همه چیز درمورد چاپ پرده

شاید برای شما هم پیش آمده باشه در خانه یکی از آشناهایتان یا اغوام خود بوده باشید و در اتاق خواب یا پذیراییشان با پرده ای زیبا و باطرحی جذاب رو به رو شده باشید و برایتان سوال باشد که این طرح چطور بر روی این پرده چاپ شده  و چه جاهایی این چاپ را میزنند؟ در این مقاله به طور کامل به این موضوع می‌پردازیم . با ما همراه باشید.

چه روش هایی برای چاپ پرده وجود دارد؟

از گذشته تا به امروز در عرصه چاپ پرده ، تحولات زیادی صورت گرفته است و این به وضوح در پرده های چاپ شده قدیمی و پرده های چاپ شده جدید ، قابل مشاهده می‌باشد. در گذشته روش های چاپ پرده ای که مورداستفاده  قرار میگرفت روش های چاپ غیردیجیتال بودند. روش های مثل سیلک، روتاری ، غلتکی و … همگی از این شاخه میباشند که محاسن و معایب خود را دارند اما امروزه این نوع چاپ ها قالبا برای چاپی مثل چاپ پرده کمتر استفاده میشوند مگر بسته به خروجی کار ،نوع طرح ، مقدار تیراژ و عوامل دیگر .. از این روش استفاده کنند. در روش های چاپ غیر دیجیتال عمدتا مشکلی که وجود دارد این است که تنوع طرح بسیار پایین تر از روش چاپ دیجیتالی می‌باشد.در این روش های  دست انسان نیز در کار بوده و رنگ ها به طور کاملا جداگانه وارد کار میشوند . در مقابل چاپی به اسم چاپ دیجیتال وجود دارد که یکی از زیر مجموعه هایش که میتوان از آن نام برد و روش چاپی که امروزه خیلی قدرتمند وارد عرصه چاپ شده و حجم زیادی از بازار را در دست گرفته است چاپ سابلیمیشن می‌باشد. در روش سابلیمیشن محدودیت در انتخاب طرح جود ندارد و شما میتوانید هر طرحی که میخواهید رو بر روی پرده خود چاپ بزنید. در این روش میتوانید هم تعداد پایین و هم در تیراژ چاپ بزنید و قیمت پایانی برای شما کاملا بصرفه باشد.

چاپ پرده به روش سابلیمیشن چطور انجام میشود؟

در این روش چاپ ابتدا باید طرح دلخواه شما بر روی کاغذ مخصوص سابلیمیشن قرار گیرد که این کار توسط دستگاه پلاتر انجام میگرد.برای اینکار یک کامپیوتر به دستگاه متصل میباشد که طرح ها و دستورات لازم جهت چاپ این محصول  همگی توسط این کامپیوتر به دستگاه داده میشود. در مرحله بعد طرح های شما بر روی کاغذ چاپ شده است و این کاغذ های طرح دار که به اصتلاح به آن پلات گفته میشود، باید بر روی پارچه چاپ شوند که این کار را دستگاه کلند انجام میدهد.دستگاه کلندر پارچه را میگرد و کاغذ ها را با حرارتی بالا به خورد پارچه میدهد. در مرحله آخر نیز کار شما به خیاطی میرود و دوخت های لازم و انجام میگیرد و   نتیجه نهایی همان پرده ای می‌باشد که میخواستید. در چاپ پرده به روش سابلیمیشن طرح شما کاملا به بافت پارچه نفوذ کرده و چاپ شما به صورتی است که هیچی نگرانی بابت شست‌ و شو نباید داشته باشید.

چه پارچه ای برای چاپ پرده باید استفاده کرد؟

چاپ پرده بسته به درخواست و نیاز شما  متفاوت می‌باشد . شما میتوانید بر روی پارچه مخمل، پارچه هازان ، حتی گیپور چاپ کنید. هیچ قاعئده و قانونی برای اینکه چه پارچه ای برای اینکار بهتر است وجود ندارد و بسته به نیاز شما و جایی که میخواهید پرده رو نصب کنید متفاوت خواهد بود.

سفارش چاپ پرده

حال که با فرایند چاپ پرده به طور کامل آشنا شده‌اید حتما این سوال را دارید که چه جاهایی خدمات چاپ پرده را انجام میدهند و چطور میتوان سفارش چاپ پرده داد؟ شما چه قصد داشته باشید 1 عدد پرده یا در تیراژ بالا سفارش داشته باشید ، ما به شما پیشنهاد میکنیم خدمات چاپ پی‌بی‌چاپ را حتما امتحان کنید. شما میتوانید به راحتی وارد سایت پی‌بی‌چاپ شده و با شماره ذکر شده تماس حاصل فرمایید و سفارش چاپ پرده خود را به راحتی تکمیل کنید.

خروج از نسخه موبایل