قارچی که جایگزین گوشت خواهد شد

به گزارش شفاف و به نقل از IO، صنعت دام مسئول 15 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی و 80 درصد استفاده از زمین در جهان است. قارچ ها سرشار از مواد مغذی هستند و حداقل می توانند جایگزین گوشت شوند. در حال حاضر تعداد کشاورزان و کارآفرینانی که تمایل به پرورش قارچ دارند کم نیست. اما بسیاری از آنها امکانات مناسبی ندارند و برخی دیگر که امکانات مناسبی ندارند به فکر ساخت یک سازه هوشمند هستند. این امر استارتاپ های ATTA را بر آن داشت تا دانش خود را در زمینه ایجاد مکان های مناسب برای پرورش گیاهان و توسعه یک سیستم هوشمند پرورش قارچ ارتقا دهند. اولین نمونه در حال حاضر راه اندازی شده است و آنقدر ساده است که هر سوپرمارکتی می تواند از آن برای پرورش قارچ استفاده کند. داستان زیر داستان یکی از بنیانگذاران این استارت آپ به نام سباستین مدل است که یک پرورش دهنده قارچ است.

نمایندگان راه اندازی ATTA
نمایندگان راه اندازی ATTA

نام ATTA از کجا آمده است؟

ATTA نام لاتین مورچه های برگ است که بیش از 30 میلیون سال است که در پرورش قارچ فعالیت می کنند. آنها الگوهای بزرگ ما هستند. این حشرات رژیم غذایی خود را به قارچ تبدیل کرده و آن را در لانه خود روی برگ های جمع آوری شده رشد می دهند. این رژیم غذایی بسیار سالم است و مورچه های ATTA در حال حاضر یکی از بزرگترین و قوی ترین کلونی مورچه ها هستند.

مرکز پرورش قارچ چگونه است؟

مرکز پرورش قارچ ما یک سیستم مدولار است و می تواند هم در سالن های بزرگ و هم در فضای باز قرار گیرد. برای ایمن سازی عملیات برداشت، یک پلت فرم نظارت از راه دور راه اندازی کرده ایم. ضروری است که این تسهیلات امکان تولید غیرمتمرکز را فراهم کند و نیاز به مسیرهای حمل و نقل طولانی را از بین ببرد. همچنین مهاجرت به شهرهای بزرگ را آسان تر می کند. طراحی ماژولار یا مدولار بودن در طراحی، یک اصل طراحی است که یک سیستم را به قطعات کوچکتر به نام ماژول تقسیم می کند. ماژول ها را می توان به طور مستقل ایجاد، اصلاح، جایگزین کرد یا با ماژول های دیگر یا بین سیستم های مختلف منتقل کرد.

انگیزه شما چیست؟

قارچ یک جایگزین عالی برای گوشت است. ما قارچ های زیادی را آزمایش کردیم تا اینکه بهترین نوع را پیدا کردیم و آن یال شیر است. این قارچ دارای خواص متعددی مانند گوشت، با انتشار دی اکسید کربن بسیار کمتر و مصرف منابع است. در آسیا، این قارچ به عنوان یک غذای لذیذ در نظر گرفته می شود و اغلب با گوشت مرغ یا خرچنگ مقایسه می شود. همچنین به عنوان یک تقویت کننده واقعی مغز شناخته می شود.

آینده شرکت خود را در پنج سال آینده چگونه می بینید؟

دو هفته دیگر اولین برداشت خود را خواهیم داشت که آن را به رستوران ها و شرکت های فرآوری می فروشیم. اگر به عنوان تولیدکننده کار کنیم و جریان نقدی مثبتی داشته باشیم، سرمایه گذاری در ساخت سیستم را ادامه خواهیم داد. در پنج سال آینده، ما می خواهیم تجهیزات خود را در سراسر اروپا بفروشیم تا بسیاری از مردم بتوانند قارچ ها را به صورت حرفه ای و مقرون به صرفه پرورش دهند و همچنین رژیم غذایی خود را سالم تر و پایدارتر کنیم.

چه چیزی نوآوری شما را بهتر یا متفاوت می کند؟

سیستم مدولار ما این مزیت را دارد که مشتریان می توانند با سیستم های کوچک شروع کنند و آنها را به سرمایه گذاری های افزایشی گسترش دهند. در عین حال، سیستم ما بسیار کارآمد است زیرا می تواند دما، رطوبت، دی اکسید کربن و نور را کنترل کند و قارچ ها شرایط رشد ایده آلی خواهند داشت.

خروج از نسخه موبایل