اقتصادی

تکلیف مجلس به وزارت صمت برای صدور مجوز واردات کشنده های ریلی

تکلیف مجلس به وزارت صمت برای صدور مجوز واردات کشنده های ریلی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف به صدور مجوز واردات کشنده های ریلی با سن کمتر از 15 سال کردند.

به گزارش ایواره، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت صبح امروز ( یکشنبه) مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی کرده و جزء ۲ و ۴ بند ث ماده ۵۶ لایحه برنامه را به تصویب رساندند. 

بر اساس جزء ۲ بند ث ماده ۵۷ لایحه؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با لحاظ ظرفیت سالانه تولید داخل، نسبت به صدور مجوز واردات کشنده های ریلی با سن کمتر از 15 سال با اولویت کشنده های نو اقدام نماید. 

آیین نامه اجرائی این بند توسط وزارت راه وشهرسازی با هماهنگی بانک مرکزی و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و با در نظر گرفتن مشوق های لازم از جمله اعطای تخفیف در عوارض گمرکی، حداکثر ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. 

بر اساس جزء ۴ بند ث ماده ۵۷ لایحه؛ شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مکلف است قطارهای باری را به صورت برنامه ای مبدأ مقصد سیر دهد و مجوز تشکیل و سیر قطار (قطار کامل) را به بخش غیردولتی اعطا کند، به نحوی که تا پایان سال چهارم اجرای این قانون، سیر تمامی قطارهای باری کشور به صورت منظم و برنامه‌ای انجام شود. آیین نامه اجرائی این بند ظرف
سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد. 
همچنین نمایندگان جزء ۳ این بند را به منظور رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا