طراحی و تولید مخازن آب پلی اتیلن در حجم های بالا

مخزن آب پلی اتیلن مخزن ذخیره آب شرب و دیگر سیالات شیمیایی، اسیدی و… است. جنس این مخزن در واقع از ورق پلی اتیلن یک لایه یا چند لایه است. مخازن پلی اتیلن که مخازن پلیمری نیز نامیده می شوند به دلایل بسیار زیادی محبوب هستند و استفاده از آن ها بسیار عمومیت یافته است.  پلی اتیلن به دلیل سازگاری با آب و بهداشتی بودن، در ساخت این منابع نقش زیادی را ایفا کرده است.

چگونگی طراحی و تولید مخزن آب پلی اتیلن حجیم در ابعاد بالا

از این مخزن پلی اتیلنی می‌توان در محل‌های مختلف استفاده کرد. برخی از این مخازن به صورت آماده و در حجم‌های مختلف موجود هستند و برخی نیز به صورت سفارشی و مخصوص، طبق سفارش مشتری، و در محل مورد نظر احداث می‌شوند. ولی آیا طراحی و تولید مخزن آب پلی اتیلن حجیم، در ابعاد بالا امکان پذیر است؟ در ادامه این مطلب به بررسی پاسخ این سوال می‌پردازیم.

آیا تولید مخازن پلی اتیلن در حجم بالا ممکن است؟

به طور کلی مخازنی که حجمشان بالای 25 هزار لیتر یا 25 هزار مترمکعب است را مخازن حجیم اطلاق می‌کنیم. از آنجایی که این مخازن در اکثر شرکت‌ها به روش اتومولدینگ تولید می‌شوند، امکان طراحی و ساخت آن‌ها به صورت حجیم وجود ندارد. این در حالی است که شرکت مجرب مخزن وان، تولید مخزن آب پلی اتیلن حجیم را به صورت سفارشی و با حجم نامحدود، برای کارفرمایان مهیا کرده است. به این معنی که در هر فضایی و با هر ابعادی، امکان طراحی مخزن آب پلی اتیلن حجیم وجود دارد.

معمولا مخازن حجم بالا برای نگهداری آب شرب، آب های صنعتی یا آب نمک استفاده می شود. پیشنهاد می‌دهیم، برای نگهداری و ذخیره مواد شیمیایی، انواع اسید و قلیا از مخازن چندلایه یا چند جداره استفاده کنید. زیرا در صورت بروز هر گونه مشکل به خصوص در بخش جوش یا در دیواره ورق، آسیب به حداقل می‌رسد.

ساخت مخزن آب پلی اتیلن حجیم به چه شکل انجام می‌شود؟

در فرآیند طراحی و تولید مخزن آب پلی اتیلن حجیم، سازه فلزی مخزن در ابتدای کار ساخته می‌شود. سپس ورق‌ها برش خورده و کنار یکدیگر قرار گرفته بر روی سازه سوار می‌شوند. لبه ورق‌ها اورلب شده و به وسیله جوش پلی اتیلن کنار یکدیگر قرار می‌گیرد. در نهایت پس از اتمام ساخت، ورودی خروجی فلنج‌ها و اتصالات بر روی مخزن نصب می‌شوند.

معایب مخازن آب پلی اتیلن حجیم چیست؟

مشکلی که در تولید مخزن آب پلی اتیلن حجیم وجود دارد، مربوط به حمل و نقل آن‌ها است. امکان انتقال مخازن حجیم با طولی بیشتر از 12 متر و عرض و ارتفاع 3 متر عملا وجود ندارد، یا در صورت مقدور بودن، هزینه‌های ناشی از حمل و نقل بسیار زیاد خواهد شد. به طوری که ممکن است هزینه بار ترافیکی به اندازه نصف قیمت خود مخزن باشد.

محل ساخت مخزن آب پلی اتیلن به چه صورت باید باشد؟

برای تولید مخزن آب پلی اتیلن حجیم، نیاز به یک زمین هموار و صاف داریم که عاری از هرگونه آلودگی و چربی باشد. نکته قابل توجه این است که بهتر است فضای ساخت مخزن سرپوشیده باشد تا باد باعث ایجاد گرد و غبار بر سطح مخزن نشود. مهم ترین نکته در ساخت مخازن حجیم، نوسان برق است. نوسانات برق باعث می‌شود تا جوش در نقاط مختلف تضعیف شود و آسیب جدی به مخزن برسد. بنابراین لازم است تا قبل از شروع فرآیند ساخت مخزن، این موارد را چک کنید.

نحوه نگهداری و مراقبت از مخزن آب پلی اتیلن حجیم مخازنی که در محیط باز و زیر تابش نور خورشید قرار می‌گیرند، باید مقاومت نوری و محیطی کافی داشته باشند تا دچار آسیب دیدگی نشوند. به طور معمول در فضاهای باز از سقف‌های پیش ساخته استفاده می‌شود تا قسمت بالایی مخازن تحت تاثیر نور خورشید قرار نگیرد. از دیگر مراقبت‌های ضروری در بحث تولید مخازن حجیم، می‌توان به شست و شوی مخازن اشاره کرد. از آنجایی که بیشتر آب‌های ذخیره سازی مخازن از آب چاه هستند، ته نشینی مواد باعث افت کیفیت آب می‌شود. بنابراین لازم است تا سالی یکبار مخازن تخلیه و شست و شو داده شوند.

جمع بندی

طراحی و ساخت مخازن حجیم پلی اتیلن توسط شرکت‌های معدودی انجام می‌شود، زیرا کمتر شرکتی تکنولوژی ساخت این مخازن حجیم را دارند. می‌توان اظهار داشت هیچ محدودیتی در سایز و ابعاد مخازن وجود نداشته و طراحی مخزن آب پلی اتیلن حجیم در هر ابعادی صورت می‌گیرد. برای ثبت سفارش مخزن آب پلی اتیلن شرکت مخزن وان از اینجا اقدام کنید.

منبع: اخبار رسمی

خروج از نسخه موبایل