اقتصادی

تولید خودروی ناقص از خردادماه متوقف می‌شود/ تعهدات معوق بزودی به صفر می‌رسد

تولید خودروی ناقص از خردادماه متوقف می‌شود/ تعهدات معوق بزودی به صفر می‌رسد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه فضای صنعت خودرو به دلیل حواشی بسیار غبارآلود است، گفت: در این فضا فعالیت های راهبردی، محوری و ساختاری که در حال انجام است به حاشیه می رود و به نظر می رسد یک فضایی وجود دارد. اراده برای حذف حواشی و حل آن.” ندارد.

مهدی خطیبی در گفت وگو با ایواره، یکی از سخت ترین و اساسی ترین اقداماتی که چندین مشکل را به طور همزمان حل می کند، پرهیز از تولید ناقص و تولید مستقیم دانست و گفت: بر این اساس، خودروسازی ناقص نباید انجام شود و هر کاری که می شود. تولید می شود باید کامل بوده و پس از عبور از خط تولید جهت صدور اسناد و پلاک و ارسال و تحویل به مشتریان مستقیماً در اختیار واحد فروش قرار گیرد.

وی تولید مکانیکی و تجاری را دو مفهوم نادرستی دانست که در سال های اخیر در صنعت خودرو کشور شکل گرفته است و گفت: تولید مکانیکی یعنی تولید ناقص و تولید تجاری یا تجاری سازی یعنی تکمیل خودرو در صورتی که تولید مکانیکی تولید باشد. بالا بودن آن را نمی توان در فرآیند تولید خوب در نظر گرفت.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: هر چه تولید مکانیکی و ناقص بیشتر باشد به ضرر تولیدکننده تمام می شود کما اینکه همین موضوع باعث شد مشکل کفپوش ها برای صنعت خودرو بی فایده شود.

خطیبی افزایش هزینه ها را ناشی از تولید خودروهای ناقص عنوان کرد و گفت: با بررسی های انجام شده در زمینه تولید خودروهای ناقص در سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که اگر از تولید خودروهای ناقص جلوگیری شود، 4 مورد صرفه جویی می شود. هزار میلیارد تومان برای ایران خودرو اتفاق می افتاد.» داشت سقوط می کرد. این عدد یعنی جلوگیری از ضرر 35 درصدی ایران خودرو در سال گذشته! وی حل مشکل تولید خودروهای ناقص و پرهیز از این همه هزینه، صرف وقت و ایجاد تنش و… را از دیگر نتایج حذف خودروهای ناقص از روند تولید دانست و گفت: علاوه بر این جهش کیفی 25 درصدی داشت. محصولات ایران خودرو.”

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: صرفه جویی در هزینه ها با توجه به اینکه امسال برنامه افزایش تولید و عرضه را در دستور کار قرار داده ایم، بسیار بیشتر از برآورد چهار هزار میلیارد تومانی در سال گذشته خواهد بود.

خطیبی ادامه داد: طرح کاهش تولید در ایران خودرو از نظر مفهومی ناقص است و در شرایطی که امکان عرضه خودروی معیوب وجود ندارد قابل قبول نیست. فرض کنید طی دو ماه یک میلیون خودرو ناقص تولید شد، چه سودی برای بازار و مشتریان داشت؟ آیا خودروی معیوب می تواند اسناد، حمل و نقل و تحویل به مشتریان را صادر کند؟ این اقدام نتیجه ای جز ضرر برای تولیدکننده و مصرف کننده ندارد و در اقتصاد اقدامی نادرست تلقی می شود.

وی با بیان اینکه تولید خودروهای مکانیکی را تولید نمی دانیم تصریح کرد: بر این اساس تولید کامل و صدور اسناد، حمل و تحویل به مشتریان، تولید محسوب می شود که از ابتدای سال جاری در گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده و تا پایان هفته جاری به بیش از 60 هزار واحد خواهد رسید که نسبت به سال گذشته بیش از 12 هزار واحد افزایش یافته است و اکنون این رقم با شیب قابل توجهی نسبت به سال قبل فاصله مثبت دارد. .

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: عرضه محصولات ایران خودرو یعنی خودروهای پلاک دار و خودروهایی که برای تحویل از پارکینگ های ایران خودرو خارج شده اند تا پایان امسال به 90 هزار دستگاه می رسد که در مقایسه با افزایش قابل توجهی داشته است. به سال قبل

وی در پاسخ به تفاوت تعداد تولید 60 هزار دستگاهی با تحویل 90 هزار دستگاه گفت: این تفاوت مربوط به خودروهای رها شده در کف پارکینگ در پایان سال گذشته است که اکنون 31 هزار دستگاه است که این رقم به 31 هزار دستگاه رسیده است. تا پایان هفته به 28000 دستگاه خواهد رسید. موفقیت قابل توجهی در کاهش تعداد خودروهای معیوب در سه ماه گذشته به دست آمده است.

خطیبی خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته علاوه بر تولید و تحویل خودرو به مشتریان، در برنامه ریزی های انجام شده 54 هزار دستگاه یعنی 66 درصد خودروهای معیوب کاهش یافته و روانه بازار شده که از این تعداد تنها 34 هزار دستگاه. مربوط به امسال هستند. یعنی از ابتدای فروردین تا کنون تنها 41 درصد خودروهای معیوب در 9 بهمن سال گذشته کاهش می یابد و تا پایان هفته در مجموع به 28 هزار دستگاه می رسد که بسیار کمتر از محدودیت تعیین شده توسط رئیس جمهور در سفر سرزده به ایران خودرو.

وی از توقف کامل تولید خودروهای ناقص از ابتدای خردادماه خبر داد و گفت: بنابراین دیگر مشکلی به نام خودروهای ناقص نخواهیم داشت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه به مردم عزیز این اطمینان را می دهد که با حرف و حرف بازی نمی کنیم و واقعیت ها را شفاف می گوییم، گفت: عرضه نمی کنیم، ایران خودرو تولید ناقص را ضعف مدیریتی می داند و به زودی این کار را انجام خواهد داد. آن را از فرآیند تولید حذف کنید.

وی افزود: اگرچه این اقدام به ویژه برای شبکه تامین ایران خودرو خسته کننده و سخت خواهد بود، اما از قطعه سازان می خواهم برنامه تولید خود را با ایران خودرو هماهنگ کنند زیرا معتقدیم هیچ تامین کننده، ایران خودرو، مردم شریف و این است. کشور.

خطیبی تولید خودروهای ناقص را تبار بد در صنعت خودرو دانست و گفت: تولید ناقص و اعلام آمار تولید خودرو به نام تولید اقدام خوبی نیست و ایران خودرو این کار را انجام نخواهد داد. شاید در ابتدا کار سختی به نظر برسد، اما ریشه این موضوع برچیده می شود و باقی مانده ها و صلاحیت های آن برای همه خواهد بود. وی خواستار حمایت نهادهای نظارتی از ایران خودرو از این تصمیم مهم شد و گفت: از نهادهای نظارتی می خواهیم که همچون گذشته یار و یاور صنعت و تولید کشور بوده و از ایران خودرو در این بزرگ ملی حمایت کنند. پروژه و خوب مطلق.” کردن. همه ما در ثواب، خیر و برکت این کار بزرگ اقتصادی، فنی و مدیریتی سهیم هستیم.

خطیبی همچنین از کاهش تعداد مطالبات معوق به مشتریان خبر داد و گفت: با توجه به قولی که وزیر صمت در سفر 13 فروردین به مشتریان داده بود، تعداد مطالبات معوق به مشتریان به سرعت به صفر می رسد و تا پایان ماه از رقم فعلی که حدود 9000 دستگاه است به صفر می رسد و تعهدات به روز می شود. تعداد تعهدات فعلی در سال های اخیر فعالیت ایران خودرو بی سابقه بوده و رسیدن به صفر رکوردی ماندگار در این شرکت خواهد بود.

وی در پایان گفت: تمامی موارد فوق و سایر موفقیت های چشمگیر ایران خودرو از جمله جهش 20 درصدی کیفیت قبل از تحویل خودرو، کاهش 55 درصدی خودروهای متخلف در شبکه خدمات پس از فروش و موارد دیگر به موقع اعلام می شود، امکان پذیر نیست.» مگر با درایت، دلسوزی، توجه و حمایت وزیر صمت. خطیبی ضمن قدردانی از وزیر صمت خاطرنشان کرد: وی به دنبال حمایت تحول آفرین و مسئولانه از صنعت خودروی کشور به عنوان سرمایه ملی است و برنامه های ایران خودرو در راستای اجرای راهبردهای وزارت صمت است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا