فرهنگ و هنر

تازه‌هایی از «آکتور»، «دورهمی» و کنسرت‌ها

تازه‌هایی از «آکتور»، «دورهمی» و کنسرت‌ها

یک فیلم کوتاه و یک بلند ایرانی در جشنواره «هوف» آلمان، «آکتور» در جشنواره ژنو، معرفی شورای انتخاب آثار تالار هنر، استعفای مدیر عامل خانه تئاتر، نمایش‌های جدید تئاترشهر، سرانجام ماجرای شکایت صداوسیما از سازندگان «دورهمی»، گزارشی از کنسرت‌های پاییزی، ۳۰ پوستر ایرانی و خارجی از غزه در یک فرهنگسرا و اخراج سردبیر مجله آمریکایی برای حمایت از فلسطین از اخبار فرهنگی هنری ششم آبان‌ماه بود.

به گزارش ایواره، روز شنبه ششم آبان‌ماه در حوزه سینما اعلام شد که پنجاه و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم هوف آلمان میزبان نمایش یک فیلم بلند و یک فیلم کوتاه ایرانی است.

ضمن این‌که سریال «آکتور» ساخته نیما جاویدی به بخش رقابتی سریال‌های بین‌المللی جشنواره فیلم ژنو ۲۰۲۳ دعوت شد.

معرفی شورای انتخاب آثار تالار هنر

استعفای مدیر عامل خانه تئاتر

همچنین اعضای شورای هفت‌نفره انتخاب آثار برای اجرای عمومی در تالار هنر معرفی شدند.

مقصود نعیمی ذاکر، مدیر عامل خانه تئاتر نیز از سمت خود کناره‌گیری کرد و به دنبال این خبر، ایرج راد، رییس هیات‌مدیره خانه تئاتر اعلام کرد که این استعفا به صورت مکتوب و رسمی اعلام نشده است.

نمایش‌های جدید تئاترشهر 

بازیگران شناخته‌شده روی صحنه 

برنامه اجراهای آنلاین و آبان‌ماه تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر با میزبانی از ۹ نمایش صحنه‌ای و محیطی و آمار فروش نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر تا پنجم آبان‌ماه اعلام شد.

همچنین در گزارشی به حضور بخشی از بازیگران شناخته‌شده که این روزها در سالن‌های تئاتر اجرا دارند، پرداختیم. 

ماجرای شکایت صداوسیما از سازندگان «دورهمی» به کجا رسید؟

تهیه‌کننده برنامه «دورهمی» که یک سال قبل، خبر شکایت صداوسیما از مهران مدیری و ماجرای احضار به دادگاه را اعلام کرده بود، حالا با بازنشر یک نامه که خطاب به سخنگوی قوه قضائیه نوشته شده، سعی بر تایید این ادعا دارد.

از کنسرت‌های پاییزی تا آغاز جشنواره موسیقی امیرجاهد

در این گزارش ایواره نیز می‌توانید مروری بر کنسرت‌هایی که در روزهای پیش رو اجرا می‌شوند، داشته باشید. همچنین گروه «راما» با حضور سه نفر از هنرمندان موسیقی بر اساس مُدگردی‌های موسیقی کلاسیک ایران توام با فضاسازی‌های خاص سازها سه‌شنبه ۹ آبان در تالار رودکی به صحنه می‌رود.

در خبری هم اعلام شد که چهارمین و پنجمین دوره از جشنواره موسیقی امیرجاهد به طور همزمان از ۱۱ تا ۲۶ آبان‌ماه در برج آزادی، خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و سرای ابوذر برگزار می‌شود.

۳۰ پوستر ایرانی و خارجی از غزه و افتتاح چند نمایشگاه جدید

از سوی دیگر، فرهنگسرای اشراق همزمان با فرارسیدن روز ۱۳ آبان، مجموعه‌ای منتخب از پوسترهای هنرمندان ایرانی و خارجی را در قالب یک نگار گذر با عنوان «دنیای آینده، دنیای فلسطین» به نمایش عمومی گذاشته است.

همچنین در آخر هفته‌ای که گذشت، هنرمندان ایرانی تعدادی نمایشگاه جدید در گالری‌ها افتتاح کردند؛ نمایشگاه‌هایی که پیش از آن برپا بودند جمع شدند و حالا آثار دیگری از هنرمندان بر روی دیوار گالری‌ها رفته است. 

شهادت ۲۴ خبرنگار و اخراج سردبیر مجله آمریکایی برای حمایت از فلسطین

همچنین بر اساس جدیدترین گزارش، از آغاز نبرد غزه تاکنون دست کم ۲۴ نفر از خبرنگاران فلسطینی شهید شده‌اند و مجله معروف هنری «Artforum» یکی از سردبیران ارشد خود را به دلیل انتشار و امضای نامه‌ای در حمایت از مردم فلسطین اخراج کرد.

امید به گسترش تعاملات فرهنگی ایران و چین

در نهایت این‌که، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر شنبه در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین با خوش‌آمدگویی به هیات چینی، گفت: امیدواریم این سفر زمینه‌ساز همکاری بین دو کشور باشد، ایران و چین دو شریک راهبردی هستند.

پیشنهادهایی برای خواندن:

شاعری که بعد از ۵۰ سال پیدا شد!

کتیبه‌ای با ردی از زبان فارسی در سریلانکا

ورود دیرهنگام چین به جوایز اسکار

عمره کِی راه می‌افتد؟

از ترورهای خودرویی «موساد» چه می‌دانید؟

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا