رهبر انقلاب: مخاطب اول هر عرصه‌ جهادی و دعوت به خیر، روحانیت است

به گزارش خبرگزاری ایواره به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار، بزرگداشت مجاهد علما و روحانیون و پیشکسوتان امور خیریه را اقدامی شایسته خواندند و گفتند: در دوران دفاع مقدس، طلاب جوان در علاوه بر کارهای تبلیغی و مذهبی وارد خط مقدم جبهه شدند و بسیاری از آنان به شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب، جهاد و شهادت را یک فرهنگ ریشه دار در حوزه های علمیه دانستند و با ذکر نمونه هایی از علمای شهید شیعه و سنی، افزودند: و ما نیازمند ضایعات جوان هستیم.

رهبر معظم انقلاب: اولین مخاطب در هر یک از عرصه های جهاد و دعوت به خیر، روحانیت است.

بیشتر بخوانید:

وی امام بزرگوار را الگوی بزرگ علم و جهاد دانست و خاطرنشان کرد: آن بزرگوار همانطور که اولین مجاهد زمان خود و بسیاری از اعصار دیگر بود و هیچ جهادی بالاتر از جهاد او با این نتایج در تاریخ شیعه وجود ندارد. در بالاترین سطح علمی نیز قرار دارد این نشان می دهد که ورود به عرصه جهاد ربطی به علم و تحقیق و تدریس ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به انواع جهاد اعم از جهاد علمی، نظامی، سیاسی و اجتماعی افزودند: در هر یک از عرصه های جهاد که اولویت و نیاز کشور است، اولین مخاطبی است که باید با شعور وارد میدان شود. از مسئولیت، طلاب و دانش پژوهان جوان هستند.

وی با ابراز امیدواری از تداوم روحیه غرورآفرین و فرهنگ جهادی در جامعه روحانیت، اعضای کنگره شهدای روحانی را به ادامه تبلیغ و ترویج نام، تصویر، وصیت نامه و زندگی نامه و جایگاه روحانیت با موافقت هیئت روحانی توصیه کرد. اهل اندیشه و فرهنگ از موقعیت معنوی آن بزرگواران استفاده کنید تا برای همه فراهم شود.

21217

خروج از نسخه موبایل