علمی و پزشکی

وزارت بهداشت دنبال راه‌اندازی دانشگاه‌های علوم پزشکی اجتماعی است

وزارت بهداشت دنبال راه‌اندازی دانشگاه‌های علوم پزشکی اجتماعی است

ایواره/ خراسان رضوی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت به دنبال ایجاد دانشگاه های علوم پزشکی اجتماعی به منظور رصد نیازهای جامعه و رفع آنها است.

یونس پناهی امروز در گردهمایی سفرا و دیپلمات های کشورهای آسیایی و اروپایی که با حضور مسئولان اکو، یونسکو، یونیسف، سازمان جهانی بهداشت و چند نهاد بین المللی دیگر در سالن شهید سلیمانی مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: علمی رفرال از سال 2010 رتبه اول منطقه و رتبه 16 را در جهان کسب کرده است که جایگاه قابل قبولی است.

وی با بیان اینکه در گذشته تحقیقات در جمهوری اسلامی ایران بر اساس نیاز کشور و مطابق با دانشگاه های نسل اول و دوم انجام می شد، افزود: حوزه سلامت اجتماعی نیز وجود دارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: در اجرای طرح های تحقیق و توسعه، پاسخگویی، حل مسئله و تمرکز بر نیاز مد نظر است؛ در این راستا، طرح های پژوهشی و توسعه ای، پاسخگویی و پاسخگویی به آن ها مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس هر تحقیقی در حوزه سلامت باید کاربر داشته باشد.

پناهی با بیان اینکه کشور در کنترل بیماری های عروق کرونا ویروس قلب در جهان جایگاه خوبی دارد، گفت: در دوران اپیدمی کرونا 6 نوع واکسن با پلت فرم های مختلف توسط دانشمندان ما تولید شد. کرونا نشان داد که کشورهای مختلف باید در حوزه سلامت همکاری کنند و در این راستا ایجاد شبکه های تحقیقاتی با همکاری کشورهای مختلف ضروری است.

وی ادامه داد: در صورت عدم همکاری در زمینه پیشگیری از کرونا، کشورها همچنان درگیر این بیماری خواهند بود. بنابراین همه کشورها باید از ظرفیت یکدیگر در زمینه تحقیقاتی استفاده کنند و برای مهار ویروس کرونا با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: بیماری کرونا نشان داد که تحقیقات در حوزه سلامت باید جامعه محور باشد و کشورهای مختلف بتوانند از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند. خوشبختانه ایران ظرفیت همکاری با سایر کشورها در زمینه آموزشی و پژوهشی را دارد و آمادگی کامل برای همکاری با کشورهای مختلف را دارد.

پناهی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از بزرگترین و قدرتمندترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است و همواره از ظرفیت این دانشگاه در سیاست های کلان کشور استفاده می شود، گفت: ارتباط با این دانشگاه برقرار شده است. توسط سفرای کشورهای مختلف، بسیار موثر و مهم خواهد بود. وزارت بهداشت از تمام ظرفیت های کشور برای توسعه روابط بین الملل در زمینه های آموزشی، درمانی و پژوهشی استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشگاه نیماد در کشور گفت: در این پژوهشکده شرایط اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک با سایر کشورهای علاقه مند و محققین و کارشناسان فراهم شده است. خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این ظرفیت به خوبی استفاده می کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: استفاده از روش های نوین مانند سلول درمانی، طب بازساختی و داروهای نوترکیب مواردی است که آینده درمان را به خود اختصاص می دهد و کشورمان آمادگی اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک با سایرین را دارد. کشورها.”

محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش اظهار داشت: ارتباط کشورها در حوزه علم و فناوری یکی از نیازهای امروز کشورهاست.

وی افزود: کرونا به گسترش دیپلماسی بین کشورها برای حل بسیاری از مشکلات کمک کرده و نشان داد که کشورها می توانند در زمینه مدیریت بیماری، درمان، تشخیص، پیشگیری و واکسیناسیون با یکدیگر همکاری کنند زیرا این دیپلماسی علمی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: همکاری کشورها برای غلبه بر این بیماری جهانی نشان دهنده ظرفیت همکاری کشورها با دانشگاه علوم پزشکی مشهد با جایگاه علمی و ظرفیت فراوان در زمینه پژوهش در زمینه فعالیت های مشترک با سایر دانشگاه ها است. و کشورها اقدامات خوبی انجام داده است.آماده توسعه این همکاری ها است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا