اقتصادی

صدور کارت سفر ویژه بازنشستگان تا ماه آینده/پیگیری همسان‌سازی حقوق‌ها

صدور کارت سفر ویژه بازنشستگان تا ماه آینده/پیگیری همسان‌سازی حقوق‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

با حضور نعمت الله ترکی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و هیات همراه، مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان، روسا و مسئولین کانون‌های بازنشستگی، نشست هم اندیشی جهت ارتقای ارائه خدمات رفاهی، گردشگری، درمانی و بررسی مشکلات، مطالبات و دغدغه‌های بازنشستگان این استان در محل سالن جلسات هتل جهانگردی سنندج برگزار شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این جلسه هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی را ایجاد همگرایی بین مجموعه دستگاه‌های اجرایی، صندوق بازنشستگی کشوری و مسئولان کانون‌های بازنشستگی برای رفع برخی مشکلات و ناهماهنگی‌ها برشمرد و بر لزوم تعامل و تشریک مساعی میان این مجموعه تاکید کرد.

ترکی با بیان اینکه کانون‌های بازنشستگی یکی از ارکان اصلی حوزه تصمیم‌سازی هستند ادامه داد: با همدلی از این ظرفیت استفاده می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات این قشر را احصاء و رفع کنیم.

وی با بیان اینکه «در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سطح کشور تحت پوشش این صندوق هستند» افزود: وظیفه ذاتی ما ارائه خدمات مناسب به این افراد است.

دغدغه صندوق بازنشستگان کشوری میراث پنج دهه گذشته است

وی مشکلات و دغدغه صندوق بازنشستگان کشوری را میراث پنج دهه گذشته بیان کرد و گفت: چالش‌ها و مشکلات کنونی محدود به چند سال نیست، بلکه در دهه‌های گذشته روی هم انباشت شده و حال به بحرانی برای صندوق تبدیل شده است، لذا به شکل عمیق و ریشه‌ای باید بررسی و برطرف شود.

ترکی بیان کرد: صندوق بازنشستگی کشوری دغدغه‌های زیادی دارد و باید با چاره اندیشی اساسی نظام بیمه‌ای و بیمه‌گری را اصلاح کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری فلسفه وجودی صندوق‌های بازنشستگی در سطح کشور را عمل به وظیفه اصلی شامل تامین معیشت، همسان سازی حقوق، مشکلات رفاهی و بهداشت و درمان بازنشستگان برشمرد و افزود: با توجه به شرایط موجود خصوصا در استان‌های مرزی کشور همچون کردستان در حال پیگیری این مهم هستیم.

بازنشستگان باید سهامداران صندوق بازنشستگی شوند

به گفته وی، باید با استفاده از ایده‌های جدید، صندوق بازنشستگی را از بحث حاکمیتی خارج کرده و به امور سهامداری وارد کنیم تا بازنشستگان سهامداران صندوق باشند.

ترکی تصریح کرد: در بحث گردشگری با توجه به تناسب هر استان و ظرفیت‌های موجود، برنامه‌های جدیدی داریم و مطابق با برنامه جهت تحقق اهداف تعیین شده گام برمی‌داریم.

پیگیر دستورالعمل همسان‌سازی حقوق برای اجرا هستیم

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی موضوع متناسب سازی حقوق را از مطالبات جدی بازنشستگان عنوان کرد و گفت: رقمی بالغ بر ۹هزار میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۴۰۱ برای این موضوع درنظر گرفته شده بود که دولت سهام شرکتی را برای این موضوع به صندوق واگذار کرد و ما در تلاشیم با نقد شدن این سهام، متناسب سازی را عملیاتی کنیم.

از مجموع ۱۸۵ شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی فقط ۱۷ شرکت سوددهی دارند!

ترکی با اشاره به اینکه ۱۸۵ شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند که به منظور ایجاد درآمد پایدار تاسیس شده‌اند، گفت: از این تعداد فقط ۱۷ شرکت سوددهی دارند و برخی هزینه‌ها را جبران می‌کنند و مابقی هیچ منبع درآمدی برای صندوق ندارند.

جمع آوری آمار فرزندان بیکار بازنشستگان

صدور کارت سفر مخصوص بازنشستگان تا ماه آینده

وی با ذکر اینکه بزرگترین دغدغه امروز خانواده‌ها اشتغال فرزندان است تصریح کرد: در حال جمع آوری آمار فرزندان بیکار بازنشستگان هستیم و در شرکت‌ها، نهاد‌ها و موسسات زیرمجموعه خود اولویت را به اشتغال فرزندان بازنشسته داده‌ایم.

وی فراهم نمودن امکانات رفاهی، ورزشی و فرهنگی برای این قشر و خانواده‌های آنان در راستای مشارکت اجتماعی و توسعه فعالیت‌های جامعه محور متناسب با نیاز‌ها را ضروری بیان کرد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری به صدور کارت سفر مخصوص بازنشستگان تا ماه آینده اشاره کرد و افزود: در این ارتباط نیز بازنشستگان می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده در قالب این کارت اعتباری از خدمات سفر بهره‌مند شوند.

ترکی با بیان اینکه تاسیس تعاونی‌ها مهمترین راهکار و اقدام مشارکتی برای تقویت درآمد بازنشستگان است، اضافه کرد: با توجه به پایین بودن حقوق بازنشستگان طبق شاخص‌ها با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری موجود دراستان‌ها، علاوه بر درآمدزایی می‌تواند اشتغال لازم را برای فرزندان بازنشستگان که از دغدغه مهم این قشر فهیم و مهم جامعه است فراهم کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: ۲۷۰ هزار میلیارد تومان در سال به بازنشستگان پرداخت می‌شود که سرانه حدود ۱۰ میلیون تومان است.

آغاز ارائه خدمات جدید جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ارائه خدمات جدید جبران هزینه خسارت درمان بازنشستگان کشوری در قالب طرح اختیاری خبر داد و گفت: ثبت نام اینترنتی از اول تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

ترکی ادامه داد: با درنظر گرفتن نیاز درمانی جامعه ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری، ما برای اولین بار در کنار طرح اصلی قرارداد جبران هزینه خسارت درمان که درحال اجرا است، طرح اختیاری را نیز اجرا می‌کنیم.

وی افزود: این طرح می‌تواند به حذف طرح‌های بیمه اکمل و یکپارچه سازی خدمات بیمه درمان در قالب یک طرح جدید کمک کند.

ترکی اذعان کرد: حذف محدودیت سقف پرداخت از همه خدمات بستری و اعمال جراحی، حذف محدودیت سقف پرداخت برای تأمین داروی بیماران خاص و حذف محدودیت سقف در برخی خدمات تشخیصی گران‌قیمت در هردو طرح اصلی و اختیاری ارائه شده است.

وی ادامه داد: برای نخستین بار، پرداخت هزینه خسارت درمان مربوط به خدمات دندانپزشکی و داروی بیماران غیرخاص نیز در طرح جدید اختیاری پیش بینی شده است.

ترکی تصریح کرد: سرانه سهم مشارکت مشمولین برای بهره مندی از طرح اختیاری مبلغ ۲۰۵هزار تومان برای هر نفرتعیین شده است.

در این جلسه روسای کانون‌های بازنشستگان کشوری استان کردستان با بیان مشکلات و مطالبات خود از جمله معیشت، مشکلات مرتبط با بیمه تکمیلی، حق مناطق جنگی، خدمات بیمه آتیه سازان حافظ، پرداخت وام‌های ضروری، صدور حکم رتبه‌بندی معلمان، اشتغال فرزندان، تجدید نظر در پرداخت عیدی به بازنشستگان، افزایش سنوات حقوقی بر اساس تورم، پرداخت معوقات، تخصیص اعتبار لازم برای تاسیس خانه امید، در اختیار گذاشتن اماکن ورزشی برای بازنشستگان، از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خواستار حمایت جدی از بازنشستگان شدند.

در پایان با تأکید بر اجرای دقیق برخی موارد، پس از بحث، تبادل نظر و طرح پیشنهاداتی از سوی حاضرین، تصمیمات لازم در راستای تحقق اهداف برگزاری جلسه اتخاذ شد و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن شنیدن مشکلات بازنشستگان حاضر در جلسه دستور رسیدگی به مشکلات مطرح شده بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های موجود را صادر کرد.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا