اجتماعی

سازمان ثبت احوال درگاه ورودی و از عوامل اصلی تحقق دولت الکترونیک

سازمان ثبت احوال درگاه ورودی و از عوامل اصلی تحقق دولت الکترونیک

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اهمیت مأموریت سازمان ثبت احوال کشور گفت: آمارهای حیاتی کشور با رویکرد صحیح و ویژگی های بومی می تواند نقطه شروع هر حرکتی برای دستیابی به الکترونیک باشد. -دولت.”

به گزارش ایواره، دکتر میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و هیئت همراه ضمن حضور و بازدید از سازمان ثبت احوال در دیدار با دکتر هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، دیدار و گفتگو کردند. و معاونین و مدیران این سازمان مسائل و مشکلات نیروی انسانی، ظرفیت ها و ساختار سازمانی این سازمان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اطلاعات سازمان ثبت احوال منحصر به فرد است و نظام برنامه ریزی کشور به این اطلاعات نیاز دارد، به اهمیت و ظرفیت سازمان ثبت احوال اشاره کرد و گفت: سازمان ثبت احوال پیشران دولت الکترونیک است و می تواند. می تواند نقطه شروع هر حرکتی در تحقق آن باشد. وی ادامه داد: اطلاعات موجود در رجیستری منحصر به فرد است و از هیچ منبع دیگری در دسترس نخواهد بود.

دکتر لطیفی همچنین اظهار داشت: امروزه ثبت آمارهای حیاتی در دنیا از اولویت بالایی برخوردار است و عملا دنیا از نظام سرشماری و جمع آوری داده ها دور می شود.

وی با اشاره به پیشینه ارزشمند داده های آماری افزود: در حال حاضر اطلاعاتی که در مورد رویدادهای حیاتی ثبت می شود بیشتر مربوط به پوشش گیاهی فرد مانند تاریخ تولد یا مرگ و … است در حالی که مواردی مانند جسمی، روحی و روانی و … سلامت جسمانی و دانش و سلامت مردم و در یک کلام وضعیت متعالی هر فرد باید ثبت شود و بانک اطلاعاتی جامعی در این زمینه تدوین شود.

دکتر لطیفی افزود: با توجه به اینکه در نگرش اسلامی، خانواده بسیار مهم است، تشکیل بستر علی و نسبی برای شناسایی خانواده ها بسیار مهم و منشأ اثر است و باید دقت کرد که تعریف و مطرح شود. پیوند این اطلاعات با ویژگی های جغرافیایی و بومی می تواند نقطه شروعی برای محوطه سازی، برنامه ریزی و تخصیص منابع باشد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: به منظور برقراری ارتباط و شناخت مناسب دستگاه های مختلف، میزهای تخصصی را راه اندازی کرده ایم تا دستگاه هایی را شناسایی کنیم که بر مسائل مختلف از جمله ساختار، جایگاه مجتمع در پیکربندی دولت الکترونیک، نظارت بر مسائل مختلف نظارت دارند. سرمایه انسانی و سلامت اداری.» و تصویری فرضی از شرایط و نیازهای دستگاهی که با همکاری هر دستگاه نیاز به تعمیر و تکمیل دارد ارائه دهد.

در ابتدای این جلسه دکتر کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال ضمن اشاره به شرایط حاکمیتی و حساسیت ماموریت های سازمان ثبت احوال گفت: مهمترین اقدام این سازمان شناسایی افراد است. موضوع هویت افراد آغاز می شود و در عین حال سازمان ثبت احوال دروازه ورود به خدمات دولت الکترونیک است و از این حیث نقش ممتاز و منحصر به فردی دارد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: این جایگاه ویژه و نقش آفرینی نیازمند تحول و تعالی هم در حوزه ساختار و هم در حوزه ماموریت های سازمان است. این دو موضوع برای یکدیگر ضروری هستند و با ساختاری قدیمی نمی توان انتظار اجرای بهینه ماموریت های جدید را داشت.

وی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه این نگاه تحول گرا در به روز رسانی ماموریت ها و وظایف سازمان ثبت احوال و اکتفا نکردن به ثبت چهار واقعه حیاتی منعکس شده است، نیز قابل مشاهده است.

کارگر افزود: با توجه به توانمندی های موجود، سازمان ثبت احوال کشور آمادگی دارد در راستای دولت الکترونیک و تحقق سازمان هوشمند همکاری کامل با سازمان امور اداری و استخدامی کشور داشته باشد تا با توجه به جایگاه این سازمان در دولت الکترونیک، سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها را در این راستا فراهم و تسهیل می‌کند.

رئیس سازمان ثبت احوال تصریح کرد: پدیده های آموزش، به روز رسانی قوانین، بازتعریف ماموریت ها و اصلاح ساختار همگی در قالب همگرا قابل تعریف است و در بسیاری از این حوزه ها قطعا کمک سازمان اداری و استخدامی است. بسیار موثر و مفید

دکتر کارگر حرکت به سمت GIS جمعیت و همچنین توسعه پایگاه های علی و نسبی را از برنامه های مهم این سازمان برشمرد و افزود: با وجود کاستی های موجود، با حداکثر ظرفیت به کمبود و تکیه بر توانمندی های موجود بسنده نخواهیم کرد. و جهادی.» و قدم به قدم جلو می رویم.

در این جلسه همچنین وضعیت موجود سرمایه انسانی و توسعه آن در سازمان ثبت احوال، مسائل مربوط به سازمان فعلی و پیشنهادات مربوط به بهبود آن، وجود پست های خالی و مجوزهای استخدامی، موضوع کارکنان قراردادی، مسائل و مشکلات معیشتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کارمندان و نحوه رفع آنها نیز مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در حاشیه این دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی و هیئت همراه از روند صدور کارت هوشمند ملی و مرکز داده اصلی سازمان بازدید کردند. و در جریان اقدامات و پیشرفت های صورت گرفته در این زمینه قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا