چگونه سئو به افزایش فروش کمک می‌کند؟

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) واژه پرمعنایی است که این روزها علاقه‌مندان زیادی را گرد خود جمع کرده است. ولی واقعا این واژه جادویی چه معنایی دارد؟ برای بسیاری از صاحبان مشاغل این واژه به‌مانند مقوله‌ای بسیار پررمزوراز و پیچیده مانند بازار سهام یا یک معادله پیچیده ریاضی است.

چگونه سئو به افزایش فروش کمک می‌کند؟

این مطلب با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

احتمالا تعریفی که بارها برای این واژه ارائه شده است و همه ما آن را شنیده‌ایم این است که “سئو به‌معنی بهینه‌سازی محتوای سایت به‌منظور ایندکس شدن بهتر و سریع‌تر توسط الگوریتم‌ها و ربات‌های گوگل است”. براساس این تعریف با استفاده از واژه‌ها و عبارات (واژه‌ها یا عبارات بلند کلیدی) آنچه در وبسایت وجود دارد، اعم از محصولاتی که برای فروش گذاشته‌اید یا راه‌حل‌هایی که برای مشکلات مشتریانتان اندیشیده‌اید را به موتورهای جستجو معرفی می‌کنید.

چگونگی عملکرد همه این فرایندها در گرو متنی است که مشتری بالقوه شما در گوگل به‌دنبال آن جستجو می‌کند. این جستجو می‌تواند نام یکی از محصولات یا خدمات شما باشد یا مشکلی که چاره حل آن در دست کمپانی شماست. برای آن که این مشتری هنگام جستجوی این عبارت کلیدی به سایت شما هدایت شود، باید این عبارات کلیدی را در متون خود وارد کرده باشید.

مشاهده سایت تسمینو

در این صورت گوگل به‌کمک هوش مصنوعی خود قادر خواهد بود تطابق موجود بین واژه‌هایی که کاربر جستجو کرده و اطلاعات موجود در وبسایت شما را شناسایی کند و لینک وبسایت شما را در لیست جستجوهای کاربر قرار دهد. البته این موضوع نیازمند ملاحظات فنی نسبتا پیچیده‌تری است که از حوصله این مطلب خارج است.

شرط استفاده موفق از عبارات کلیدی انتخاب واژه‌های کلیدی درست است، در غیر این صورت به‌صراحت می‌توان گفت که کمپانی به فرایند سئو هیچ توجهی نکرده است و اگر به سئو توجه نکنید مشتریان بالقوه شما چطور می‌توانند به شما دسترسی داشته باشند؟ چطور می‌توانید گوگل را وادار به نمایش وبسایت کمپانی خود در نتایج جستجوهای مشتریان بالقوه خود کنید؟ به صراحت می‌توان گفت که نمی‌توانید.

می‌توانید از انجام همه این کارها سر باز زنید و از فرایند سئو چشم‌پوشی کنید، می‌توانید وبسایت خود را به راه بیندازید و محصولات  خدمات خود را در آن معرفی کنید؛ ولی بدانید تا وقتی که در دید موتورهای جستجو نباشید از دید مشتریان خود نیز مخفی خواهید بود.

اگر شما به دنبال یافتن راهی هستید تا در مدت زمان کوتاهی به قله‌های گوگل برسید، می‌توانید از خدمات ما بهره ببرید.

سئو چگونه به افزایش فروش کمک می‌کند؟

سئو از حوزه‌های مهم در دیجیتال مارکتینگ است و اگر می‌خواهید در حوزه دیجیتال فعالیت کنید، توجه به کلمات کلیدی و رتبه داشتن در گوگل می‌تواند یک راه عالی برای به دست آوردن توجه مشتریان باشد.

اگر یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده اید، نیاز است که همانند یک کسب و کار غیر دیجیتال برای آن انرژی و هزینه صرف کنید تا به سرانجام برسد. این تصور که فقط یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم تا از قافله کسب و کارهای دیجیتال عقب نمانیم، نمی‌تواند ایده خوبی باشد، بلکه باید همانند یک کسب و کار غیر دیجیتال به آن توجه کنید.

سئو یکی از مهمترین حوزه‌ها در دیجیتال مارکتینگ می‌باشد و اگر می‌خواهید در حوزه دیجیتال فعالیت کنید، توجه به کلمات کلیدی و رتبه داشتن در گوگل می‌تواند یک راه عالی برای به دست آوردن توجه مشتریان باشد.

آیا سئو می‌تواند به افزایش فروش سایت شما کمک کند؟

جواب صادقانه این است که بستگی به استراتژی سئو سایت شما دارد. قاعدتاً استفاده از چندکلمه کلیدی و افزایش بازدید کار خیلی بزرگی برای تجارت شما انجام نمی‌دهد اما با یک استراتژی سئو قوی که صرفاً برای تجارت شما و هدایت افراد و بازدیدکنندگان به اطلاعات مناسب و همچنین استفاده از کلمات کلیدی طولانی می‌تواند برای تجارت شما سودآور باشد.

فرض کنید شما یک کارخانه تولید کفش دارید و می‌خواهید محصولاتتان را در سایت فروشگاه اینترنتی خود به فروش برسانید. قاعدتاً میزان حجم جستجوی کلماتی مثل «کفش پاشنه بلند مشکی» به نسبت کلمه «کفش» کمتر است اما می‌بایست به تفاوت مخاطب فکر کنید. معمولاً کاربرانی که کلمات کلیدی طولانی‌تری را جست‌وجو می‌کنند بیشتر احتمال دارد تا مشتری بالفعل شوند تا کاربرانی که عبارات تک کلمه‌ای را سرچ می‌کنند، زیرا این کاربر دقیقاً می‌داند دنبال چه محصولی است.

اگرچه هیچ تضمینی مبنی بر جذب ترافیکی که از کلمات کلیدی طولانی به دست می‌آورید وجود ندارد اما با این حال شانس شما را به نسبت استفاده از کلمات کلیدی عمومی افزایش می‌دهد.

یکی از چالش‌های سئو این است که مطمئن شوید مشتریان و بازدیدکنندگان بالقوه زمانی که وارد سایت شما می‌شوند، اقداماتی را که شما می‌خواهید را انجام می‌دهند یا خیر؟ فراموش نکنید افزایش کلیک و ترافیک بسیار عالی است اما هدف نهایی شما تولید درآمد و افزایش فروش است.

سایت خود را هدفمند کنید و اهداف سایت خود را در گوگل آنالیتیک تنظیم کنید و مرتباً بر آنها نظارت کنید. اگر تعداد ترافیک شما افزایش یافت ولی نتیجه‌ای نگرفتید، زمان آن است که تجدید نظری در طراحی وب سایت خود کنید.

آیا استراتژی سئو شما مقرون به صرفه است؟

فرقی نمی‌کند صاحب مشاغل یا مدیر بازاریابی یا حتی کارمند فروش باشید. بازده سرمایه گذاری و میزان سوددهی در هر کسب و کاری، نقش مهمی است. مهم نیست که چه استراتژی منجر به فروش می‌شود. فقط در صورتی این استراتژی ارزشمند است که میزان درآمد شما از میزان هزینه‌ای که کرده اید بیشتر باشد. در واقع ROI یا نرخ بازگشت سرمایه را همیشه باید بسنجید تا متوجه شوید که استراتژی درستی را انتخاب کرده اید یا خیر.

به لطف تجزیه و تحلیل پیشرفته در دسترس بازاریابان اینترنتی، این کار بسیار ساده است. ابزارهای زیادی برای جست‌وجوی داده‌های بازاریابی آنلاین وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها میزان هزینه‌ای که هر بازدیدکننده در سایت شما می‌کند و یا تعداد آن‌ها را متوجه شوید.

البته این کار ممکن است برای هر تجارتی دشوار و درحین حال زمان بر باشد. از این رو افراد باتجربه‌ای که کار آن‌ها بررسی این مسائل هست وجود دارد که قادر هستند به طور دائم این اعداد را بررسی کرده و با نظارت بر آن‌ها و بررسی اعداد به راحتی می‌توانید استراتژی مقرون به صرفه و سودآور را بیابید.

آیا سئو واقعاً به افزایش فروش و درآمد زایی کمک می‌کند؟

واقعیت کمی تلخ است. جواب این است که واقعاً مشخص نیست و همانند بسیاری از ابزارهای دیگر تبلیغات بستگی به استراتژی شما در استفاده و پیاده سازی از آن ابزار دارد دارد. حقیقت این است که سئو سایت می‌تواند پتانسیل‌هایی ایجاد کند تا افراد واجد شرایط و خریدار از سایت شما دیدن کنند و میزان دیده شدن سایت در حین مقرون به صرفه بودن به طور چشم‌گیری افزایش یابد اما سودآوری و افزایش درآمد به استراتژی و محصول شما برمی‌گردد.

جواب بالا ممکن است ناامید کننده باشد، اما در نهایت سئو یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد و حفظ حضور قدرتمند در وب است که می‌تواند فروش شما را افزایش داده و به رشد کسب و کار شما کمک کند.

به تبلیغات تلویزیونی فکر کنید، شما ملزم به پرداخت حق تبلیغات به آنها هستید تا دیده شوید اما به محض قطع پرداخت تبلیغات و محصول شما دیگر نشان داده نمی‌شود اما در مورد وب سایت اینطوری نیست. اگر چه نگهداری مداوم و طولانی مدت کار زمان‌بری است و هزینه زیادی هم دارد اما هیچ چیز از بین نمی‌رود مگر اینکه آن را حدف کنید. این بدین معنا است که همچنان که درحال سرچ و افزایش شانس دیده شدن صفحات خود هستید، کاربران و بازدیدکنندگان بیشتری را سمت خود جذب می‌کنید و شانس فروش خود را افزایش می‌دهید.

به عنوان نکته آخر، اگر می‌خواهید مشتریان جدیدی که به دنبال محصول یا خدمات شما در اینترنت هستند، شما را به عنوان لیدر بازار در حوزه کاری خود بشناسند، راهی جز رتبه اول گوگل ندارید. پس پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد خدمات سئو هستید و علاقه مند هستید تا وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، به وب سایت شرکت مراجعه کنید و از مقالات و این وب سایت بهره مند شوید.

منبع

خروج از نسخه موبایل