علمی و پزشکی

میانگین ۵۰ درصدی مشارکت جمعیت کلانشهرهای کشور در «پویش ملی سلامت»

میانگین ۵۰ درصدی مشارکت جمعیت کلانشهرهای کشور در «پویش ملی سلامت»

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با اعلام اینکه میانگین مشارکت جمعیت کلانشهرهای کشور در «پویش ملی سلامت» ۵۰ درصد است، گفت: مشارکت بانوان کشور نیز در این پویش به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایواره و بنابر اعلام وزارت بهداشت، دکتر کوروش اعتماد بیان کرد: در جمعیت شهری کشور به ویژه کلانشهرها شاهد پوشش میانگین ۵۰ درصدی جمعیت هدف «پویش ملی سلامت» یعنی افراد بالای ۱۸ سال کشور هستیم که امیدواریم در هفته پایانی پویش این عدد به ۷۰ درصد برسد.

وی افزود: خوشبختانه در ۳۷ دانشگاه علوم پزشکی از هدف از پیش تعیین شده «پویش ملی سلامت» یعنی پوشش ۷۰ درصدی جمعیت، عبور کرده ایم.

گفتنی است «پویش ملی سلامت» تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد و افراد برای غربالگری پرفشاری خون و دیابت خود می توانند به خانه های بهداشت، مراکز و پایگاه جامع سلامت در سراسر کشور مراجعه کنند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا