اخرین اخبار صرافی های ارز دیجیتال

چرا اخبار ارز دیجیتال؟

تیترهای محتوای این خبر نمایش تیترها
8 بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی آنلاین

بازار اخبار صرافی‌ ها و ارزهای دیجیتال و هر بازار دیگری تحت‌تاثیر اخبار هستند و این موضوع قابل‌انکار نیست. خبرهای اقتصادی یا سیاسی می‌تواند موج جدیدی از احساسات در سرمایه گذاران ایجاد کند و جهت بازار را تغییر دهد. بارها دیده شده که بازار به اخبار ممنوعیت، پذیرش و مانند آن واکنش نشان می‌دهد و نوسان‌های پیش‌بینی‌نشده رخ می‌دهد. اخبار از جنبه‌های دیگر نیز مهم هستند. برای مثال اگر بخواهیم درباره یک ارز دیجیتال اطلاعات به دست آوریم یک راه استفاده از اخبار پیرامون آن است. اخبار به‌روزرسانی‌ها، پیشرفت‌ها و مشکلاتی که یک ارز دیجیتال دارد هم می‌تواند برای تحلیل فاندامنتال استفاده شود و هم تریدرها از آن برای خرید و فروش استفاده کنند.

چه اخباری مهم است؟

به صورت کلی می‌توان گفت همه اخبار مهم هستند حتی اگر در ظاهر این‌چنین نباشد. اخبار به صورت مستقیم یا غیرمستقیم یک ارز خاص را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند به همین دلیل بخش مهمی از بازار را اخبار آن تشکیل می‌دهند. تعدادی از مهم‌ترین اخبار به صورت زیر هستند:

البته توجه کنید منظور ما این نیست که اخبار دیگر مهم نیستند. مواردی که در بالا گفته شد معمولا توسط وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌های زیادی پوشش داده می‌شوند و جای ثابتی در اخبار ارزهای دیجیتال دارند.

دسته‌بندی اخبار ارز دیجیتال

اخبار ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد و هرکدام با یک روش به سرمایه گذاران و تریدرها کمک می‌کند. اخبار اقتصادی معمولا عموم بازار را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اخبار مربوط به پیشرفت یک ارز خاص همان ارز و اکوسیستم آن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. به این ترتیب هر خبر از یک نظر اهمیت دارد و مستقیم یا غیرمستقیم در بازار دخیل است.

منابع معتبر برای اخبار

داشتن یک منبع مفید برای اخبار باعث می‌شود به سرعت از اخبار معتبر باخبر باشید. البته باید به شایعات نیز دقت داشته باشید زیرا شایعات هم باعث تحریک احساسات سرمایه گذاران می‌شود. به‌این‌ترتیب لازم است از منابعی معتبر و مفید برای اخبار استفاده کرد.

ژاپن از صرافی‌های ارز دیجیتال خواست با تحریم‌ها همکاری کنند

به گزارش ارزیدو و به نقل از بیت‌کوین، سازمان نظارت مالی ژاپن از صرافی‌های ارز دیجیتال کشورش خواست که هیچ تراکنشی با کسانی که در تحریم قرار دارند نداشته باشند. در صورت تخلف و انجام پرداخت بدون مجوز به اشخاص تحریم شده تا سه سال به حبس محکوم خواهند شد.

نهاد نظارت مالی ژاپن، ژانس خدمات مالی (FCA)، روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور در تحریمات جهانی کشور علیه روسیه به منظور واکنشی به جنگ روسیه علیه اوکراین همکاری خواهد کرد.

FCA افزود که موافقت کابینه را برای اقدامات مربوطه شامل محدودیت پرداخت تحت قانون «ترید و اکسچنج خارج از کشور» گرفته است.

همچنین FCA بیان کرد که وزارت دارایی و FCA از صرافی‌های ارز دیجیتال کشور خواستار شدند که هیپ تراکنشی طی تحریمات علیه روسیه و بلاروس، با این دو کشور نداشته باشند.

    «همه پرداختی‌ها، از جمله پرداخت با دارایی‌های دیجیتال بدون اجازه نباید با افراد تحریم شده صورت بگیرد.»

همچنین این نهاد نظارتی افزود در صورت پرداخت‌های غیرقانونی به این اشخاص، شرکت یا فرد متخلف به سه سال زندان و/یا جریمه نقدی 1 میلیون ین ژاپن محکوم خواهد شد.

این اعلامیه در پی نشست گروه هفت (G7) در روز جمعه در رابطه با تحریمات علیه روسیه ارسال شد. یکی از مقامات FCA در نقل از رویترز گفت:

    «تصمیم گرفتیم که یک بیانیه برای حفظ عزم حرکت G7 صادر کنیم… هر چه سریعتر بهتر»

FCA و وزیر دارایی ژاپن بیان کردند که دولت هم برای سخت‌گیرانه‌تر کردن مجازات برای نهادهای خاطی که وجوهی را از طریق ارز دیجیتال به کشورهای تحریم شده ارسال کردند، کمک خواهد کرد.

در حال حاضر 30 صرافی ثبت شده‌ی ارز دیجیتال در ژاپن وجود دارد.

صرافی کراکن مجوز فعالیت در ابوظبی را دریافت کرد

تعداد صرافی‌های ارزهای دیجیتال با مجوز فعالیت در امارات همچنان در حال افزایش است و آخرین صرافی در این کشور، کراکن (Kraken) است.

به گزارش خبرنگاران، صرافی کراکن مجوز فعالیت به عنوان یک پلتفرم معاملات دارایی مجازی در ابوظبی را دریافت کرده است. بنابراین، Kraken از نمونه مشابهی پیروی می‌کند که توسط غول‌های دیگر صنعت مانند بایننس و FTX تنظیم و قانونگذاری شده است.

امارات متحده عربی در تلاش برای تقویت تعامل رمزارزها از نظر مقررات روشن بوده است که امکان ورود را برای بسیاری از شرکت‌کنندگان این صنعت داد تا به آن بپیوندند. طبق گزارش بلومبرگ، آخرین موردی که در داخل مرزهای کشور مجوز دریافت کرده است، صرافی دارایی دیجیتال ایالات متحده Kraken است. این شرکت مجوز فعالیت به عنوان یک پلتفرم معامله دارایی مجازی در ابوظبی را دریافت کرد.

علاوه بر این، دفتر مرکزی منطقه‌ای را در شهر ایجاد کرد و انتظار داشت که در چند ماه آینده فعالیت خود را آغاز کند. این مجوز به پایگاه چند میلیون کاربر Kraken اجازه می‌دهد تا سرمایه گذاری، معامله، برداشت و سپرده گذاری رمزارزها را مستقیماً به درهم انجام دهد. همچنین بایننس چند هفته پیش با دریافت تاییدیه اصولی از سازمان دیده‌بان ابوظبی که این شرکت را قادر ساخت به عنوان یک بروکر دارایی‌های دیجیتال فعالیت کند، اقدام مشابهی انجام داد.

با ۹ صرافی ارز دیجیتال ایرانی آنلاین و معتبر آشنا شوید!

با افزایش روزافزون سودهای حاصل از ارزهای دیجیتال افراد زیادی مشتاق به زدن سایت صرافی‌ ارز دیجیتال شده‌اند، به‌گونه‌ای که روزانه شاهد صرافی های ارز دیجیتال ایرانی نوپا زیادی هستیم. اما همین افزایش تعداد سایت‌های آنلاین خرید و فروش ارزهای دیجیتال و صرافی‌های مختلف ما را سردرگم می‌کند که به‌راستی به کدام‌یک از این صرافی‌ها می‌توانیم اعتماد کنیم؟ کدام‌یک از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی خوب هستند؟ کدام‌یک برای معامله کردن مفید است؟ آیا همه این صرافی های آنلاین قابل‌اعتماد هستند و کلاهبرداری نبوده و پول ما از بین نمی‌رود؟ به کدام‌یک از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی می‌توان اعتماد کرد و در آن ترید انجام داد؟ و… همگی سؤالاتی هستند که هنگام انتخاب یک صرافی معتبر ایرانی از ذهن ما عبور می‌کند.

ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی صرافی های ارزدیجیتال ایرانی معتبر و ویژگی‌هایی که لازم است برای انتخاب صرافی مناسب بدانیم، بپردازیم؛ بنابراین اگر شما نیز در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنید و یا قصد ورود به این حوزه را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال و صرافی‌ها آشنا و از آخرین اخبار  ارز دیجیتال باخبر شوید.

سایت ارزیدو صرافی های زیر را تایید یا تکذیب نمی کند و صرفا به آموزش نحوه استفاده از آن ها پرداخته و مسئولیت استفاده و بررسی امنیت این صرافی کاملا برعهده کاربر است.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی آنلاین

همان‌طور که می‌دانید بهترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی باید یکسری ویژگی‌ها را در کنار هم داشته باشند که بتوان به آن‌ها اعتماد کرد و معاملات خود را در آن انجام داد. در زیر به این ویژگی‌های اصلی اشاره می‌کنیم و سپس به بررسی و مقایسه بهترین های صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌پردازیم.

ویژگی‌ های یک صرافی خوب

  1. میزان کارمزد
  2. حجم معاملات بالا
  3. امنیت قابل‌قبول
  4. رابط کاربری ساده
  5. مبلغ واریز و برداشت رمزارز

۱- صرافی آبان تتر (پیشنهاد ما)

این صرافی که در حال حاضر جزو بهترین و معتبرترین صرافی‌های ارزدیجیتال در ایران است، فعالیت خود را توسط جمعی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف که تیمی جوان و علاقه مند بودند، از سال ۱۳۹۷ آغاز کرد و به رشد در این مسیر ادامه داد.

هدف صرافی آبان تتر در ابتدا فراهم کردن شرایط آسان خریدوفروش ارز تتر برای کاربران ایرانی بود، اما امروزه لیست بلند بالایی از تمام کریپتوکارنسی‌های پرمعامله جهانی از بیت کوین و اتریوم و تتر گرفته تا ارزهای نه چندان سرشناس اما آینده داری مانند سوایپ، ترا، آراگون و الروند را نیز به پلتفرم خود افزوده است.

مزایای صرافی آبان تتر:

معایب صرافی آبان تتر:

کارمزد صرافی

آبان تتر برای انتقال داخلی رمز ارزها هیچگونه کارمزدی دریافت نمی‌کند و در خصوص سایر معاملات خریدوفروش و… هنگام انجام معامله پیش از تایید معامله در یک فاکتور میزان کارمزد به شما نمایش داده می‌شود؛ اما در مقایسه با سایر صرافی‌ها کارمزد دریافی این صرافی بسیار ناچیز است.

۲- صرافی بیت ۲۴ (پیشنهاد ما)

بیت ۲۴ یک صرافی ارز دیجیتال در ایران است که با متخصصین نخبه کشور، فعالیت خود را با هدف حذف واسطه ها آغاز کرده است. در این صرافی کاربران ایرانی می توانند بدون هیچ محدودیت و مشکل در احراز هویت به راحتی از طریق ریال به خریدوفروش رمزارزهای مختلف بپردازند. در ادامه شما را با ویژگی‌ها، مزایا، معایب و نحوه احراز هویت این صرافی ایرانی آشنا خواهیم کرد.

ویژگی‌ های صرافی بیت ۲۴

  1. پشتیبانی از رمزارزهای محبوب مانند: بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش، تتر و…
  2. پلتفرمی ایمن و قابل اعتماد برای انجام معاملات خریدوفروش رمزارزها
  3. نمایش قیمت لحظه ای رمزارزهای مختلف
  4. اجباری بودن پروسه احراز هویت تمامی کاربران به منظور جلوگیری از تخلفات مالی
  5. فراهم کردن امکان واریز و برداشت ریالی برای تمامی کاربران
  6. امکان درآمدزایی از طریق سایت این صرافی برای کاربران
  7. داشتن تخفیف بر روی خدمات مختلف براساس سطح کاربری کاربران
  8. اعطای امتیاز به کاربران جدیدی که با لینک کاربران بیت ۲۴ وارد سایت شده و ثبت نام می‌کنند.
  9. حداقل میزان خریدوفروش، ۵۰۰ هزارتومان
  10. حداکثر میزان خرید در هر مرحله برابر با ۵۰ میلیون تومان است و هرکاربر برای خرید بیش از این مبلغ باید مراحل را به دفعات انجام دهند.
  11. تمامی پرداخت ها از طریق درگاه بانکی بوده و توسط تمامی کارت های بانکی امکان پذیر است.
  12. رمزارز خریداری شده از این صرافی پس از خرید بلافاصله به کیف پول کاربر منتقل می شود.

مزایای صرافی بیت ۲۴

  1. دارای وبلاگ آموزشی حاوی مطالب آموزش رایگان ارز دیجیتال
  2. تنوع بالای رمزارزها با بیش از ۱۸۰ کوین
  3. امکان فروش فوری رمزارز به خود صرافی
  4. امکان انجام معامله به صورت ۲۴ ساعت در ۷ روز هفته
  5. سیستم پشتیبانی قوی و مناسب
  6. مجهز به اپلیکیشن نسخه اندروید
  7. مجهز به مبدل ارزهای دیجیتال
  8. رابط کاربری ساده برای کاربران مبتدی
  9. سرعت بالای انتقال و تسویه بعد از معاملات خرید و فروش

معایب صرافی بیت ۲۴

  1. عدم دسترسی کاربران این صرافی به ابزار تحلیل قیمت ارزهای مختلف
  2. عدم پشتیبانی اپلیکیشن صرافی از نسخه Ios و دسکتاپ
  3. فاقد امکاناتی نظیر معاملات مارجین و فیوچرز

تخفیف کارمزد در بیت ۲۴

برای وارد شدن به این صرافی نیازی به استفاده از VPN و VPS نیست و به راحتی با استفاده از کد تخفیف «0YE76NA6» در قسمت ریفرال «referral»، می توانید در این صرافی ثبت نام کنید و هدیه کاهش کارمزد معاملاتی دریافت کنید.

نحوه احراز هویت در صرافی بیت ۲۴

  1. ابتدا وارد پنل کاربری خود شوید و اط داشبورد کنار صفحه بر روی گزینه “احراز هویت” کلیک کنید.
  2. اطلاعات هویتی خود مانند نام، کدملی، تاریخ تولد، نام پدر، ایمیل و آدرس محل سکونت را در بخش‌های مربوطه با دقت و صحت کامل مطابق مدارک شناسایی خود وارد کنید.
  3. در بخش معرف اگر از طریق فردی با صرافی آشنا شده اید در کادر مربوطه نام و شماره تماس آن شخص را وارد کنید.
  4. بر روی گزینه سبز رنگ “مرحله بعد/عکس احراز هویت” کلیک کرده و وارد مرحله بعد شوید.
  5. در این مرحله (مرحله دوم)، اطلاعات حساب بانکی خود را وارد کنید؛ در این مرحله توجه کنید که شماره حساب وارد شده باید با نام همان فرد احراز هویت شده باشد.
  6. پس از وارد کردن شماره کارت بانکی خود، از بخش “Choose File” عکس کارت بانکی خود را نیز آپلود کنید.
  7. بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کرده و وارد مرحله سوم شوید.
  8. متن تعهد خواسته شده از شما را مطابق چیزی که از شما خواسته شده نوشته و در انتهای آن امضا، تاریخ و ساعت دقیق را اضافه کنید.
  9. متن آماده شده را به همراه کارت ملی و کارت بانکی خود، کنار صورتتان گرفته و مطابق موارد خواسته شده عکس سلفی با کیفیت و واضح از خود بگیرید.
  10. عکس خود را از بخش “انتخاب فایل” در سایت آپلود کنید.
  11. حال پس از انجام سه مرحله احراز هویت و انجام موفق آن باید منتظر تماس کارشناسان صرافی بیت ۲۴ باشید تا پس از بررسی اطلاعات ثبت شده و تایید با شما تماس بگیرند.
  12. پس از دریافت تماس کارشناسان و تایید آن ها پنل کاربری شما آماده شده و می‌توانید شروع به انجام معاملات کنید.

۳- صرافی بیت پین (پیشنهاد ما)

صرافی بیت پین یک صرافی ایرانی است که تیم آن را گروهی از شرکت‌های مطرح در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت مالی و سرمایه گذاری و حقوقی و تیمی از خبرگان حوزه فناوری و مدیریت مالی تشکیل داده است. امنیت این پلتفرم با استفاده از مجموعه ابزارهای فنی و تکنیک‌هایی مانند Cold Storage و فرآیند احراز هویت دوعاملی به بهترین نحو انجام می‌شود.

چطور با تخفیف کارمزد در بیت پین ثبت‌نام کنیم؟

می‌توانید با وارد کردن کد تخفیف «khanesarmaye» در قسمت ریفرال «referral» هدیه کاهش کارمزد معاملاتی را از ما بگیرید.

ویژگی های صرافی بیت پین صرافی بیت پین

  1. پشتیبانی از نسخه وب، اندروید و آی یو اس
  2. پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته ۀنبه صورت تلفنی، چت، ایمیل و سیستم تیکتینگ به صورت آنی و فوری
  3. پشتیبانی از اکثریت ارزهای معروف و مطرح
  4. امکان معامله با جفت ارزهای مختلف
  5. امکان ثبت سفارش به صورت معمولی و شرطی با امکان مشخص کردن حد ضرر و سود
  6. دارای آکادمی بیت پین برای آموزش کاربران در خصوص اطلاعات مربوط به رمز ارزها و نحوه سرمایه گذاری در آن‌ها
  7. رابط کاربری آسان و کاربر پسند
  8. تخفیف در کارمزدها

کارمزدها در صرافی بیت پین

بیت پین به منظور تسهیل در انجام مراحل معاملات و فراهم کردن بستری امن برای جلوگیری از هر نوع سواستفاده، کاربران خود را بر مبنای میزان فعالیتشان در سطوح مختلف کاربری تقسیم کرده‌ است. این سطوح کاربری در میزان کارمزد دریافتی در معاملات مختلف و سقف برداشت روزانه دارایی‌ها تاثیرگذار است.

این سطوح علاوه بر مدارک لازم برای احراز هویت، در میزان کارمزد دریافتی در معاملات مختلف و سقف برداشت روزانه دارایی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. به این صورت که هرچه ارزش معاملات شما بیش‌تر شود، میزان کارمزد پرداختی شما نیز کاهش می‌یابد.

۴- صرافی تبدیل

صرافی تبدیل یکی دیگر از صرافی‌های آنلاین ایرانی است و جز جدیدترین صرافی‌هاست. این صرافی که در بستری امن با پشتیبانی ۲۴ ساعته پاسخگوی کاربران است مانند یک آکادمی عمل می‌کند به گونه‌ای که با وارد شدن به سایت این صرافی حتی اگر فردی کاملاً مبتدی باشید دچار سردرگمی نمی‌شوید و به‌راحتی با آموزش‌های گام به گام قرار داده شده در سایت می‌توانید تمامی مراحل از قبیل ثبت‌نام در سایت، ایجاد کیف پول، انتقال و برداشت و… را به‌راحتی انجام دهید.

ویژگی‌های مهم صرافی تبدیل

  1. فراهم ساختن محیطی کاملاً حرفه‌ای با امکان دسترسی به بازارهای جهانی
  2. واریز مبلغی مشخص به‌حساب شما به‌ازای دعوت هریک از دوستان
  3. پشتیبانی حرفه‌ای با پاسخگویی ۲۴ ساعته
  4. امکان دریافت مشاوره از کارشناسان حرفه‌ای در سایت
  5. پشتیبانی کیف پول تبدیل از تمامی ارزهای دیجیتال
  6. فراهم‌کردن شرایط نقل‌وانتقال با صرافی بایننس بدون پرداخت هزینه اضافی
  7. خرید و فروش آنی و در لحظه تمام ارزهای دیجیتال
  8. مجهز بودن به ابزارهای حرفه‌ای مدیریت ریسک مانند استاپ لاس
  9. ارائه تحلیل های حرفه ای به کاربران

مراحل احراز هویت:

  1. پرکردن فرم اطلاعات شخصی
  2. واردکردن اطلاعات بانکی (شماره کارت و شماره شبا فرد ثبت‌نام‌کننده) توجه کنید که در این مرحله فقط باید شماره کارت و شماره شبا همان فردی که کد ملی‌اش در فرم اطلاعات شخصی وارد شده است باشد.
  3. گرفتن عکس با بیانیه تأیید هویت و کارت ملی
  4. منتظر ماندن برای تماس کارشناسان برای تأیید نهایی
  5. اطلاع‌رسانی تأیید نهایی از طریق ایمیل

کارمزد معاملات

در این صرافی کارمزد به‌صورت درصدی از کل مبلغ معامله است و از ارزی که دریافت می‌کنید کسر می‌شود. به عنوان مثال اگر شما به‌عنوان خریدار یک ارز دیجیتال باشید، کارمزد شما از ارزی که دریافت می‌کنید کسر می‌شود. همچنین اگر شما فروشنده یک ارز دیجیتال باشید کارمزد شما از تومانی که دریافت می‌نمایید کسر خواهد شد.

کارمزدهایی که یک سر آن‌ها ریال باشد در این صرافی برحسب میزان حجم معاملات ۶۰ روز گذشته کاربر به‌صورت پله‌ای محاسبه می‌شود که میزان آن معمولاً در بازه ۰.۴۰% تا ۰.۱۵% است.

در خصوص کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال در بازارهای غیر ریالی که دو طرف معامله ارز دیجیتال بوده و تومان دریافت یا پرداخت نمی‌شود مبلغ ثابت ۰.۲% است.

۵- صرافی نوبیتکس

نوبیتکس اولین بستر دانش‌بنیان تبادل رمزارزها در صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با تأییدیه معاونت فناوری ریاست‌جمهوری است. این صرافی به دلیل احراز هویت آسانی که دارد محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین صرافی در بین سایر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی معتبر است.

میزان کارمزد معاملات در صرافی نوبیتکس در بازه ۰.۲۵% تا ۰.۳۵% است و بازه محاسبه آن ۳۰ روزه است. میزان کارمزدها در این صرافی ایرانی برحسب میزان معاملات شما مشخص می‌شود که در جدول زیر آورده شده است.

مزایای صرافی نوبیتکس:

  1. احراز هویت آسان
  2. دارابودن اپلیکیشن موبایل
  3. داشتن حساب جدا با کارمزد مناسب مخصوص شرکت‌ها
  4. طرح ویژه با کارمزد پایین‌تر برای معاملات جفت ارزها
  5. طرح ویژه با کارمزد پایین‌تر برای افرادی که توسط فرد دیگری دعوت شده‌اند.
  6. قابلیت معامله تمامی ارزها

معایب صرافی نوبیتکس:

  1. کارمزد بالا
  2. احراز هویت با تصویر آخرین قبض خود (در صورتی که قبض کاغذی برای شما صادر نمی‌شود و یا از تاریخ آخرین قبض کاغذی که دارید ۳ ماه گذشته باشد با مشکل مواجه خواهید شد.)

رتبه الکسای نویتکس در ایران ۲۲۵ است اما اطلاعاتی در مورد تاریخ ثبت دامنه آن وجود ندارد.

طرح ویژه با کارمزد پایین نوبیتکس

فرض کنید که یک بازاری مخصوص تریدرها وجود دارد، شما با ثبت درخواست وارد بازار تریدرها می‌شوید. حال اگر در این بازار ترید انجام دهید و تریدر باشید مبلغ ۰.۱% کارمزد به شما تعلق می‌گیرد که این مبلغ کاملاً مبلغ منطقی و مناسبی است.

میکر به کسی گفته می‌شود که بازار ساز است. به‌عنوان‌مثال فرض کنید که به اندازه ۱۰۰ هزار تومان بیت‌کوین داشته باشید و بخواهید بیت‌کوین خود را بفروشید. حال در بازار اعلام می‌کنید که به قیمت n تومان بیت‌کوین خود را می‌فروشید. این معامله شما در لیست ثبت می‌شود تا مشتری پیدا شود.

تیکر به کسی گفته می‌شود که order خرید باشد و اعلام می‌کند که مثلاً من همین‌الان n عدد بیت‌کوین می‌خواهم و در داخل صف نمی‌رود و داخل Maker Book قرار نمی‌گیرد.

اگر شخصی شما را دعوت کند و شما از طریق آن شخص وارد سایت شوید می توانید در کارمزد تمام معاملاتی که انجام می دهید بین ۵ تا ۳۰ درصد از مبلغ کارمزد تخفیف بگیرید.

نوبیتکس که جزء سومین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام معاملات باشد زیرا از اعتبار و امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

۶- صرافی والکسصرافی های ارز دیجیتال

دومین صرافی برتر و معتبر در ایران صرافی والکس است که حاصل کار تیمی دانشجویان دانشگاه تهران و شریف است. قدمت این سایت از سایت کریپتولند کمتر است، اما با این حال مدعی است که چیزی حدود ۸۶ هزار کاربر در آن مشغول ترید کردن ارزهای دیجیتال هستند.

مزایای صرافی والکس:

  1. اقدام برای توسعه و ساخت اپلیکیشن موبایل والکس
  2. محیطی امن برای انجام معاملات و حفظ دارایی مشتری
  3. پشتیبانی قوی و پاسخگویی به‌موقع
  4. طرح ویژه با کارمزد پایین‌تر در صرافی والکس
  5. داشتن جدول ویژه افراد شاغل برای تماس تلفنی احراز هویت در روزهای تعطیل و غیررسمی
  6. امکان اردر گذاشتن خارج از قیمت لحظه‌ای و عدم اتلاف وقت (به عنوان مثال شما می‌توانید بیت‌کوین خود را که ۲۳ هزار دلار قیمت دارد به میزان ۲۴ هزار دلار یا ۲۲ هزار دلار قیمت‌گذاری کنید و به‌محض پیدا شدن خریدار با قیمت موردنظر شما، اردر شما بسته می‌شود.)

معایب صرافی والکس:

  1. کارمزد بالا بین ۰.۲ تا ۰.۴ درصد
  2. قابلیت معامله تنها ۶ ارز دیجیتال برتر و عدم قابلیت معامله تمامی ارزهای دیجیتال
  3. پشتیبانی فقط به‌صورت آنلاین و عدم پشتیبانی تلفنی
  4. معاملات شما را در ۳ ماه گذشته در نظر می‌گیرد.

نحوه احراز هویت والکسصرافی های ارز دیجیتال

احراز هویت این صرافی نیز به‌صورت دومرحله‌ای است، اما مانند کریپتولند نیازی به فیلم سلفی با مدارک نیست و تنها کافی است که با در دست‌داشتن مدارک هویتی و ضمانت‌نامه کتبی از خود سلفی بگیرید تا حساب کاربری شما تأیید شود.

در مرحله بعد با تعیین یک وقت قبلی با شماره ثابتی که در اختیارشان قرار داده‌اید با شما تماس خواهند گرفت تا احراز هویت شما تأیید شود. همچنین در صورت اینکه فردی شاغل باشید می‌توانید از جدول زمانی ویژه شاغلین برای روزهای تعطیل و غیررسمی استفاده کنید تا در روز موردنظر با شما تماس گرفته شود.

نحوه اختصاص میزان کارمزد

والکس معاملات شما را در ۳ ماه گذشته در نظر می‌گیرد و میزان کارمزد این صرافی از حداقل ۰.۲% تا حداکثر ۰.۴% است.

یعنی شما هر معامله‌ای که کرده باشید جمع شده و با توجه به میزان آن در بازه زمانی ۳ ماهه محاسبه می‌شود که در کدام سطح کارمزد (برنزی، نقره‌ای، طلایی، پلاتینیوم یا اورانیوم) قرار می‌گیرد. میزان کارمزد هریک از این طرح‌ها به ترتیب ۰.۴۰، ۰.۳۵، ۰.۳۰، ۰.۲۵ و ۰.۲۰ درصد است.

بنابراین اگر یک فرد به طور متوسط معامله کند می‌تواند به‌راحتی در سطح طلایی یا پلاتینیوم قرار گیرد.

طرح ویژه با کارمزد پایین‌تر در صرافی والکس

  1. کارمزد معاملات جفت ارز به‌صورت ثابت ۰.۲%: اگر شما در بازار USDT یا همان دلار دیجیتال معامله کنید، این مبلغ را باید به‌عنوان کارمزد پرداخت کنید.
  2. اگر شخصی شما را به صرافی والکس دعوت کند شما دو پله سطح برنزی و سطح نقره‌ای را رد می‌کنید و مستقیماً در سطح طلایی قرار می‌گیرید. با قرارگرفتن در سطح طلایی در واقع دو پله تخفیف گرفته‌اید و کارمزد شما از سطح طلایی محاسبه می‌شود. همچنین علاوه بر اینکه دو پله به شما تخفیف داده می‌شود، دو معامله اول شما نیز بدون کارمزد انجام می‌شود.

رتبه الکسای والکس در ایران به عنوان دومین صرافی از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی حدود ۳۰۰ است و زمان ثبت دامنه آن به حدود ۱ سال و نیم قبل برمی‌گردد.

۷- صرافی اکسیرصرافی های ارز دیجیتال

صرافی اکسیر یکی دیگر از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که در رده ۴ ام قرار می‌گیرد. در این سایت لوگوی ساماندهی شده وجود دارد که هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است.

کارمزد این سایت دارای ۵ سطح مختلف است و برای افراد مبتدی میزان کارمزد ۰.۲۵% در نظر گرفته شده است. از پشتیبانی تلفنی و تیکتی برخوردار بوده و شرایط استفاده از خدمات و تعهدات مرتبط به کاربران به‌صورت شفاف بیان شده است.

اکسیر ادعا دارد که کیف پول‌های آنلاین آن از سرویس‌های شرکت آمازون که فوق امن هستند و دارای دسترسی چندلایه و محافظت شده است، استفاده می‌کنند.

مزایای صرافی اکسیر:

  1. از بهترین مزایای این سایت می‌توان به وجود قسمتی در سایت برای اطلاع‌رسانی در مورد باگ‌های مجموعه خود و رفع ایراد باگ‌ها اشاره کرد که هیچ یک از صرافی‌های ایرانی تاکنون به همچنین موردی اشاره نکرده‌اند تا باگ‌های خود را شفاف‌سازی کنند.
  2. داشتن اپلیکیشن اکسیر

معایب صرافی اکسیر:

  1. از معایب بزرگ این سایت که با یک نگاه به چشم می‌خورد زیبا نبودن ظاهر سایت است که تا حدود زیادی کار را برای کاربران جدید و افراد مبتدی سخت کرده است.
  2. میزان کارمزد بالا و برابر ۰.۴%
  3. عدم قابلیت معامله تمامی ارزهای دیجیتال و تنها پشتیبانی از ۱۲ ارز دیجیتال برتر

۸- صرافی اکسکوینوصرافی های ارز دیجیتال

صرافی اکسکوینو که به دلیل دارابودن مجوز ساماندهی ارشاد خود را شرکتی دانش‌بنیان معرفی کرده اما با وجود داشتن این لوگو در سایت مجوز رسمی و قانونی خریدوفروش بیت‌کوین را ندارند و داشتن آن لوگو صرفاً به دلیل ثبت در سایت ساماندهی ارشاد است. به‌منظور جلب اعتماد در برخی از صفحات این سایت شاهد لوگوی وب‌سایت پلیس فتا خواهید بود اما آن نیز نشان‌دهنده تأیید سایت توسط پلیس فتا نیست. این سایت صرافی که جزء ۵ امین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده و دارای رتبه ۷۵۰ در ایران است.

در این سایت صحبتی از امنیت آن نشده است اما کارمزد تراکنش‌های آن ثابت بوده و تغییر نمی‌کند. به عنوان مثال کارمزد بیت‌کوین در این سایت ۰.۰۱۵ درصد و کارمزد اتریوم ۰.۰۱ درصد است.

همچنین اکسکوینو دارای اپلیکیشن موبایل بوده و قابلیت معامله تمامی ارزهای دیجیتال در آن وجود دارد.

نحوه احراز هویت در این سایت

با ثبت‌نام در این سایت شما یک کاربر نقره‌ای خواهید بود که حداکثر مجاز به تراکنش تا سقف ۵۰ میلیون تومان در روز هستید. اما اگر بخواهید سطح خود را از نقره‌ای به طلایی ارتقا دهید لازم است تا تصویر یکی از قبوض محل سکونت خود را به همراه شماره‌تلفن ثابت و آدرس محل سکونتتان بارگذاری کنید تا بتوانید تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان ۹+ تراکنش در روز انجام دهید.

۹- صرافی اوکی اکسچنج

صرافی اوکی اکسچنج  صرافی ارزهای دیجیتال در ایران بوده که از سال ۱۳۹۶ توسط شرکت آماتیس فعالیت خود را در حوزه خدمات رسانی ارزهای دیجیتال شروع کرد.

صرافی اوکی اکسچنج از برترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران به‌شمار می‌رود؛ چرا که همواره با افزایش سطح کیفی خدمات، سعی در ارائه یک بستر معاملاتی پیشرو، امن و مطمئن برای کاربران خود دارد. در ادامه قصد داریم به ویژگی‌ها، مزایا و معایب و نحوه کلی احراز هویت آن بپردازیم.

چطور با تخفیف کارمزد در اوکی اکسچنج ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام و استفاده از صرافی اوکی اکسچنج، کد تخفیف کارمزد معاملاتی را با وارد کردن کد ۱۶۰۶۶۰ در قسمت ریفرال (referral)، هدیه بگیرید.

ویژگی های صرافی اوکی اکسچنج

  1. پشتیبانی از ۱۵ ارز دیجیتال محبوب مانند: بیت کوین، اتریوم، ریپل، دوج کوین و غیره.
  2. کارمزد بسیار مناسب نسبت به سایر رقبا (میزان کارمزد این صرافی ۰.۲% است).
  3. امکان انواع مبادله رمزارز به رمزارز، رمز ارز به ریال و ریال به رمز ارز.
  4. پشتیبانی و پاسخگویی به صورت تلفنی و تیکت.
  5. پاسخگویی و پشتیبانی تلفنی فقط در روزهای کاری از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر.
  6. پاسخگویی تیکت به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته.
  7. ارائه خدمات به بیش از ۴۰۰ هزار کاربر.
  8. فراهم کردن امکان معامله همتا به همتا و بدون واسطه (P2P) برای کاربران.
  9. در بستر تبادل بی واسطه، این صرافی فقط از کوین‌های بیت‌کوین، دوج کوین، تتر، لایت‌کوین، ریپل و اتریوم پشتیبانی می‌کند.
  10. واریز ریالی از حساب صرافی به حساب بانکی کاربران بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت با توجه به روزهای کاری زمان می‌برد.
  11. حداقل میزان قابل فروش ارز دیجیتال در این صرافی حدود ۱۰ دلار (به ریال) است.
  12. سقف واریز ریالی در این صرافی برای تمامی کاربران ۱۵ میلیون تومان در روز است.
  13. دارای دو سامانه مجزای اوکی اکسچنج و اوکی اکسچنج تریدر.

مزایای صرافی اوکی اکسچنج

  1. فراهم کردن شرایط پرداخت از تمامی کارت های شتاب به حساب صرافی
  2. در صورت دعوت دوستانتان و عضویت آن ها در این صرافی، ۲۵ درصد از معاملات آن ها به شما کمیسیون پرداخت می شود.
  3. امنیت بالا و داشتن منابع ذخیره سرد به منظور نگهداری از دارایی کاربران به صورت آفلاین
  4. دارای اپلیکیشن موبایل در دو نسخه اندروید و آی یو اس
  5. سرعت بالای انجام معاملات
  6. ارائه کیف پول گرم برای هر یک از ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در سایت
  7. امکان برداشت در لحظه (برداشت آنی) و سریع رمز ارز از کیف پول
  8. رابط کاربری نسبتاً آسان و خوب
  9. دارای وبلاگ برای مقالات آموزشی در حوزه ارزهای دیجیتال

معایب صرافی اوکی اکسچنج

  1. دارای محدودیت ترید برای کاربران به دلیل جفت ارزهای اندک در این صرافی
  2. پشتیبانی نکردن از روش‌های معاملاتی مختلف مانند معاملات مارجین و فیوچرز
  3. ارائه نکردن روش‌های ثبت سفارش مختلف نظیر استاپ لاس و استاپ لیمیت
  4. حجم معاملات و نقدینگی کم نسبت به صرافی‌های جهانی فعال در این حوزه

راهنمای احراز هویت در صرافی اوکی اکسچنج

در صرافی اوکی اکسچنج نیز مانند تمامی صرافی‌های معتبر ایرانی و خارجی به منظور مبارزه با سواستفاده‌های مالی ، پولشویی و کلاهبرداری‌های اینترنتی، هر کاربر لازم است که برای انجام معاملات اعم از واریز و برداشت، از طریق اطلاعات هویتی و بانکی خود اقدام به تایید هویت نمایند. مراحل احراز هویت در این صرافی به شرح زیر است:

مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی در میزان مبلغ واریز و برداشت رمزارز

در خصوص میزان کارمزد مبلغ واریز و برداشت رمزارز کارمزد والکس از نوبیتکس بیشتر است، اما بدانید در هر صرافی که میزان کارمزد انتقال، واریز و برداشت بیشتر باشد سرعت واریزی و انتقال به کیف پول نیز بیشتر خواهد بود.

به عنوان مثال اگر در سایت والکس که کارمزد مبلغ واریز و برداشت رمزارز بیشتر است اگر در تایم‌های شلوغ نیم ساعت این انتقال طول بکشد در سایت نوبیتکس چیزی حدود ۲ ساعت زمان می‌برد.

بنابراین شما می‌توانید با سنجیدن شرایط خود برای انتقال و میزان عجله داشتن و یا نداشتن گزینه مناسب را انتخاب کنید.

سخن آخر!

ما در این مقاله ارزیدو به معرفی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی معتبر پرداختیم و میزان کارمزد، شرایط کاهش کارمزد، امنیت و سایر موارد آن‌ها را با هم مقایسه کردیم. اما اینکه کدام‌یک را برای انجام معاملات خود انتخاب کنید، بستگی به شرایط و میزان نیاز شما دارد.

شما کافی است به‌دقت تمامی موارد مربوط به صرافی‌های گفته شده در این مقاله را مقایسه کنید، به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید و اطلاعات خود را کامل‌تر کنید. همچنین در صورت هرگونه سؤال در مورد صرافی‌های ارز دیجیتال می‌تواند در بخش کامنت‌ها سؤالات خود را مطرح کنید یا در صورت نیاز به مشاوره دقیق‌تر از طریق راه‌های ارتباطی قرار داده شده در سایت با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

خروج از نسخه موبایل