فرهنگ و هنر

پیشنهاد پیامبر اکرم (ص) برای غلبه بر بیماریهای عفونی



پیشنهاد پیامبر اکرم (ص) برای غلبه بر بیماریهای عفونی

نویسنده اسپانیایی خوزه مانوئل نووس در گزارشی در روزنامه اسپانیایی ABC نوشت: پیامبر اکرم (ص) آخرین پیامبر خدا ، بنیانگذار اسلام است ، او برای رعایت این بیماری توصیه می شد که از فاصله 1400 سال قبل و فاصله استفاده کنید.

به گزارش ایواره ، مقاله‌ای که چند روز پیش در خبرنامه اسپانیایی “کن سیدن” منتشر شده است ، به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رئیس شورای فرهنگی ایران اسپانیا که عضو گروه جامعه شناسی دانشگاه رایس استناد کرده است. نویسنده چندین کتاب در مورد اسلام ، این آموزه های پیامبر اکرم (ص) است .وی در این زمینه مختصر معرفی کرد.

جالب است که بسیاری از این آموزه ها همان روش های پیشگیری Quid-19 هستند.

برخی از آنها به شرح زیر است:

-اگر حشرات مضر را در زمین می شناسید ، لطفاً وارد نشود. با این حال ، اگر در آن سرزمین ویران می کنید ، لطفاً ترک نکنید.

-بیماران مبتلا به بیماریهای عفونی باید از افراد سالم جدا شوند.

-پاکیزگی ایمان است.

بعد از بیدار شدن دست خود را بشویید زیرا نمی دانید آنها در زمان خواب هستند.

– سلامتی غذا در شستن دست ها قبل و بعد از آن نهفته است.

– تعادل بین ایمان و عقل ؛ کان سیدنی گفت که توصیه های پیامبر فقط به سلامتی شخصی محدود نمی شود بلکه بسیار بیشتر از آن است ؛ به عنوان مثال ، اگر کسی بیمار باشد ، محمد (ص) نمی تواند به هیچ وجه او را کنترل کند. . سازنده تسلیم نمی شود ، اکیداً توصیه می شود که به پزشک مراجعه کنید. وی اظهار داشت: دلیل استفاده از مواد مخدر این است که خداوند بیماری ایجاد نکرده است که او چاره دیگری ندارد.

اما شاید مهمترین نکته مطرح شده توسط کان سیدنی در نیوزلند این باشد که پیامبر اکرم (ص) می دانستند چگونه ایمان را با عقل ترکیب کنند.

این نویسنده می افزاید: در هفته های اخیر ، برخی از افراد حتی به خاطر تصویب قوانین اساسی مانند انزوا و انزوا در اجتماع ، حتی بعضی از نمازها را برای جلوگیری بهتر از تجمع در نظر گرفته اند.

برای روشن شدن رفتار پیامبر در این باره ، “كون سیدن” روایت پیامبر التمیدجی را در قرن نهم بازگو كرد: روزی ، پیامبر اسلام فهمید كه مرد بدوی شتر خود را بدون هیچ گونه الزامى رها كرده است. او از او پرسید که چرا شتر ندارد؟

بداوی پاسخ داد: “از آنجا كه من به خدا اعتماد دارم ، پیامبر به او گفت كه ابتدا شتر خود را ببند و سپس به خدا توكل كن.” این بدان معنی است كه پیامبر مردم را ترغیب كرد تا بدون ترغیب مردم به پذیرش دستورات دینی ، اقدامات احتیاطی اساسی را انجام دهند. اقدامات برای حفظ امنیت عمومی.

انتهای پیام


تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر اساس سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، به همین خاطر مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده سایت های منبع بوده و سامانه آنلاین ایواره هیچ مسوولیتی در قبال نوشته های سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا