فرهنگ و هنر

مهران احمدی: با ۸۰ میلیون طناز، کمدین بودن سخت است

مهران احمدی: با ۸۰ میلیون طناز، کمدین بودن سخت است

مهران احمدی با بیان اینکه خود را کمدین نمی‌داند، گفت: یک بازیگر وقتی به بلوغ کاری خود می‌رسد می‌تواند کمدین باشد و کمدی کار کردن در جایی که ۸۰ میلیون آدم طناز دارد کار خیلی سختی است.

به گزارش ایواره، عصر پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه فیلم «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا در خانه جشنواره به نمایش درآمد و نشست خبری آن با حضور بازیگران اصلی مهران احمدی و مهران غفوریان برگزار شد.

در این فیلم مهران احمدی نقش یک حاجی خیر و صاحب معدن سنگ در نیشابور را بازی می‌کند که قرار است خادم حرم امام رضا (ع) هم باشد. او در نشست خبری فیلم درباره انگیزه‌اش از حضور در این نقش گفت: من از طرف مادری به خراسان بزرگ و شهر عطار وصل می‌شوم و راه طریقتی که حاج یونس در این فیلم رفت مسیری است که سیمرغ می‌رود. ‌

او سپس به شوخی گفت، «شاید به ما هم سیمرغ رسید» و بعد ادامه داد: یکی دیگر از دلایلم برای بازی در فیلم این بود که احساس کردم به زادگاهم بدهکارم.

احمدی در بخشی دیگر از این نشست درباره جایگاه نقش‌های کمدی و انعطاف‌پذیری کمدین‌ها با بیان اینکه خود را در جایگاه یک کمدین نمی‌داند، گفت: کمدین‌ها بهترین بازیگران جهان هستند و وقتی یک بازیگر به بلوغ می‌رسد می‌تواند کمدین باشد. این کار در ایران سختی بیشتری دارد چون ما ۸۰ میلیون کمدین و آدم طناز در ایران داریم و اگر کامنت‌های مردم را در فضای مجازی بخوانید متوجه طنازی آن‌ها می‌شوید و به همین دلیل خنداندن آنها بسیار سخت است.

‌او گفت: بازیگر باید ریشه‌های طنز در وجودش باشد تا بتواند کمدی بازی کند. مهران غفوریان کمدین است و ما سال ها با او خندیده‌ایم و من سر تعظیم جلوی او فرود می‌آورم. همچنین احترامی که الان من دارم حاصل سینمای محترمی بوده است که بزرگان ما داشته‌اند. امیدوارم این احترام سر جایش بماند و با خیلی چیزها از دست نرود.

در ادامه مهران غفوریان درباره حضورش در فیلم گفت: اگر بخواهم شبیه آقای احمدی جواب دهم باید بگویم که ما از سمت مادری به شهر آقای خواجه پاشا وصل می شویم و این کارگردان ترک زبان را خیلی دوست دارم. ‌

همچنین محمدحسین میری تهیه‌کننده با تبریک عید مبعث گفت: برای ما مسلمانان امروز، روز مهمی است. امیدوارم به حق امروز تمام مردمی که در دنیا مورد ظلم قرار دارند مخصوصا مردم غزه رهایی پیدا کنند.

او ادامه داد: محور «آبی روشن » همدلی و اشتراک بود. همه ما جمع شدیم که فیلمی بسازیم تا آبروی سینمای ایران باشد. سنت انسانی و عرفانی این روزها در سینما مغفول واقع شده است و ما تعمدا سعی کردیم به این سمت برویم.

بابک خواجه‌پاشا کارگردان فیلم نیز درباره داستان فیلمش گفت: اتفاقی به نام حق داشتن، وجود دارد. ما حق‌هایی بر گردن داریم که گاهی آن‌ها را فراموش می‌کنیم. مهم‌ترین حقی که بر گردن یک انسان وجود دارد حق نزدیکان او است. در طول داستان حاج یونس باور ندارد که حقی بر گردنش است تا جایی که با برادرش مواجه می‌شود و متوجه می‌شود که پیش از اینکه خادم امام رضا (ع) شود باید حق‌الناس را رعایت کند. حتی همین مردم می توانند از من سوال بپرسند که تو با پول مردم فیلم می‌سازی و باید فیلم خوبی بسازی و این حق بر گردن مردم است.

او افزود: شما اگر فیلم‌های افرادی مانند تارانتینو، نوری بیگله جیلان و مجید مجیدی را می‌بینید و دوست دارید به این دلیل است که در فیلمسازی صادق هستند و داستان از لایه‌های وجودی این افراد شکل می‌گیرد. اگر فیلم صادقانه بسازیم مخاطب هم با ما همراه می شود. فیلمسازان باید با مضمون فیلم صادق باشند نه اینکه فقط بگویند در این موضوع فیلم می‌سازیم.

در پایان این نشست مهران غفوریان گفت:  من جمله‌ای را در این فیلم خیلی دوست دارم که امام رضا (ع) بین هیچکس تفاوت نمی‌گذارد و به دل آدم‌ها نگاه می‌کند. امکان ندارد که ما دلمان بشکند و از امامی چیزی بخواهیم و به ما ندهد.

در این نشست بابک خواجه پاشا کارگردان، سید محمدحسین میری تهیه کننده، مهران احمدی،   مهران غفوریان، مرتضی امینی تبار، سارا حاتمی بازیگران، فرید سعادتمند آهنگساز، اشکان پورتاجی صدابردار، سید داود گنجوی نویسنده، پیمان عباس زاده مدیر فیلمبرداری، آرش قاسمی طراحی و ترکیب صدا و کامران خلج گریمور حضور داشتند.

انتهای پیام

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا