عمومیمدیریت کسب و کار

مطالب مرتبط با کیف پول سخت افزاری

وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال می‌شود، باید برای امنیت حفظ موجودی حساب کاربران هم اهمیت قائل شد. در دنیای ارزهای دیجیتال با وجود سود دهی بالا در این چندسال، اگر سهل‌انگاری شود، خطرهای جبران ناپذیری را برای کاربران به‌دنبال خواهد داشت، چرا که افراد فرصت‌طلب همه جا حضور دارند و کاربران کم دقت را با استراتژی‌های مختلف هدف حملات قرار می‌دهند و سرمایه‌ی آن‌ها را به سرقت می‌برند. بنابراین تلاش برای حفظ دارایی ارزهای دیجیتال باید در اولویت‌تان باشد و بهترین اقدام ممکن استفاده از کیف پول سخت افزاری است.

جک ما – موسس علی‌بابا: شاید در مقابل بانک پیروز باشد اما احتمال اینکه آن‌هم یک حباب باشد وجود دارد. برای بلاک چین، حباب بودن صدق نمیکند زیرا بلاک چین بیش از چیزی که مردم تصور می‌کنند توانایی تغییر جهان را دارد و راه‌حلی برای امنیت اطلاعات ارائه می‌دهد.      

شما ابزار و روش های بسیاری را برای ذخیره سازی منابع خود در دسترس دارید که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. به احتمال بسیار، کاربران تازه‌وارد در دنیای ارزهای دیجیتال، به حفظ دارایی خود در کیف پول مجازی شرکت های واسطه خرید و فروش اکتفا خواهند کرد. این پلتفرم‌ها به کاربران خود امکان ذخیره‌‌سازی منابع را در کیف پول لجر نانو اس با ایجاد یک پنل کاربری اختصاصی فراهم می‌کنند. اما کاربر از نظر فنی امکان مدیریت و کنترل سکه‌های موجود در کیف پول مجازی خود را ندارد، این در حالی است که اگر که حافظ کیف پول مجازی کاربر است، هک یا از دسترس خارج شود ممکن است که موجودی کاربران غیرقابل برگشت باشد، این یعنی احتمال از دست رفتن دارایی کاربران در پلتفرم‌های ضعیف، بسیار است.

شاید به این فکر کنید که کنترل دارایی‌های ارز دیجیتال توسط خودتان سخت و غیرممکن است اما افزاری امکان ذخیره دارایی با امنیت بالا را برای تریدرها فراهم کرده است.

کلید خصوصی چیست؟

کلید خصوصی شما نقش پاسپورت در دنیای ارزهای دیجیتال را دارد. ویژگی‌های کلید خصوصی شباهت بسیاری به کلیدهای واقعی زندگی‌مان دارد، با استفاده از این کلید می‌توانید دارایی های خود را قفل و غیرقابل دسترس کنید. البته اگر کلید خصوصی به‌دست افراد دیگر بیفتد به سادگی می تواند دارایی‌های شما را به‌حساب خود منتقل کند. اگر هم این کلید را فراموش کنید دسترسی به دارایی‌هایتان غیرممکن خواهد بود، اتفاقی که تا به‌امروز برای بسیاری از افراد رخ داده است، چرا که هیچ راهی برای بازگردانی کدهای کلید فراموش شده وجود ندارد! همینطور هیچ دفتر مشخصی برای پیگیری کلید خصوصی برای مسدود کردن کیف پولتان جهت جلوگیری از انجام معامله توسط افراد دیگر وجود ندارد. در دنیای بلاک چین باید با احتیاط بیشتر رفتار کنید.

نکته‌ی مهم دیگر در مورد کلید خصوصی این است که باید کاملا ایمن و دور از دسترس بقیه نگهداری شود، این کلید حکم مرگ و زندگی برای فعالین حوزه رمز ارزها دارد. پس عجیب نیست که هکرها و کلاهبرداران دائما در تلاش برای استفاده از روش‌های جدید مثل فیشینگ یا به کاربردن بدافزارها برای سرقت کلید خصوصی و دزدی از حساب کاربران هستند.

کلید خصوصی ترکیبی از اعداد و حروف است که می‌توانید آن را روی کاغذ یادداشت کرده و در جای مطمئن مثل گاوصندوق نگهداری کنید تا مانع دسترسی هکرها شوید. برای انجام معاملات و جابه‌جایی سکه‌ها شما نیاز دارید که این کلید را برای اثبات مالکیت خود به‌خاطر داشته باشید.

مطالب اختصاصی در خبرنامه بیت‌پین

شما هم به جمع ۲۴۰۰۰ نفری خبرنامه ما بپیوندید.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول‌های سخت افزاری ابزاری هستند که به‌طور اختصاصی برای ذخیره و افزایش امنیت کلیدهای خصوصی طراحی و تولید شده‌اند. این ابزار از لحاظ امنیتی و تست نفوذ بسیار امن‌تر از تلفن‌های هوشمند و سایر گجت‌ها هستند. دلیل اصلی امنیت بالای کیف پول سخت افزاری عدم اتصال به اینترنت در شرایط معمول است. این ویژگی باعث کاهش قابل‌توجه حملات مخرب توسط هکرها می‌شود، چرا که بدون اتصال به اینترنت، دسترسی به اطلاعات کیف پول توسط کلاهبردارها ممکن نیست.

کیف پول سخت افزاری ابزاری مطمئن برای تضمین حفاظت از کلیدهای خصوصی شما در بازار رمز ارزهاست.
از آنجا که کیف پول‌های سخت افزاری به تنهایی امکان اتصال به اینترنت را ندارند، برای استفاده از اطلاعات آن‌ها باید در کنار دستگاه‌های دیگر همچون کامپیوتر یا تلفن‌های هوشمند مطمئن که از لحاظ آلودگی بدافزاری چک شده‌اند، به‌کار برد. این دستگاه با کمک نرم‌افزار مخصوص به کاربر اجازه می‌دهد که دارایی‌های خود را مدیریت کرده و معامله کند.

نحوه‌ی عملکرد کیف پول سخت افزاری به صورتی است که در زمان ایجاد تراکنش توسط کاربر، درخواستی برای استعلام اطلاعات تراکنش به کیف پول سخت افزاری ارسال می‌شود، تا این لحظه هنوز معامله معلق است، چرا که برای انجام کامل معامله باید این فرآیند توسط کیف پول سخت افزاری تایید و امضا شود. کاربران با تایید معامله بواسطه امضای کیف پول سخت افزاری، تراکنش را تایید و به نرم افزار مربوطه ارسال می‌کنند. در نهایت این معامله در شبکه‌ی ارز دیجیتال انجام و تکمیل می‌شود.

کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال باعث افزایش امنیت فرآیند معامله می‌شود.

چرا بهتر است از کیف پول سخت افزاری استفاده کنیم؟

ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی در کیف پول‌های مجازی رایانه‌ها یا تلفن‌های هوشمند متصل به اینترنت، درصد آسیب‌پذیری در برابر حملات هکرها را افزایش می‌دهد. بدافزارهایی که در این سیستم‌ها وجود دارند به‌سادگی می‌توانند اطلاعات کیف پول مجازی را به سرقت برده و دارایی‌تان را صفر کنند.

اما کیف پول سخت افزاری مانند یک ساختمان با بنای قوی در برابر حملات هکرها بسیار محکم و نفوذناپذیر است. وقتی که کاربر قصد انجام معامله ای را دارد امضای آن از طریق راه ایجاد شده موقت توسط کیف پول سخت افزاری به صورت رمزنگاری شده ارسال می‌شود. بدافزارها نمی‌توانند به این شکاف ایجاد شده توسط دستگاه دسترسی داشته باشند و تنها خطر تهدیدآمیز، تاخیر در انجام معاملات خواهد بود.

اگر از PIN کد در افزایش امنیت کیف پول سخت افزاری خود استفاده کنید این عمل باعث حفاظت بیشتر کلید خصوصی می‌شود، حتی در زمانی که دستگاه در اختیار افراد دیگر قرار بگیرد دستگاه پس از وارد کردن متعدد پین کد اشتباه، دستگاه به حالت تنظیمات اولیه برخواهد گشت و مانع نفوذ افراد دیگر خواهد شد.

با کمک کیف پول سخت افزاری می‌توانید دارایی هایی که در معاملات استفاده نمی‌کنید را به بخش امن دستگاه که اصطلاحاً سردخانه یا کیف پول سرد گفته می‌شود نگهداری کنید. این بخش، محل مطمئن‌تری برای حفاظت از دارایی‌های خارج از معامله‌های روتین‌تان است. کیف پول سخت افزاری امکان افزایش امنیت اطلاعات دارایی‌ها را حتی برای کاربرانی که دانش فنی کمی دارند فراهم می‌کند.

برای جلوگیری نابودی اطلاعات در صورت دزدیده، گم یا خراب شدن باید از اطلاعات کیف پول پشتیبان بگیرید. معمولا در زمان راه‌اندازی اولیه کیف پول، از کاربر درخواست می‌شود که عبارت بازیابی خود را ثبت کند. این کد بازیابی امکان بازگردانی اطلاعات و پیگیری معاملات و دارایی‌ها را به کاربر می‌دهد بنابراین باید در انتخاب عبارت بازیابی باید دقت شود. به صاحبان کیف پول سخت افزاری توصیه می‌شود که این کد را روی کاغذ بنویسند یا حتی روی فلز حک و در محلی مطمئن نگهداری کنند.

محدودیت‌های کیف پول سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری، مثل سایر روش‌های ذخیره‌سازی اطلاعات، ویژگی‌های خاصی دارند. در حالی که این دستگاه‌ها یکی از امن‌ترین ابزار برای حفظ دارایی هستند اما هنوز محدودیت‌های بخصوصی دارند. این محدودیت به‌دلیل ایجاد تعادل در امنیت و امکانات فنی آن است. انجام معاملات در کیف پول‌های مجازی قابل استفاده روی تلفن‌های هوشمند ساده‌تر از کیف پول سخت افزاری است، چرا که برای استفاده از کیف پول سخت افزاری باید از هر دو دستگاه به طور همزمان استفاده شود.

با این همه تا امروز هیچ خبری از هک موفقیت آمیز و نفوذ ۱۰۰ درصدی به کیف پول سخت افزاری برای دستیابی به کلیدهای خصوصی منتشر نشده است. زمانی که حفره‌ی امنیتی در این دستگاه‌ها گزارش می‌شود سازندگان به سرعت برای اصلاح و تقویت دستگاه اقدام می‌کنند. البته این به معنای غیرممکن بودن نفوذ به این دستگاه‌ها نیست، اخیراً مهندسین چند شرکت حتی امکان نفوذ به مطمئن و محبوب‌ترین کیف پول سخت‌افزاری را به نمایش گذاشتند.

حملات مداوم می‌تواند باعث تضعیف امنیت دستگاه کیف پول سخت‌افزاری شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که فروشنده‌ی کیف پول سخت‌افزاری قبل از تحویل دستگاه به کاربر، با دستکاری آن امکان نفوذ را برای خود در آینده فراهم سازد.

و در نهایت یکی دیگر از محدودیت‌ها

محدودیت دیگر کیف پول سخت افزاری مالکیت انحصاری آن برای یک شخص و عدم دسترسی شخص ثالث به اطلاعات آن و مدیریت دارایی است. البته بسیاری از فعالین حوزه رمز ارزها این محدودیت را یک مزیت عالی برای امنیت آن می‌دانند؛ اگر هم مشکلی برای شما پیش بیاید دسترسی به کیف پول شما غیرممکن خواهد بود!

لجر نانو اس توسط کابل OTG می تواند به گوشی های اندرویدی نیز متسل شود و توسط اپ اندرویدی Ledger Live مدیریت گردد.این کابل در صورت نیاز بایستی جداگانه تهیه شود.

جمع بندی

مزایای کیف پول سخت افزاری از محدودیتکیف پول ارز دیجیتال مشابه یک حساب بانکی است که در آن می‌توانید پس از خود را ارسال، دریافت و مدیریت کنید. کیف پول سخت افزاری یک کیف پول فیزیکی است که در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. لازم است بدانید ولت‌های سخت افزاری یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال است. چرا که هنگام استفاده از آن ها، دسترسی به ارزهای شما توسط دستگاه، رمزگذاری می‌شود. برای آشنایی بیشتر و بررسی مزایا و معایب کیف پول‌ سخت افزاری، همراه ما باشید.

مزایای کیف پول سخت افزاری

همانطور که در مقدمه گفتیم، کیف پول سخت افزاری یک دستگاه فیزیکی رمزگذاری شده است که به عنوان تنها نقطه دسترسی برای سبد ارز دیجیتال شما طراحی شده که به‌طور ایمن در اختیار شماست و در آن‌ هیچ راهی برای دسترسی افرادی غیر از شما وجود ندارد. از این نظر، کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌عنوان یک محل ذخیره امن برای ارزهای دیجیتال شما عمل می‌کنند.

برای خرید و فروش انواع کیف پول سخت افزاری می توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید.

برخلاف ذخیره‌سازی آفلاین، که از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند، کیف‌پول‌های داغ نامیده می‌شوند. از آن جایی که کیف پول‌های داغ به طور مداوم به اینترنت متصل هستند، می‌توانند در برابر حملات هکرها یا ویروس‌ها آسیب پذیرتر باشند. با توجه به اینکه کیف پول سخت افزاری تنها در صورت استفاده به اینترنت متصل می‌شود، یک لایه امنیتی اضافی و محافظت در برابر تهدیدات خارجی را فراهم می‌کند. با در نظر گرفتن موضوعات گفته شده، در این بخش مزایای کیف پول سخت افزاری (سرد) آورده شده است.

  • امنیت کیف پول سخت افزاری نسبت به نرم افزاری

برخلاف کیف پول‌های نرم‌افزاری که در برابر حفره‌های امنیتی و هکرها آسیب‌پذیر هستند، کیف‌پول‌های سخت‌افزاری آفلاین ساخته شده‌اند تا دیگر مجبور نباشید به نرم‌افزار روی رایانه خود برای نگهداری کلیدهای خصوصی خود اعتماد کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری کلیدهای خصوصی شما را روی یک دستگاه فیزیکی با سیستم‌افزار تخصصی ذخیره می‌کنند که از دسترسی افراد دیگر به کلیدهای خصوصی شما جلوگیری می‌کند. دستگاه شما با کیف پول سخت افزاری ارتباط برقرار می‌کند و تراکنش‌های ارز دیجیتال را به دستگاهی که قرار است امضا شود ارسال می‌کند و سپس به عنوان تراکنش‌های امضا شده به دستگاه شما بازگردانده می‌شود. به این ترتیب، کلیدهای خصوصی شما هرگز در دستگاه ذخیره نشده و در برابر بسیاری از انواع ویروس‌ها مصون هستند.

بیشتر بخوانید: ledger

همچنین اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری با پین کد رمزگذاری شده‌اند. در حالی که سایر کیف‌پول‌ها با شرایط امنیتی مانند ورود بیومتریک همراه هستند. جالب است بدانید اگر شخصی موفق به گرفتن کیف پول فیزیکی شما شود و سعی کند کد شما را کشف کند، ویژگی‌های امنیتی ولت باعث می‌شود دستگاه پس از چند بار بار تلاش به طور خودکار، اطلاعات کیف پول را قفل کند.

مطالب مرتبط با کیف پول سخت افزاری

نکته بعدی درباره امنیت ولت‌های سخت افزاری این است که هر تراکنشی که انجام می‌دهید باید از طریق کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال شما، تأیید شود. بنابراین، بدون دسترسی به کیف پول، انجام معامله برای شخص دیگری غیرممکن است. اگر دستگاه خود را ایمن نگه دارید، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ کس نمی‌تواند به ارز دیجیتال ذخیره شده شما دسترسی پیدا کند. تنها جایی که باید کلید خصوصی خود را وارد کنید، روی دستگاه سخت افزاری رمزگذاری شده شماست. از آن جایی که ولت شما آفلاین است بنابراین رمز عبور شما هرگز در معرض خطر امنیتی احتمالی کپی شدن یا هک شدن قرار نمی‌گیرد.

همچنین هیچ محدودیتی برای مقدار ارز دیجیتال یا ارز دیجیتالی که می‌توانید در والت سخت افزاری خود نگهداری کنید، وجود ندارد. برخی از کیف پول‌های سخت‌افزاری به شما این امکان را می‌دهند که چندین ارز دیجیتال را همزمان نگهداری کنید.

ولت‌های سخت افزاری در برابر ویژگی‌های مثبتی که ارائه می‌دهند، معایبی نیز دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • قیمت کیف پول سخت افزاری نسبت به دیجتال

یکی از نقطه ضعف‌های کیف پول سخت افزاری، هزینه آن است. با این حال، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که یک کیف پول سخت افزاری خریداری کنید. زیرا این نوع ولت‌ها امن‌تر هستند. به خصوص اگر مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال در اختیار داشته باشید. اگر قصد دارید به صورت روزانه رمز ارزها را خرید و فروش کنید، پرداخت هزینه برای یک کیف پول سخت افزاری ممکن است برای شما بی‌معنی باشد اما لازم است بدانید حتی اگر ارز دیجیتال زیادی ندارید، می‌توانید در کنار استفاده از  کیف پول‌های نرم افزاری که انتقال ارزهای دیجیتال را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کنند و ویژگی‌هایی مانند استیکینگ و کسب درآمد غیرفعال را ارائه می‌دهند، مابقی سرمایه خود را در کیف پول سرد نگهداری کنید. حتی می‌توانید یک کیف پول سخت‌افزاری را انتخاب کنید که دارای نرم‌افزار نیز باشد. به این ترتیب شما برای انتقال وجوه خود نیازی به صرافی‌ها و کیف پول‌های دیگر ندارید و می‌توانید تراکنش‌های خود را در کیف پول سخت افزاری انجام داده و در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید :

وقتی از کیف پول سخت افزاری استفاده می‌کنید، عملاً داری یک بانک برای خود هستید. لزوماً برای همه ممکن است مناسب نباشد اما دانستن اینکه کنترل کاملی بر دارایی‌های رمز ارزی خود دارید، می‌تواند آرامش‌بخش باشد.

  • سهولت استفاده از کیف پول سخت افزاری نسبت به آنلاین

تجربه کاربری کیف پول‌های نرم افزاری معمولا بهتر از کیف پول‌های سخت افزاری است. چرا که ممکن است مدتی طول بکشد تا بفهمید کیف پول سخت افزاری شما چگونه کار می‌کند و همیشه به مرحله اضافی بازیابی و اتصال کیف پول سخت افزاری خود نیاز خواهید داشت. در صورتی که در کیف پول‌های نرم افزاری معمولا رابط کاربری ساده طراحی می‌شود تا برای همه کاربران مبتدی و حرفه‌ای قابل استفاده باشد.

شایان ذکر است که این موضوع به این معنا نیست که کار با کیف پول‌های سخت افزاری دشوار است. بلکه به این معناست به مطالعه بیشتر نیاز دارد. در پکیج همه کیف پول‌های سخت افزاری یک دفترچه راهنمای راه اندازی و کار با کیف پول مورد نظر وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد. ضمن اینکه آموزش کار با انواع کیف پول‌های سخت افزاری در مجله ایرانیکارت قرار داده شده است.

  • تعداد ارزهای قابل پشتیبانی

ارزهای پشتیبان شده در کیف پول‌های نرم افزاری بیشتر از کیف پول‌های سخت افزاری است. در برخی کیف پول‌های نرم افزاری بیش از 10000 ارز و توکن با بلاکچین‌های متفاوت پشتیبانی می‌شود که از این نظر از بسیاری کیف پول‌های سخت افزاری بالاتر است. با این حال در میان کیف پول‌های سخت افزاری نیز برخی از آن‌ها پشتیبانی خوبی از ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید

  • حمل و نقل و نگهداری کیف پول سخت افزاری

همانطور که گفتیم کیف پول‌های نرم افزاری مانند یک اپلیکیشن روی موبایل یا دسکتاپ نصب می‌شوند و از این لحاظ هیچ نگرانی بابت جابجایی آن‌ها وجود ندارد. چرا که کاربران می‌توانند در هر نقطه دنیا، با استفاده از عبارات بازیابی کیف پول مربوطه آن را روی دستگاه مورد نظر بازیابی و استفاده کنند. در مورد کیف پول‌های سخت افزاری این مورد متفاوت می‌باشد. از آن جایی که کیف پول‌های سخت افزاری، فیزیکی هستند ممکن است در برابر مواردی چون ضربه، رطوبت و یا حرارت آسیب‌پذیر باشند. هر چند که در حال حاضر تولیدکنندگان، اکثر کیف پول‌های سخت افزاری را مقاوم می‌سازند با این حال نگهداری و جابجایی ولت‌های سخت افزاری سخت‌تر از کیف پول‌های نرم افزاری می‌باشد.

برای محافظت از کلید‌های خصوصی خود می‌توانید از هودلرهای فیزیکی استفاده کنید. آشنایی بیشتر در مقاله

سخن آخر

با توجه به مطلب مزایا و معایب کیف پول سخت افزاری، کیف پول‌های سخت افزاری بالاترین سطح امنیت را ارائه می‌دهند. کیف پول‌های سخت افزاری سرمایه‌گذاری خوبی هستند زیرا از کلیدهای خصوصی شما محافظت می‌کنند و به شما آرامش خاطری می‌دهند که هنگام استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری وجود ندارد.

‌های آن به مراتب بیشتر است. روش‌های دیگر ذخیره‌سازی سرمایه ساده است اما امنیت پایین‌تری نسبت به این دستگاه دارند. همینطور هیچ پلتفرمی ویژگی سردخانه کیف پول سخت افزاری را ندارد، همین ویژگی تاثیر زیادی در نگهداری دارایی شما در مقابله با تهدیدهای احتمالی دارد.

در زمان انتخاب و خرید کیف پول سخت افزاری باید مشخص کنید که چه ویژگی‌هایی برایتان مهم است. دستگاه‌های متعددی در بازار وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های اختصاصی، ارزهای رمزپایه پشتیبانی شده متفاوت هستند.

نظر شما چیست؟ آیا کیف پول سخت افزاری برای نگهداری دارایی‌های دیجیتالی مناسب است؟

 

دکمه بازگشت به بالا