اجتماعیمدیریت کسب و کار

از چه راه‌هایی می‌توانیم برای مهاجرت به قبرس شمالی اقدام کنیم؟

واع مهاجرت و متوسط هزینه مورد نیاز برای اخذ اقامت

در ابتدا لازم است تا انواع روش های مهاجرتی و میزان هزینه مورد نیاز برای اخذ اقامت قبرس شمالی را بیان کنیم ، البته در ادامه به صورت دقیق تر در اینخصوص صحبت شده است.

مشاوره رایگان برای اخذ اقامت قبرس شمالی

اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید ، می توانید از قسمت پشتیبانی با ما تماس بگیرید تا به صورت رایگان مشاوره ها لازم به شما داده شود ، همکاران ما همگی از مشاورین مجرب مهاجرتی بوده که خود چندین سال را در قبرس شمالی ساکن بوده اند و قطعا خواهند توانست با توجه به هدف شما و شرایطی که دارید ، بهترین گزینه را برای اخذ اقامت قبرس به شما معرفی کنند.

نکات ضروری قبل از مهاجرت به قبرس شمالی

قبل از اینکه بخواهیم در خصوص با شما عزیزان صحبت کنیم ، بهتر است در خصوص نکات ضروری قبل از مهاجرت به قبرس شمالی اطلاعات کافی داشته باشید، دل کندن از کشوری که در آن به دنیا آمده اید و در آن زندگی کرده اید قطعا کار بسیار دشواری است ، شما قطعا در کشور ایران دوستانی دارید ، شغل و منبع درآمدی دارید ، اما قرار است ، زندگی را در دیار دیگری آغاز کنید، اما قطعا تصمیم خودتان را گرفته اید و با دانش کاملا به این سختی ها ، مهاجرت به قبرس شمالی را انتخاب کرده اید ، قبل از هر چیز باید به این انتخابتان تبریک بگوئیم ، اما چند سوال بزرگ را قبل آن از خود بپرسید.

هدفتان از مهاجرت به قبرس شمالی چیست؟

برای اینکه یک مهاجرت موفق داشته باشید ، باید با دید بازدتری به موضوع نگاه کنیم ، خطرات و مشکلات این مسیر را بسنجیم ، هدف چییست ؟ قطعا هر شخصی برای مهاجرت هدف های خودش را دارد ، اگر هدفتان سرمایه گذاری است ، انتخاب درستی کرده اید ، چرا که تجربه نشان داده است ، قیمت املاک در این کشور روز به روز در حال افزایش است ، جالب است بدانید ، افرادی که در سال 2022 در قبرس خانه خریده اند در سال 2023 قیمت املاک آن ها بین 50 تا 95 درصد رشد داشته است ، و این رشد قیمت به پوند بوده است و اگر به ریال بخواهیم محاسبه کنیم ، 4 برابر در یک سال ، بله این موضوع کاملا واقعی است.

اما بیاییم یک مثال دیگر بزنیم ، اگر هدفتان تحصیل است باید یک نکته را همین ابتدا خدمت شما عرض کنم ، بسیاری از رشته ها نمی باشد ، اما مورد تائید بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکایی می باشد ، بنابراین اگر بعد از تحصیل به فکر بازگشت به ایران هستید ، هرگز مهاجرت نکنید ، اما اگر به فکر کار کردن در قبرس و سایر کشورها هستید ، انتخاب خوبی کرده اید .

اگر هدف کاری دارید ، قبل از هر چیز ببینید که ایا برای تخصص شما ، شغلی هست ، در کشور قبرس شمالی از صنایع نفت و گاز و کارگاههای تولیدی خبری نیست ، اما در عوض ساخت و ساز و صنعت توریست و گردشگری در آن بسیار رواج دارد ، پس حتما قبلا از مهاجرت به قبرس برای کار در خصوص شغل مورد نظر و میزان حقوق آن با موسسات کاریابی مشورت کنید، ضمنا همکاران ما در گلوبال لند آمادگی دارند تا به همه سوالات شما پاسخ دهند.

اما اگر بازنشسته هستید و هدفتان داشتن یک زندگی آرام در دوران بازنشستگی هست ، باید بگوئیم که قبرس شمالی بسیار مناسب است ، ضمنا این جزیره برای کسانی که به دنبال سرگرمی و خوشگذرانی هستند هم می تواند گزینه مناسبی باشد ، تفریحات قبرس شمالی ، متنوع بوده و پاسخگوی نیاز شما خواهد بود ، اما پیشنهاد می دهم مقاله را مطالعه کنید تا دانش خود را در این زمینه بیشتر کنید.

چه بودجه این در نظر گرفته اید؟

بودجه ، یکی از مهمترین مسائل در اخذ اقامت کشور قبرس شمالی می باشد . خوشبختانه در قبرس برای همه بودجه ها گزینه ها مناسب پیدا می شود ، اما باز هدف شما مهم است ، اگر هدفتان سرمایه گذاری به قصد رشد قیمت املاک باشد ، حداقل بودجه 120 هزار پوندی نیاز دارید ، اما اگر برایتان موضوع سرمایه گذاری و رشد قیمت در آینده مهم نباشد ، شما با 40 هزار پوند هم می توانید خانه بخرید، اما این بودجه فقط برای قیمت خانه شما هست و قطعا موضوع را هم باید در نظر بگیرید ، ممکن است تا یکسال هم نتوانید شغل مناسبی پیدا کنید ، حتما باید به این فکر باشید که قرار است در مدت یکسال از بودجه ذخیره شده استفاده کنید .

این موضوع در مهاجرت تحصیلی نیز صدق می کند ، شهریه دانشگاه یک موضوع است ، اما هزینه زندگی دانشجویی یک موضوع دیگر و بودجه شما باید هر دو را پوشش دهد ، اگر فکر می کنید که با کار دانشجویی می توانید ، این هزینه را جبران کنید ، سخت در اشتباه هستید ، چرا که دانشجویان برای کار در قبرس محدود هستند و دولت اجازه می دهد که ساعت کمی را در هفته کار کنند.

موضوع زبان و مهاجرت به قبرس شمالی

در مورد موضوع باید بگویم که اصلا نگران نباشید ، خوشبختانه در قبرس شمالی زبان موضوع مهمی نیست ، البته بجز مهاجرت کاری که بهتر است به زبان انگلیسی و ترکی تسلط داشته باشید تا شغل مناسبی پیدا کنید ، اما برای دیگر روش های مهاجرت به قبرس شمالی مشکل خاصی نیست ، اگر برای تحصیل به این کشور تشریف می آورید باید بگوئیم که مدرک زبان برای دانشگاههای این کشور ضروری نیست ، از شما امتحان زبان گرفته می شود و در صورتی که نمره لازم را کسب نکنید ، یک ترم زبان انگلیسی را می خوانید و بعد تحصیلات را شروع می کنید .

زبان رسمی مردم قبرس شمالی ترکی است ، اما بیشتر مردم با انگلیسی آشنا هستند ، اگر در حد ابتدایی هم انگلیسی بلد باشید می توانید به کارهیتان بپردازید ، خوشبختانه ایرانیان قبرس شمالی در حال افزایش هستند و بسیاری از جاها ایرانی ها حضور دارند و حتی با زبان فارسی هم می توانید کارتان را راه بیندازید و حتی اگر به مشکل خوردید ، در 5 متری خود یک ایرانی پیدا خواهید کرد که از او جهت کارتان کمک بگیرد ، شاید کمی اغراق کرده باشیم ، اما نه یک واقعیت هست ، حضور ایرانیان در تمام جزیره مشهود است و برای همین است که ایرانیان در این جزیره احساس غربت نمیکنند.

شرایط اخذ اقامت را بدانید.

گرفتن اقامت کشور قبرس شمالی کار پیچیده ای نیست ، اما هر کشور قوانین خودش را دارد ، نیز برای مهاجرت سخت نیست ، اما بهتر است بدانید ، در ادامه به مدارک مورد نیاز برای مهاجرت های مختلف در قبرس توضیحاتی داده ایم و داشتن مدارک برای شما ضروری است ، پس حتما با توجه به نوع مهاجرت از داشتن مدارک لازم اطمینان حاصل کنید ، اما در اینجا اشاره ای کوتاه به آن خواهیم کرد ، عدم سوء پیشینه کیفری ، داشتن 15 تا 25 هزار پوند دپوزیت بانکی ، گواهی سلامت ( تست خون برای بیماری ایدز و هپاتیت ) این ها مهمترین مواردی است که باید بدانید.

فرهنگ و مهاجرت به قبرس شمالی

بله ، این موضوع هم بسیار مهم است ، خیلی از افراد بوده اند که میلیون ها دلار پول داشته اند ، اما بعد از چند روز ماندن در بعضی از کشورهای اروپایی و حتی امریکایی ، حاضر به تمدید اقامت خود نشده اند و کشور خود را تغییر داده اند ، اما قبرس شمالی فرهنگی مشابه و نزدیک به ایران دارد ، خوشبختانه شما در این کشور احساس مهاجر بودن نمی کنید و بعد از چند روز احساس می کنید که در کشور خودتان هستید ، این را در تجربه افرادی که در قبرس زندگی کرده اند ، می توانید متوجه شوید.

از چه راه‌هایی می‌توانیم برای مهاجرت به قبرس شمالی اقدام کنیم؟

قبرس یک سکوی پرتاب

شاید برایتان جالب باشد ، بدانید که مهاجرت به قبرس شمالی همانند یک دروازه و راه ورود به اروپا است ، این کشور یکی از ارزانترین انتخاب ها برای شروع یک زندگی می باشد.

روند دریافت اقامت قبرس شمالی به مراتب راحت تر از ترکیه و سایر کشورها اروپایی است ، شما برای مهاجرت به قبرس شمالی نیازی به ویزا ندارید و ویزای فرودگاهی در لحظه ورود به قبرس برای شما صادر می شود.ضمنا قبلا در خصوص و سناریوهایی که ممکن است به زودی در این کشور اتفاق بیفتد نیز با یکدیگر صحبت کردیم .

حال با دانستن این موضوعات میخواهیم در خصوص روش های مهاجرت به قبرس شمالی با شما دوستان صحبت کنیم ، ضمنا در صورت در خواست مشاوره کافی هست از قسمت پشتیبانی با ما در تماس باشید.

 کشور قبرس شمالی منجمله کشورهایی هست که مهاجرت به آن بسیار راحت و سریع می باشد و شما میتوانید از طریق ویزای کار و یا تحصیل ، ازدواج ، خرید ملک در قبرس شمالی و همچنین سرمایه گذاری به این کشور مدیترانه ای مهاجرت کنید.شاید گفتن این نکته هم برای شما جالب باشد که تمامی افرادی که بالای 60سال دارند ، نیازی به اخذ اقامت ندارند و بعد از ورود به قبرس میتوانند در آن بمانند.

شما میتوانید با اقامت 6 ساله در قبرس شمالی ، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید ، ویزای 6 ساله شما نیز میتواند هر نوع ویزایی باشد و فرقی ندارد که کدام ویزا است در ادامه شما را با در خصوص مهاجرت آشنا خواهیم کرد.

 دانشگاه های قبرس شمالی هر سال پذیرای هزاران دانشجوی از سراسر دنیا هستند ، البته دانشگاههای این کشور نیز مقرون به صرفه می باشد .بجز مقرون به صرفه بودن به خاطر شهریه مناسب نسبت به خیلی از دانشگاههای همتراز خود در دنیا و همچنین خوابگا ه با امکانات عالی می توان به الزامی نبودن مدرک زبان نیز اشاره کرد.

یکی دیگر از دلایلی که افراد برای مهاجرت به قبرس گزینه تحصیل در این کشور را انتخاب می کنند این است که شما می توانید بورسیه تحصیلی قبرس شمالی را اخذ کنید و تحصیل تقریبا رایگان در این کشور داشته باشید.

جهت مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل می بایست ابتدا از یک دانشگاه در این کشور پذیرش داشته باشید و بعد از گرفتن پذیرش به سفارت قبرس شمالی در کشور ایران و یا هر کشوری که زندگی می کنید مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز را ارائه کنید.پس از دریافت ویزای تحصیلی به قبرس شمالی سفر می کنید و بعد از اینکه 90 روز در این کشور ماندید می بایست درخواست اجازه اقامت کنید.

 مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی قبرس شمالی

  اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق کار

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار به عنوان یکی دیگر از روشهای مهاجرتی است که در صورت داشتن شرایط آن می توانید از آن بهره ببرید وآینده شغلی خوبی را برای خودتان رقم بزنید.

البته برای گرفتن این نوع اقامت لازم است تا به یکی از زبان های ترکی و یا انگلیسی مسلط باشید ، چرا که تسلط به این زبان ها باعث می شود تا کارفرمایان رقبت بیشتری نسبت به پذیرش ما از خود نشان دهند و شانس شما برای گرفتن اقامت قبرس شمالی بیشتر می شود.

دکمه بازگشت به بالا