عمومی

ترفندهای ساده برای ورزش‌دادن مغز

ترفندهای ساده برای ورزش‌دادن مغز

ورزش مغز برای بهبود حافظه، تمرکز یا عملکرد روزانه اولویت اصلی بسیاری از افراد است. به خصوص با افزایش سن.

به گزارش ایواره، فرادید او نوشت: «آمادگی مغز شما بستگی به میزان استفاده شما از آن دارد. هر بار که کاری جدید یا متفاوت انجام می دهید، مسیرهای عصبی جدیدی ایجاد می کنید. می توانید از ترفندهایی که در این مقاله خواندید برای تمرین مغز خود استفاده کنید.

از دست مخالف استفاده کنید

در طول روز با دست های غیر مسلط کار کنید تا کار خود را انجام دهید. اگر چپ دست هستید، درها را با دست راست باز کنید. اگر راست دست هستید، سعی کنید از کلیدها با دست چپ خود استفاده کنید. ساعت را در سمت مقابل به عنوان یادآوری برای تغییر جهت ذهنی خود ببندید. این کارهای ساده به مغز شما این امکان را می دهد که راه های جدیدی ایجاد کند و در کارهای روزانه خود تجدید نظر کند.

فقط در صورت لزوم از لیست ها استفاده کنید

تهیه لیست عالی است، اما احتمال وابستگی بیش از حد به آن وجود دارد. به عنوان مثال، یک لیست خرید تهیه کنید، اما سعی کنید آن را در دست خود نگیرید و به آن وابسته نباشید. زمانی از آن استفاده کنید که تمام مواردی که به ذهنتان می رسد در سبد خرید خود دارید. همین کار را با سایر منوها انجام دهید.

ذخیره شماره تلفن

تلفن های مدرن به طور خودکار شماره تلفن و نام تماس گیرندگان را در حافظه خود ثبت می کنند. به همین دلیل است که دیگر زحمت حفظ کردن شماره تلفن ها را نداریم. اگر به خاطر سپردن این اعداد یک مهارت حافظه عالی است. بنابراین سعی کنید هر روز یک شماره تلفن جدید داشته باشید.

هر روز یک داستان برای گفتن داشته باشید

هر روز خود را آماده کنید تا برای کسانی که می بینید داستان بگویید. داستان می تواند به روز یا قدیمی باشد. سعی کنید داستان را به جالب ترین شکل بیان کنید. اگر کسی با شما تماس بگیرد یا به شما مراجعه کند، چیزی برای صحبت کردن دارید. با این کار علاوه بر اینکه از خود شخصیتی سرگرم کننده می سازید، مغز خود را نیز آموزش می دهید.

سعی کنید بازی ها را تماشا کنید

هر روز چیزی خاص را برای تماشا انتخاب کنید. مثلا یک روز تصمیم بگیرید که به پوشش افراد توجه کنید. هر جا که می روید یا در حین تماشای تلویزیون، به نحوه لباس پوشیدن مردم نگاه کنید و به این فکر کنید که چرا برخی افراد سبک لباس پوشیدن خاصی دارند. با این کار به مغز خود چیزی برای فکر کردن می دهید. موضوع مشاهده را روز بعد تغییر دهید.

مسیرها را تغییر دهید

هنگام پیاده روی یا رانندگی مسیرهای جدیدی را انتخاب کنید. یک تغییر کوچک در برنامه روزانه مغز را تحریک می کند تا حافظه و جهت گیری فضایی را تمرین کند. خیابان های فرعی مختلف را امتحان کنید و با ترتیب متفاوتی در مغازه ها قدم بزنید. به هر شکلی می توانید روال و روال خود را تغییر دهید.

روال روزانه را بشکنید

چیزی را انتخاب کنید و آن را به روش دیگری انجام دهید. مثلاً ناهار صبحانه بخورید. اول صبح تکالیف خود را انجام دهید. صبح به جای بعدازظهر قهوه بنوشید. کارهای روزانه خود را با نظم جدید انجام دهید. توجه کنید که این تغییر چه احساسی در شما ایجاد می کند و ویژگی های مثبت و منفی چیدمان جدید چیست.

یک مشکل یا مشکل را حل کنید

وانمود کنید که در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید. به این فکر کنید که چگونه می توانید مشکلات احتمالی را با این کار حل کنید. چه چیزی فروختی و به چه کسی فروختی؟ رقبای شما چه کسانی هستند و چگونه می توانید آنها را شکست دهید؟ با فکر کردن به این مسائل مغز خود را به چالش بکشید. روز بعد، وانمود کنید که دارید سازمانی را برای مبارزه با گرسنگی ایجاد می کنید. چه ایده های جدیدی برای رسیدن به این هدف به ذهن شما می رسد؟ برای ایجاد ارتباطات جدید در مغز، سعی کنید حل مسئله را با لذت تمرین کنید.

یک لیست تهیه کنید

لیست ها فوق العاده هستند. تهیه یک لیست ما را تشویق می کند تا موارد را به یکدیگر پیوند دهیم. به عنوان مثال، لیستی از تمام سفرهایی که انجام داده اید، لیستی از بدترین غذاهایی که تا به حال خورده اید، لیستی از بهترین هدایایی که تا به حال دریافت کرده اید. هر روز یکی از این لیست ها را تهیه کنید تا هم مغزتان را تقویت کنید و هم به ایجاد ارتباطات جدید در مغزتان کمک کنید.

کتاب بخوانید

کتابی با موضوع کاملاً جدید انتخاب کنید. کتابی که داستانش مثلاً در هند می گذرد. در مورد اقتصاد بیاموزید. کتاب‌های غیرداستانی محبوب بسیاری وجود دارند که نه تنها شما را سرگرم می‌کنند، بلکه در مورد یک موضوع جدید نیز یاد می‌گیرند. با این رویکرد می توانید هر هفته اطلاعات جدیدی در زمینه جدیدی به دست آورید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا