عمومیمدیریت کسب و کار

چهار روش عکاسی صنعتی

40 نکته در عکاسی صنعتی برای مبتدیان

  1. از بک گراند های شلوغ خودداری کنید.

بافت های اضافی و سایر اشیاء باعث کاهش توجه مشتری از محصول اصلی می شود. بهتر است برای تأکید بیشتر روی محصول ، از یک پس زمینه سفید ساده استفاده کنید. اگر نمی خواهید هزینه ای برای بک گراند سفید حرفه ای کنید، از یک برگه سفید یا یک پوستر برای عکاسی تبلیغاتی خود استفاده کنید. همان طور که گفتیم،  اشیا اضافی را به حداقل برسانید تا محصول در مرکز توجه باشد.

  1. از زوایای مختلف محصول عکاسی کنید.

با مراجعه به هر فروشگاه اینترنتی ، مردم می خواهند این کالا را از زوایای مختلف مشاهده کنند. بنابراین توصیه من این است که از هر طرف که ممکن است، عکس بگیرید. اگر بتوانید عکاسی 360 درجه داشته باشید عالی خواهد بود اما در صورت عدم تجربه یا تجهیزات ، ناراحت نشوید. کافی است کمی وقت بگذارید و از جزئیات یک محصول از نزدیک عکاسی کنید، یک عکس از زاویه جلو و بالای آن.

عکسبرداری از محصول نیاز به مقداری آماده سازی دارد. برای مثال، به این تصاویر نگاه کنید و بگویید کدام یک جذاب تر است. هودی سمت چپ به دلیل چین و چروک هایی که دارد ممکن است به سختی نظر هر خریدار را به خود جلب کند. حتی نقص های کوچک مانند لکه ها می تواند تصویر محصول شما را خراب کند و مشتریان به سمت رقبای شما بروند. اگر قبل از عکاسی مقداری وقت صرف اتو کردن لباس کنید، می توانید از آن جلوگیری کنید و یا می توانید آن را در فتوشاپ ویرایش کنید.

  1. تنظیمات white balance فراموش نشود!
  1. از فوکوس بی جا خودداری کنید.

عکس اول نشانگر یک اشتباه افتضاح است. این امر لزوم بررسی فوکوس دوربین و واضح بودن آن را اثبات می کند. در غیر این صورت ، عکس ها کاملا غیر جذاب خواهند بود. پس سعی کنید در هر موقعیتی از تمرکز بی جا و مبهم خودداری کنید.

  1. عکس با وضوح بالا را اولویت قرار دهید.

تصاویر با وضوح بالا برای محصولات صنعتی، یک امر کاملا ضروری است. این کمک خواهد کرد که توجه مشتریان را از هر جزئیات که برای آنها مهم است، جلب کنید. در نتیجه ، آنها مشتاق نیستند که به دنبال مکان دیگری برای جستجوی کالای مورد نظرشان باشند.

  1. از تئوری رنگ ها استفاده کنید.

این مطالعه ای بر روی رنگها و تأثیر آنها بر روی شخص است. به طور دقیق ، برخی از رنگ ها یا ترکیب آنها می تواند به راحتی مشتریان را برای خرید محصولات شما تحت تأثیر قرار دهد. آن دسته از عکاسانی که اصول اصلی این تئوری را می دانند ، چگونگی جذب مشتری با ترکیب رنگی مناسب را می فهمند.

  1. مطمئن شوید که لوگوی محصول به طور واضح پیداست.

یک عکس صنعتی حرفه ای، در مورد تبلیغات موفق کالا است. بنابراین ، بررسی کنید که لوگو کاملاً قابل مشاهده است یا خیر. این کار را قبل از فشردن شاتر انجام دهید. در غیر این صورت ، مشتری می تواند محصول شما را با سایر کالاهای مشابه اشتباه  کند.

  1. از قانون یک سوم استفاده کنید.

“قانون سوم” جایگاه مهمی در لیست تکنیک های عکاسی محصولات دارد. در واقع ، مهم نیست که دقیقاً چه چیزی ثبت می کنید زیرا این قانون می تواند باعث شود هر تصویری برنده شود. به جای اینکه سوژه عکاسی، وسط کادر قرار بگیرد، آن را کمی در گوشه کادر جای دهید.  همچنین می توانید آن را کمی تغییر دهید.

  1. سایز محصول را در عکس نشان دهید.

یکی دیگر از چالش ها هنگام فروش محصولات بصورت آنلاین عدم امکان نشان دادن اندازه واقعی آنها است. مثلا فرض کنید، شما از یک کالای معروف بخواهید عکاسی کنید اما با استفاده از سبک lifestyle این کار را انجام دهید.

  1. از اکسسوری ها برای عکاسی استفاده کنید.

در صورت نیاز به نشان دادن وسایل مسطح مانند لباس یا جواهرات ، از غرفه های عکس استفاده کنید. البته چنین کالاهایی به جایگاه احتیاج دارند. به همین دلیل بهتر است از مانکن ، پایه ایستاده یا یک چیز ظریف استفاده کنید که توجه مشتری را از آن کالا منحرف نکند. به یاد داشته باشید که وظیفه اصلی شما این است که به خریداران کمک کنید تا اندازه واقعی محصول را تصور کنند. مثلا برای عکاسی از جواهرات پیشنهاد می کنیم از مجمسمه های رزین استفاده کنید.

  1. جهت گیری عکاسی را مشخص کنید.

بسیاری از فروشندگان به این فکر می کنند که چگونه عکاسی از محصول را انجام دهند تا استانداردها را رعایت کنند. صادقانه بگویم ، شما باید قبل از شروع عکس گرفتن دو بار فکر کنید. یک این که این محصول قرار است در کجا استفاده شود. هر عکسی با توجه به نوع استفاده، فرمت های مختلف را می طلبد. به عنوان مثال ، اندازه تصویر اینستاگرام قبلاً 612px  *  612px  بود اما بعد به  640px  * 640px  تغییر کرد و در جولای 2015 با 1080px  * 1080px   تغییر کرد، تا با نمایشگرهای با وضوح بالا در تلفن های هوشمند ، تبلت ها و لپ تاپ ها سازگار باشد. فراموش نکنید که عکس وقتی ثبت شد، هنگام ویرایش می توانید آن را برش دهید اما این را هم بدانید که به همان اندازه از سایز عکس کاسته می شود.

  1. قوانین عکس های هر سایت را مطالعه کنید.
  1. بین نور طبیعی و مصنوعی یکی را انتخاب کنید.

شما باید یا یک منبع مصنوعی یا یک منبع طبیعی را انتخاب کنید. در غیر این صورت مشتری دچار سردرگمی می شود. به عنوان مثال ، استفاده از نور طبیعی بر روی یک تصویر نسبت به نور مصنوعی شانس بهتر دیده شدن محصول را بیشتر می کند.

  1. برای نرم کردن سایه ها از نور زیاد استفاده کنید.

نورپردازی عکاسی از محصول نقش مهمی در عکسبرداری تجارت الکترونیکی دارد. مهم نیست چه نوع سبکی را انتخاب کنید: مصنوعی یا طبیعی. هدف اصلی کاهش سایه ها است. 3 روش انجام این کار را به یاد داشته باشید:

  1. همیشه از دیفیوزر با نور مصنوعی استفاده کنید.
  1. یاد بگیرید که چگونه عکس ها را ترکیب کنید.

پیشنهاد می کنم کمی از وقت تان را صرف بازدید از سایت pinterest کنید و به دنبال ایده های عکاسی محصول در آن باشید. این یک مزیت بزرگ در هنگام عکسبرداری برای تبلیغات و کاتالوگ های عکاسی محصول است.

  1. از تکنیک Bokeh Wall استفاده کنید.
  1. از تکنیک light painting استفاده کنید.
  1. محصول خود را روی یک سطح بازتابی بگذارید.

بازتاب عمق بیشتری خواهد داشت تا یک عکس جالب و چشمگیر به نظر برسد. از آینه تنها استفاده نکنید. برای دستیابی به نتیجه حیرت انگیز به ابزار دیگری فکر کنید. به عنوان مثال ، ممکن است بازتابی در آب باشد. برای افزایش بازتاب ، بهتر است نور پردازی عکاسی محصول را به خوبی تنظیم کنید.

  1. حرکات گنجانده شده در عکس را فراموش نکنید!

اگر نوعی حرکت را در عکس تان ایجاد کنید، و بتوانید در یک لحظه یک حرکت جذاب را ثبت کنید، عکسی که ثبت می کنید چشمگیرتر و هیجان انگیز تر به نظر می رسند. رویکردهای مختلف و ایده های عکسبرداری محصول را امتحان کنید تا به طبیعی ترین روش بتوانید یک حرکت را ثبت کنید.

  1. از تکنیک Gradient Reflection استفاده کنید.

با این تکنیک، می توانید از نگاه مستقیم به سمت سوژه جلوگیری کنید. با نصب یک لنز اضافی بین نور و جسم می توانید به نتیجه دلخواه برسید. برای رسیدن به بازتاب مطلوب ، زاویه صحیح سطح بازتاب را تنظیم کنید.

  1. عکس های محصولات در قالب سبک زندگی

به خریداران این فرصت را بدهید تا از نحوه عملکرد این محصول یا تصور آن در خانه خود ایده ای کسب کنند. در مورد چگونگی عکاسی از محصول به واقع بینانه ترین حالت آن فکر کنید. حتی بهتر است، برخی از پیشنهادات را اضافه کنید که به شما کمک می کند نحوه استفاده از این مورد را نشان دهید.

استفاده از ابزار های مختلف برای عکسبرداری محصول امری بسیار مهم است. به این ترتیب می توانید عملکرد و مقیاس محصول را نشان داده و همچنین داستان آن را بگویید. لوازم جانبی عکاسی محصول باید با رنگ ، سبک ، اندازه و شکل محصول شما کاملاً مطابقت داشته باشد. با این حال ، شما باید مراقب باشید. از یک طرف می توانید رنگ ها و سایه های جدیدی را به طیف رنگی عکس خود اضافه کنید و آن را جالب تر و جذاب تر کنید. از طرف دیگر ، انتخاب رنگ های نادرست و الگوهای شلوغ می توانند عکس یک محصول را خراب کنند.

  1. از خرید یک دوربین گران قیمت خودداری کنید.

هنگام انتخاب لنز مناسب برای عکاسی از محصول ، یک مدل جامع را انتخاب کنید. آن گاه می توانید در اکثر شرایط، با انتخاب تنظیمات لازم از آن استفاده کنید. به عنوان مثال ، در صورت نیاز به گرفتن عکس از بیش از پنجاه جفت کفش با زاویه های مختلف باشد، لنز زوم ضروری خواهد بود. بنابراین ، لازم نیست که سه پایه را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنید تا زاویه مناسب را بدست آورید. این امر به ویژه اگر زمان محدودی داشته باشید ، بسیار ارزشمند است.

برای عکاسی از محصول در استودیو یا باکس های نوری، ، پس زمینه سفید را انتخاب کنید. از آن جایی که سطح سفید در بازتاب نور طبیعی یک گزینه خوب است، می تواند یکی از ابزار های نور پردازی به حساب بیاید. محصولات رنگی در ترکیب با پس زمینه سفید جذاب تر و واضح تر به نظر می رسند. علاوه بر این ، ویرایش تصاویر با پس زمینه سفید آسان تر خواهد بود ، زیرا فرصت های بیشتری را برای ویرایش عکس ایجاد می کند.

  1. از تستر رنگ استفاده کنید.

رنگ عکسهایی که از محصول تان ثبت کرده اید، اغلب بر انتخاب مشتری تأثیر می گذارد. اگر مشتری پس از خرید اختلاف بین آنچه را که در تصویر مشاهده کرده است را با واقعیت کشف کند ، ممکن است وضعیت ناخوشایندی ایجاد شود. برای جلوگیری از چنین مواردی ، بررسی کنید که آیا رنگهای موجود در عکس صحت دارند یا خیر. شما می توانید آن را با Checker Color چک کنید.

  1. استفاده از فیلتر فراموش نشود!

اگر در حال عکاسی از محصولات براق هستید ، برای جلوگیری از تابش خیره کننده و غیرضروری ، باید کاری کنید. بهتر است برای حل این مشکل از فیلترهای قطبی استفاده کنید.

  1. از نور فلش به تنهایی استفاده نکنید!

نکته ای که در کلیه آموزش های مربوط به عکاسی از محصول گفته می شود، این است که، استفاده از فلاش داخلی به تنهایی، اغلب منجر به کیفیت پایین تصاویر شما می شود. اگر فقط از فلاش استفاده می کنید ، نور بسیار خشنی دریافت خواهید کرد. در نتیجه ، عکس شما پر از نقاط داغ و سایه های بدی خواهد شد.

سعی کنید با استفاده از کمترین میزان ISO در تنظیمات دوربین که در دسترس شماست، حداقل نویز را داشته باشید. اگر مقدار ISO را افزایش دهید ، می توانید برخی از عناصر را نامرئی کنید و از شدت سایر جزئیات بکاهید. بعد از اینکه دوربین خود را روی سه پایه سوار کردید ، آن را به کم ترین مقدار ISO تنظیم کنید. سپس شروع به افزایش میزان آن کنید تا نتیجه مطلوب را بدست آورید.

  1. دیافراگم را به درستی تنظیم کنید.

برای گرفتن عکس از محصول با فوکوس کامل ، باید از حداکثر F-stop استفاده کنید. به عنوان مثال ، لنز می تواند F16 یا F22 باشد. با استفاده از دیافراگم گسترده ، عمق میدان باریک تری خواهید یافت و برخی از قسمت های محصول از کانون توجه برخوردار نیستند. با این حال ، اگر شما نیاز به فوکوس بر روی قسمت خاصی از محصول ، مانند دست روی کمربند یا دسته چاقو دارید ، می توانید برای ثبت عکس محصول خود دیافراگم پایین تری تنظیم کنید.

  1. از سرعت شاتر پایین استفاده کنید.

از آنجایی که در عکاسی از یک محصول، نیازی به حرکت و جا به جایی نیست، و معمولاً برای عکس گرفتن از محصولات از سه پایه استفاده می کنید ، تار شدن یک مشکل شایع نیست. در واقع دوربین لرزش نخواهد داشت و سرعت آهسته شاتر برای گرفتن عکس های شفاف و واضح کافی خواهد بود. اگر قصد تهیه عکس از محصول در استودیو را دارید ، مقدار آن را بر روی 13/1 تنظیم کنید.

  1. عکس تان را طبیعی ویرایش کنید.

وقتی عکاسی تان به پایان رسید ، باید ویرایش عکس را شروع کنید. در این مرحله ، باید نکات مهمی را مد نظر داشته باشید مثلا این که قبل از شروع ویرایش تصویر ، تصمیم بگیرید که چه نتیجه ای را انتظار دارید. اگر تصاویر شما برای یک وب سایت تجاری آنلاین است، پس توجه کنید که آنها متناسب با مفهوم کلی صفحه است؟ و آیا مطابق با سایر محصولات هستند یا نه؟

اگر به ظاهر منسجم همه عکس ها دقت کنید، برای مشتریان نیز آسان تر خواهد شد تا از وب سایت شما بازدید کنند. این امر به ویژه در صورتی که قصد دارید از محصول، عکس های صاف و ساده بگیرید ، بسیار مهم است.

  1. لکه ها را به کمک ابزار Spot Healing Tool حذف کنید.

یکی از رایج ترین گزینه های ویرایش تصویر حذف بک گراند است. اگر می خواهید با کمک نرم افزارهای ویرایشی این کار را انجام دهید، توصیه می کنم از بک گراند سفید استفاده کنید. این تکنیک به شما امکان می دهد رنگی مناسب تر برای بک گرااند محصول خود اضافه کنید ،و تصویری تمیز تر و زیبا تر از نظر زیبایی بدست آورید.

  1. از ابزار Hue/Saturation استفاده کنید.
  1. سایز و فرمت مناسب را برای عکس خود انتخاب کنید.
  1. از ویراستار های رایگان عکس غافل نشوید!

پس از اتمام ویرایش تصویر و به دست آوردن تصاویری عالی از عکاسی محصول خود ، فقط باید آخرین تنظیمات را انجام داده و شروع به استفاده از عکسهای خود کنید. در این مرحله می توانید از فیلترهای مختلف ، از موارد پیش تنظیم شده و بسیاری موارد دیگر را که باعث بهبود عکسهای شما می شود ، استفاده کنید.

چهار روش عکاسی صنعتی

برای مثال به چند نمونه از ویراستار های رایگان اشاره می کنیم:

جزئیات بیشتری را در عکس های محصول خود بیاورید و با یک کلیک وضوح بیشتری را به آنها اضافه کنید.

اگر می خواهید به خالص ترین سایه سفید رنگ برسید ، از این پیش تنظیمات استفاده کنید. برای عکسهای محصولات در اینستاگرام بسیار توصیه می شود.

از این پیش فرض لایت روم استفاده کنید تا عکسهایتان بهتر شود! همچنین این تکنیک باعث می شود عکس ها ، واضح و کمی گرم باشد.

امیدوارم لیست نکات مربوط به از محصول به شما در درک ویژگی های اساسی این ژانر عکاسی کمک کند. با رعایت این نکات ساده ، می توانید مانند یک حرفه ای واقعی عکس بگیرید و بدون شک در فروش موفق خواهید شد.

جهت آموزش طراحی کاتالوگ با ما تماس بگیرید

دکمه بازگشت به بالا