۲ عامل مهم اپیدمی چاقی در اروپا

۲ عامل مهم اپیدمی چاقی در اروپا

«برنامه‌های سفارش و تحویل غذا» و همچنین «بازی‌های آنلاین» دو عامل اصلی همه‌گیری چاقی در اروپا هستند.

به گزارش ایواره، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که نحوه استفاده کودکان از اپلیکیشن های سفارش و تحویل غذا و همچنین افزایش محبوبیت بازی های آنلاین می تواند عامل اصلی شیوع چاقی در سراسر اروپا باشد.

به گفته این سازمان، اپلیکیشن های سفارش و ارسال غذا نقش مهمی در افزایش مصرف غذاها و نوشیدنی های پرچرب و پر قند دارند. بازی های آنلاین که در بین کودکان بسیار محبوب هستند، با رژیم غذایی نامناسب، رفتارها و عادات ناسالم و صرف زمان بیشتر در نشستن نسبت به فعالیت مرتبط هستند.

در این بیانیه آمده است: «هیچ کشور اروپایی در مسیری قرار ندارد که از افزایش چاقی تا سال 2025 جلوگیری کند.

نزدیک به 60 درصد از بزرگسالان و یک سوم کودکان در اروپا یا اضافه وزن دارند یا چاق هستند و بیماری عروق ویروس کرونا قلب آن را بدتر کرده است.

“گزارش چاقی برای اروپا 2020” سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که اضافه وزن و چاقی در اروپا به “نسبت اپیدمی” رسیده است، به این معنی که در حال حاضر تنها قاره آمریکا دارای نرخ بالاتری از افراد چاق نسبت به اروپا است.

این گزارش تخمین می زند که این مشکل سالانه 1.2 میلیون نفر را در اروپا می کشد، یا 13 درصد از کل مرگ و میرها، و باعث حداقل 200000 مورد جدید سرطان در هر سال می شود.

این گزارش همچنین می گوید که چربی بیش از حد در بدن خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله 13 نوع سرطان، دیابت نوع 2، مشکلات قلبی و بیماری های ریوی را افزایش می دهد و همچنین یکی از دلایل اصلی ناتوانی و ناتوانی است.

به گزارش بی بی سی، در بریتانیا سیاست هایی برای مبارزه با چاقی ارائه شده است، از جمله اینکه رستوران ها و کافه های بزرگ طبق قانون موظف هستند اطلاعات کالری را در منو نشان دهند.

این کشور همچنین برنامه ای برای ممنوعیت تبلیغات تلویزیونی برای غذاهای سرشار از شکر، نمک و چربی قبل از ساعت 9 شب در سراسر کشور دارد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل