علمی و پزشکی

تویوتا پریوس چینی با قیمت ۷۰۰ میلیون تومان/ عکس

در همین ابتدای کار باید گفت که قیمت بی وای دی Destroyer ۰۵ باعث می‌شود که این خودرو در گروه «ارزان‌ترین خودروهای هیبریدی چینی» قرار بگیرد؛ چرا که نسخه استاندارد آن فقط ۱۴.۷ هزار دلار (حدود ۷۰۰ میلیون تومان) قیمت دارد! برای درک بهتر این موضوع بد نیست اشاره کنیم که قیمت سدان‌های چینی در ایران مثل KMC J۷ از ۱۶ هزار دلار شروع می‌شود.

ابعاد و اندازه بی وای دی Destroyer ۰۵ مدل ۲۰۲۳ به ۴۷۸۰ میلی متر طول، ۱۸۳۷ میلی متر عرض و ۱۴۹۵ میلی متر ارتفاع می‌رسد و فاصله محورهای آن از یکدیگر هم ۲۷۱۸ میلی متر است. این اعداد، تقریبا یک هوا بزرگ‌تر از ابعاد تویوتا پریوس مدل ۲۰۲۳ هستند.

بی وای دی Destroyer ۰۵ به پیشرانه هیبریدی DM-I EHS مجهز شده که یکی از انواع مختلف این سیستم را در بی وای دی سانگ پلاس دیده بودیم. این سیستم از یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ ۱.۵ لیتری با توان ۱۱۰ اسب بخار تشکیل شده و در کنار آن یک موتور برقی با توان ۱۸۰ یا ۱۹۷ اسب بخار قرار دارد.

تویوتا پریوس چینی با قیمت ۷۰۰ میلیون تومان/ عکس

شعاع حرکت این خودرو در حالت تمام برقی و متناسب با ظرفیت باتری‌ها، بین ۵۵ تا ۱۲۰ کیلومتر متفاوت است اما در هر بار شارژ شدن و با یک باک پر از بنزین (و در حالت هیبریدی)، می‌تواند تا ۱۲۰۰ کیلومتر را یک نفس طی کند. نگران تمام شدن باتری‌ها هم نباشید چرا که به لطف فناوری فست شارژ ۱۷KW DC می‌تواند در ۳۰ دقیقه، ظرفیت باتری‌های خود را از ۲۰ به ۸۰ درصد برساند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ بی وای دی Destroyer ۰۵ به ۷.۳ ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آن هم روی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت قفل شده تا هم استانداردهای ایمنی را رعایت کند و هم حواس راننده به موتور برقی باشد و خراب نشود.

کابین این خودرو میزبان دو نمایشگر دیجیتال شامل یک مولتی مدیای لمسی ۱۴.۸ اینچی و یک کلاستر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی است. همچنین فرمان دی کات و سیستم نورپردازی هم در اتاق بی وای دی Destroyer ۰۵ مدل ۲۰۲۳ دیده می‌شود.

تویوتا پریوس چینی با قیمت ۷۰۰ میلیون تومان/ عکس

قیمت بی وای دی Destroyer ۰۵ مدل ۲۰۲۳ در تریم استاندارد و کم آپشن (با باتری ۵۵ کیلومتری و موتور برقی ۱۸۰ اسب بخاری) از ۱۴.۷ هزار دلار شروع می‌شود و در تریم پرچمدار فول آپشن (با باتری ۱۲۰ کیلومتری و موتور برقی ۱۹۵ اسب بخاری) به ۲۱.۵ هزار دلار می‌رسد. در مقام مقایسه بد نیست اشاره کنیم که قیمت تویوتا پریوس ۲۰۲۳ از ۲۷ هزار دلار شروع می‌شود و در تریم لیمیتد به ۳۴.۴ هزار دلار می‌رسد. البته این خودرو یک سدان AWD است و نسبت به بی وای دی Destroyer ۰۵ محبوبیت فوق العاده بیشتری دارد و در کل، در لیگ دیگری بازی می‌کند.

۵۸۵۸

دکمه بازگشت به بالا