ممبر در تلگرام یعنی چی ؟

سامانه بازاریابی ایده کاو، یکی از قابلیت های پیام رسان تلگرام، ساخت کانال می باشد. کانال به معنی یک رسانۀ اینترنتی است که بر بستر پیام رسان تلگرام ایجاد شده است که هر کسی می تواند برای خود بسازد و داخل آن محتوای مد نظر خود را منتشر کند. نوع محتوا می تواند متنی، صوتی، تصویری و یا حتی دیگر انواع محتواها مثل نرم افزارهای رایانه ای باشد. اما این محتواها برای چه کسانی ارسال می شوند؟ افرادی که عضو کانال می شوند، قابلیت دریافت محتوایی که توسط مدیر کانال ارسال می شوند را روی پیام رسان تلگرامِ خود دارند. به این افراد ممبر تلگرام گفته می شود. حالا برای اینکه این موضوع را بیشتر برای شما باز کنم، بهتر است که با ادامۀ این مقالۀ آموزشی همراه ما باشید، تا به دانسته های مفیدِ خود اضافه کنید.

اصطلاحِ مِـمـبـِر از کلمۀ انگلیسیِ Memeber به معنی “عضو” گرفته شده است. ما در این سایت از معادل آن که عضو یا اعضا می شود استفاده می کنیم. پس تا الان فهمیدیم که ممبر، عضو و اعضای کانال تلگرام هیچ تفاوتی با هم ندارند. همۀ آنها یک معنی را تداعی می کنند. پیشنهاد ما خرید ممبر تلگرام از ایده کاو است.

اما یک کانال تلگرام چرا باید عضو داشته باشد؟ شما به عنوان مدیر یک کانال تلگرامی، دوست دارید محتوایی که درون کانال قرار می دهید توسط افراد بیشتری خوانده شده و به اشتراک گذاشته شود. به همین دلیل باید به دنبال عضو برای کانال خود باشید. که هر چقدر اعضای کانال شما افزایش یابد، اعتبار آن هم بالاتر خواهد رفت، و افراد بیشتری هستند که می توانند از محتوای انتشاری در کانال تان استفاده کنند.

ممبر در تلگرام به چه معناست؟!

پس یک بار دیگه با هم مرور می کنیم؛ ممبر تلگرام همان اعضای کانال تلگرام هستند که با افزایش آن اعتبار یک کانال تلگرامی را بالا می برند. مدیران کانال های تلگرامی، همواره در صدد افزایش ممبرهای کانال خود هستند. به این دلیل که بعداً می توانند کارهای زیادی درون کانال خود انجام دهند. از انتشار تبلیغات و کسب درآمد گرفته تا فروش محصولات و خدمات خود به اعضای کانال خود.

روش هایی که برای افزایش اعضای کانال تلگرام در نظر گرفته می شود، بسیار گسترده است. از تبادل بنر با دیگر کانال ها گرفته، تا تبلیغ در سایت های پر بازدید، از روش های افزایش اعضای کانال تلگرام محسوب می شوند. مثلاً یکی از روش های تبلیغ کانال تلگرام ، انتشار کانال تان در سایت ما (همین سایت) می باشد.

شما با انتشار کانال تان در سایت ما، کاری می کنید که از بازدید کنندگان سایت ما برای کانال خود ممبر جذب کنید. برای اطلاعات بیشتر با آموزش های دیگر سایت ما همراه باشید.

ممبر تلگرام چیست ؟

کلمۀ ممبر از آن دست کلماتی است که به چند حالت مختلف ممکن است خوانده شود و از آن جایی که این کلمه در فارسی معادل هم دارد، خیلی ها در اولین نظر به این اصطلاح یاد معنیِ فارسی آن یعنی مَمبَر می افتند! در حالی که اصلاً چنین مفهومی ندارد و نخواهد داشت. مِمبِر از کلمۀ انگلیسیِ Member به معنی عضو گرفته شده است و از به دلیل اینکه ما در تلگرام قابلیت سایت کانال داریم، به افرادی که عضو کانال های تلگرام می شوند ممبر گفته می شود.

معادل راحت تر و بهتر ممبر ، عضو نام دارد. مثلاً به جای اینکه بگوییم ممبر کانال تلگرام بهتر است بگوییم اعضای کانال تلگرام. کسی که عضو کانال تلگرام می شود در اصل همان دنبال کننده کانال است و کانال هایی که اعضای بیشتری دارند، محبوب تر هستند و معمولاً مدیرهای کانال ها از چنین کانال هایی کسب درآمد می کنند. همین خود باعث می شود که مدیران کانال تلگرام درصدد افزایش اعضای کانال خود برآیند.

زمانی که با استفاده از نرم افزار تلگرام وارد یک کانال تلگرام می شوید، در بالاترین قسمت مورد نظر شما یک عدد خواهید دید که این عدد همان تعداد اعضای کانال تلگرام می باشد. این عدد برای همه قابل نمایش است و هر چقدر بالاتر باشد، نشان از محبوبیت آن کانال تلگرامی دارد. امروزه معمولاً مدیران کانال ها از هر روشی برای بالا بردن این عدد استفاده می کنند. اما غافل از اینکه بالا رفتن این عدد فقط باید با دنبال کردن کانال توسط افراد حقیقی انجام شود. شاید روش های تقلبی هم وجود داشته باشد که بتواند تعداد ممبر تلگرام را بالا ببرد.

اما این روش ها در نهایت فقط سبب هدر رفتن پول شما خواهد شد. چرا که با بالا رفتن ممبر تلگرام به این روش آنها قادر به انجام کاری برای شما نیستند. مثلا نمی توانند پست های شما را ببینند که در نهایت تعداد نمایش یا همان View آنها را بالا ببرند. یا اینکه نمی توانند از محصولات شما خرید کنند. اما اگر قصد افزایش ممبر تلگرام خود را دارید به شما توصیه می کنیم که از روش های دائمی و موثر استفاده کنید. با این کار هم به مرور زمان کانال شما بهبود خواهد یافت. هم اینکه از منافع آن برای همیشه استفاده می کنید؛ نه برای مدت زمانی کوتاه!

ممبر چه اهمیتی دارد؟

بر أساس تحقیقات سامانه بازاریابی ایده کاو این روز ها در حال انتقال کسب و کار ها به فضای مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام و … هستیم آنلاین شدن فروشگاه ها ویژگی های زیادی از جمله افزایش فروش و دسترسی راحت تر را به همراه دارد کانال های فروشگاهی یک نمونه از آن هستند اما میزان موفقیت در آن به تعداد ممبر های کانال و واقعی بودن آنها بستگی دارد هرچه تعداد ممبر های واقعی کانال فروشگاهی شما زیاد تر باشد

خروج از نسخه موبایل