نگهداری به شکل صحیح، احتمال خرابی آن بسیار بالاست و نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد.

مزایا:

  • بدون نیاز به ماژیک
  • قابلیت استفاده آسان و بدون کثیف‌کاری
  • مناسب برای فضاهای مدرن

معرفی بهترین برندهای تخته وایت برد ایرانی و خارجی

بد نیست برای خرید وایت برد، با برندهای معروفی که در بازار ایران حضور دارند آشنا شوید تا چک‌لیست شما برای خرید تکمیل شود. این برندها منحصرا ایرانی نیستند و محصولات خارجی را هم می‌توانید در بازار پیدا کنید.

برندهای ایرانی

  • آسابرد: این برند، تولید‌کننده تخته‌های وایت برد شیشه‌ای بسیار باکیفیت در ابعاد مختلف و مناسب برای فضاهای متفاوت است. محصولات این برند از قیمت رقابتی بالایی برخوردارند.
  • پالیزان: یکی از برندهای ایرانی موفق در زمینه تولید تخته‌های مدرن، پالیزان است. اگر قصد خرید بهترین وایت برد الکترونیکی را دارید، محصولات این برند را انتخاب کنید.
  • پارسیان‌برد: اگر به دنبال برندی هستید که طرفداران زیادی داشته باشد و محصولات آن پرفروش باشند، پارسیان‌برد بهترین انتخاب برای خرید تخته وایت برد است.

برندهای خارجی

  • ایکیا: از آن برندهای خارجی‌ست که محصولات آن به دلیل کیفیت بالا معروف است. اگر به دنبال خرید تخته‌ای با کیفیت بالا هستید و قیمت بالا اهمیت زیادی برای شما ندارد، محصولات این برند انتخاب خوبی هستند.
  • Clarus: محصولات این برند را می‌توان جزو شرکت‌های معتبر در زمینه تولید مدل‌های شیشه‌ای دانست. لبه محصولات این برند غیر برنده و همگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
  • Maxtek: برای خرید تخته وایت برد ایستاده، محصولات این برند در سایزهای مختلف و با قابلیت جابه‌جایی آسان، انتخاب مناسبی هستند.

5 روش نگهداری از تخته وایت برد تا همیشه نو بماند!

اگر در بسیاری از کلاس‌ها، دفاتر یا خانه‌ها قدم بزنید، تخته‌هایی را می‌بینید که کمی فرسوده به نظر می‌رسند و نوشته‌های آخرین درس یا جلسه از روی آن‌ها پاک شده‌ است؛ اما بقایای آن‌ها همچنان روی تخته وجود دارد. خرید تخته وایت برد و انتخاب محصول مناسب مهم است؛ اما فرآیند نگهداری از آن برای نو نگه‌داشتن، مهم‌تر است. این پنج ترفند گفته‌شده را رعایت کنید تا بتوانید تخته خود را همیشه نو نگه‌ دارید.

  1. دستورالعمل‌های نگهداری از این محصول را جدی بگیرید

اولین نکته برای نگهداری از تخته سفید ممکن است بدیهی به نظر برسد؛ اما نکته‌ای است که مردم معمولا هنگام خرید وایت برد و استفاده از آن فراموش می‌کنند. یک دفترچه راهنما همراه محصول است که توضیحات کافی در آن وجود دارد. توصیه‌های فروشنده هم در این زمینه راه‌گشاست.

  1. از ماژیک‌های مناسب استفاده کنید

برای هر تخته، به‌طور خاص ماژیک‌هایی طراحی و تولید شده است. هنگام خرید تخته وایت برد از فروشنده در مورد ماژیک مناسب آن سوال کنید. اگر هم اشتباها از ماژیک نامناسبی استفاده کردید، جای نگرانی نیست؛ در گوگل به دنبال حلال مناسب آن بگردید.

  1. از محلول‌های تمیزکننده و پاک‌کن‌ها استفاده کنید

مواد شیمیایی موجود در ماژیک روی تخته جمع می‌شوند و اگر فقط به شکل ساده پاک شوند، جای آن‌ها به‌مرور روی تخته باقی می‌ماند. این باقی‌مانده‌ها باعث از بین رفتن درخشندگی تخته می‌شوند. باید از محلول‌های تخصصی در این زمینه استفاده کنید.

  1. از پاک‌کننده وایت برد خانگی استفاده کنید

اگر به محلول‌های تمیزکننده بازاری دسترسی ندارید، ترکیبی از ایزوپروپیل الکل و آب بهترین راه‌ حل برای تمیزکردن تخته سفید است. آب و ‌صابون، شیشه‌پاک‌کن و پراکسید، همگی گزینه مناسبی برای این کار هستند.

  1. وایت برد خود را به‌طور مکرر تمیز کنید

بسته‌به نوع استفاده، تخته باید به دفعات تمیز شود. وقتی معلم در تمام طول روز روی تخته می‌نویسد، تخته باید هرروز با پاک‌کننده پاک شود. در دفتر، بسیاری از تیم‌ها یادداشت‌ها و برنامه‌ها را برای مدتی روی یک تابلو نگه می‌دارند و به همین منظور پاک‌کردن آن را سخت می‌کنند. در این موارد، محتوای روی تخته باید پاک شود و قبل از بازنویسی مجدد، حداقل هفته‌ای یک‌بار، تخته با محلول مخصوص تمیز شود.

برای خرید بهترین تخته وایت برد بدانید که:

  • قیمت معیار مهمی‌ست؛ اما قبل از آن باید به فاکتورهای مهم‌تری از جمله جنس، اندازه، مدل و … توجه کرد.
  • در صورت امکان محصولات دارای گارانتی را تهیه کنید.
  • متراژ فضای مورد نظر را در نظر داشته باشید تا وایت‌برد مناسب محیطتان را خریداری کنید.

شما هم تجربه استفاده از این نوع تخته‌ها را در محل کار، کلاس درس یا خانه داشته‌اید؟ ترفند شما برای تمیزکردن تخته وایت برد چیست؟ نظرات خود را در مورد خرید تخته وایت برد با دیگر کاربران در سایت به اشتراک بگذارید.

 

دکمه بازگشت به بالا