مهاجرت کاری در ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه و بررسی شرایط آن

تیترهای محتوای این خبر نمایش تیترها

مهاجرت به ترکیه؛ شرایط اخذ ویزای کاری کشورترکیه و وضعیت اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در کشور ترکیه را در این مقاله به صورت تخصصی مورد بررسی قرار خواهیم داد. آیا از طریق مهاجرت کاری به ترکیه به خانواده متقاضی ویزای همراه تعلق می گیرد؟ نحوه کاریابی در کشور ترکیه چگونه است؟ مشاغل مورد نیاز ترکیه چه مشاغلی هستند؟ چه مدارکی برای اخذ ویزای کاری ترکیه نیاز است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

شما می توانید برای اخذ اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت کاری به ترکیه به مقالات موجود دیگر در سایت موسسه مراجعه نمایید. در صورت داشتن هر گونه ابهامی در رابطه با شرایط رفتن به ترکیه برای کار و مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه می توانید با تماس با شماره تلفن های موسسه از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید یا می توانید سوالات خود را در انتهای مقاله بنویسید تا مشاوران ما در اسرع وقت به آن ها پاسخ دهند.

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و شرایط عمومی آن

جمهوری ترکیه کشوری است واقع در شمال غرب آسیا که از سمت شرق با کشور های ایران و ارمنستان، از شمال با دریای سیاه، از سمت جنوب شرقی با عراق و سوریه و از سمت غرب با دو دریای مرمره و اژه مرز دارد. ترکیه حدود 82 میلیون نفر جمعیت دارد که دین اکثر آن ها شیعه سنی می باشد. پایتخت کشور ترکیه آنکارا است اما بزرگترین شهر آن استانبول می باشد. همچنین زبان رسمی کشور ترکیه ترکی می باشد و واحد پول آن ها لیر ترکیه است. در تصویر زیر می توانید اطلاعات بیشتری درباره کشور ترکیه کسب نمایید:

سالیانه افراد زیادی قصد مهاجرت به ترکیه برای کار را دارند که از دلایل آن می توان به نزدیکی فرهنگ و دین بین مردم ایران و ترکیه، نزدیکی جغرافیایی و عدم نیاز به داشتن ویزا برای رفت و آمد به این کشور اشاره کرد به همین دلیل تصمیم گرفتیم با تهیه این مقاله به شرح جزئیات شرایط مهاجرت به ترکیه برای کار بپردازیم.

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و نرخ بیکاری در این کشور

یکی از نکات مهمی که برای مهاجرت کاری ترکیه باید آن را مد نظر قرار دهیم، نرخ بیکاری کشور ترکیه در سال های اخیر می باشد. به طور کلی نرخ بیکاری یک کشور نشان دهنده وضعیت اقتصادی آن کشور می باشد و به این معناست که هر چقدر نرخ بیکاری یک کشور پایین تر باشد یعنی شانس یافتن کار برای فرد در آن کشور بیشتر است زیرا نیروی کار آزاد کمتری در آن کشور وجود دارد در نتیجه کشور به نیروی کار بین المللی نیاز دارد و به همین علت افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور از طریق کار را دارند باید حتما از آن آگاهی داشته باشند.

در ادامه برای شما عزیزان نرخ بیکاری کشور ترکیه در سال های اخیر را قرار داده ایم تا با آگاهی کامل از آن بتوانید به شکل صحیح تصمیم گیری نمایید. همان طور که در نمودار زیر می بینید، نرخ بیکاری کشور ترکیه در سال های اخیر بالا بوده است و اگر قصد مهاجرت کاری به ترکیه را دارید بهتر است به کشور هایی اروپایی مثل اتریش یا دانمارک که نرخ بیکاری پایینی دارند مهاجرت نمایید.

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و ویزای کاری ترکیه

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، مهاجرت به ترکیه از طریق کار امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است که به همین علت تصمیم گرفتیم در این قسمت از مقاله به ویزای کار ترکیه و شرایط آن بپردازیم. ویزای کار در ترکیه به چند دسته تقسیم می شود که در ذیل به توضیح آنها می پردازیم:

ویزای کار موقت  (Temporary work visas) مدت اعتبار اجازه کار موقت در ترکیه بر اساس قانون کار، یک سال بوده و برای کار در محل کار مشخص و حرفه خاص صادر می گردد. پس از اتمام یک سال، اجازه کار برای همان شغل و محل کار و در صورت توافق دو طرف یعنی کارفرما و کارمند، اجازه کار تا ۳ سال دیگر تمدید می شود.

پس از اتمام اجازه کار ۳ ساله، این نوع از مجوز تا ۶ سال دیگر با توافق دو طرف قابل تمدید می باشد. همچنین وابستگان متقاضی اصلی بعد از پنج سال اقامت کامل بدون رفت و آمد در ترکیه می توانند اجازه کار دریافت نمایند و این می تواند مزیتی ویژه برای ویزای کار در ترکیه محسوب شود.

ویزای کار نامحدود (Unlimited work visas)   این نوع ویزا شامل حال کسانی می شود که به مدت 8 سال در کشور ترکیه اقامت داشته و زندگی می کنند و یا به مدت 6 سال به صورت کامل یعنی بدون رفت و آمد در کشورترکیه حضور داشته اند. می توان گفت کسی که ویزای کار نامحدود در ترکیه را داشته باشد در اصل به اقامت دائم در این کشور رسیده است اما بهتر است بدانید که مقامات کشور ترکیه قوانین جدیدی را تصویب کرده اند که طبق آن در صورتی که فردی به عنوان یک تهدید جدی برای نظم و امنیت عمومی دیده شود، توسط دولت این کشور می تواند بین 5 تا 10 سال از ورود به مرزهای کشور ترکیه محروم گردد.

ویزای کار مستقل (Independent work visas)              این ویزا به متقاضیانی که به مدت حداقل 5 سال در این کشور بدون وقفه و به صورت قانونی زندگی کرده اند، تعلق می گیرد. ویزای کار مستقل به مدت 3 سال اعتبار دارد و قابل تمدید می باشد.

ویزای کار استثنایی (Exceptional work visas)               متقاضیانی که عضو اتحادیه اروپا هستند.

متقاضیانی که با اهداف خاصی همچون ورزشی، هنری، علمی و فرهنگی به ترکیه مهاجرت کرده اند.

متقاضیانی که در ترکیه تحصیل کرده اند یا متقاضیان خارجی که در این کشور به دنیا آمده اند.

متقاضیانی که در این کشور ازدواج نموده اند یا ملک خریده اند و به صورت بلند مدت در ترکیه زندگی می کنند.

درخواست اخذ ویزای کار برای افراد خارج از ترکیه از طریق کنسولگری این کشور در کشور محل اقامت آن ها انجام می شود. خارجیانی که مجوز معتبر اقامت (حداقل 6 ماهه و به جز اجازه اقامت به منظور آموزش) را دارند برای اخذ ویزای کار می توانند مستقیم به اداره کار و امنیت اجتماعی مراجعه کرده و به آنجا درخواست خود را ارائه نمایند.

پروسه اخذ ویزای کاری ترکیه در صورت ارائه کامل و صحیح اسناد متقاضی، حدود 30 روز زمان می برد و در صورت موافقت با درخواست متقاضی از طریق تماس تلفنی یا پست الکترونیکی به او اطلاع داده می شود. همچنین متقاضیانی که تبعه کشور ترکیه نیستند باید ارائه درخواست خود به شکل الکترونیکی را توسط وکیلی که در کشور ترکیه اقامت دارد و دارای شماره شناسایی ملی هست انجام دهند و از شماره شناسایی ملی وکیل خود برای ارائه درخواست استفاده کنند.

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و بررسی ویزای همراه

یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور را دارند شرایط و نحوه اخذ ویزای همراه در آن کشور می باشد. در مهاجرت کاری به ترکیه متقاضیان زیادی قصد همراه داشتن خانواده خود یعنی همسر و فرزند زیر 18 سال خود را در این کشور دارند به همین دلیل در این قسمت از مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

به طور کلی متقاضیان مهاجرت کاری به ترکیه نمی توانند از همان سال اول و به صورت هم زمان با ورود به کشور ترکیه برای اخذ ویزای همراه درخواست کنند، بلکه در صورتی موفق به اخذ ویزای کاری این کشور می شوند که بتوانند ابتدا ویزای کاری این کشور را کسب کنند و بعد با این ویزا به مدت یک سال در کشور ترکیه اقامت داشته باشند.

بعد از حداقل یک سال اقامت کاری در کشور ترکیه به متقاضی کارت آبی کشور ترکیه اعطا می شود که کارتی مخصوص مهاجران بین المللی است و بعد از یک سال اقامت در کشور ترکیه می توانند برای اخذ آن درخواست نمایند.

متقاضیانی که موفق به کسب کارت آبی ترکیه شوند می توانند برای دریافت ویزای همراه برای خانواده خود اقدام نموده و درخواست خود را به دولت این کشور ارائه کنند. همچنین فرزند زیر 18 سال متقاضی می تواند از طریق ویزای همراه و بدون نیاز به مجوز در مدرسه ها و مراکز ابتدایی و متوسطه در این کشور تحصیل کنند.

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و مدارک مورد نیاز ویزای کار

همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم، برای اقامت ترکیه از طریق کاری متقاضی باید اقدام به اخذ ویزای کاری کشور ترکیه نماید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری کشور ترکیه نسبت به نوع ویزایی که قصد دارید برای اخذ آن به سفارت این کشور درخواست دهید متفاوت است اما در ادامه برای شما مدارک مورد نیاز مشترک بین انواع ویزا های کاری کشور ترکیه را شرح خواهیم داد. این مدارک عبارتند از:

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و میزان حقوق در این کشور

از دیگر نکات مهمی که برای مهاجرت کاری به یک کشور باید به آن اشاره کرد میزان حقوق و درآمد در آن کشور می باشد. متقاضیان مهاجرت کاری به یک کشور باید قبل از هر گونه اقدامی از میزان درآمد در این کشور اطلاع داشته باشند، زیرا باید بتوانند با درآمد خود هزینه ها و مخارج زندگی در کشور مورد نظر را بپردازند که به همین دلیل در ادامه در جدول زیر برای شما میانگین درآمد مشاغل مختلف را در کشور ترکیه قرار داده ایم.

البته توجه داشته باشید که مقدار دقیق حقوق و درآمد برای هر شغل نسبت به نوع تخصص و مقدار سابقه متفاوت می باشد و تنها میانگین آن را برای شما شرح خواهیم داد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم آن است که طبق بررسی ها کشور ترکیه از لحاظ پرداخت حقوق به کارمندان خود حداقل دستمزد را پرداخت می نماید و به طور کلی حقوق ها در کشور ترکیه کم می باشند.

مشاغل     حداکثر درآمد به دلار آمریکا

برنامه نویس           18.000 دلار

مهندس نرم افزار     23.000 دلار

مهندس مکانیک      24.000 دلار

مهندس عمران         21.000 دلار

مدیر پروژه             40.000 دلار

مدیریت بازاریابی   42.000 دلار

گارسون 15.000 دلار

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و مشاغل مورد نیاز 2021 ترکیه

از نکات مهم دیگری که باید برای مهاجرت کاری به ترکیه به آن توجه کنیم وضعیت مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد. لیست مشاغل مورد نیاز هر کشور توسط دولت آن هر ساله به صورت عمومی منتشر می شود تا مهاجرانی که قصد مهاجرت کاری به آن کشور را دارند بتوانند با اطلاع از آن برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایند. در ادامه برای شما عزیزان لیست مشاغل مورد نیاز کشور ترکیه را در جدول زیر قرار داده ایم تا با اطلاع از این مشاغل بتوانید به شکل دقیق تری تصمیم خود را بگیرید.

لیست مشاغل مورد نیاز برای آقایان       لیست مشاغل مورد نیاز برای خانم ها

بسته بندی پوشاک   خیاطی

آشپزی و کار در آشپزخانه      منشی گری

کار در رستوران     گارسونی

جوشکاری               بازیگری

ام دی اف کاری      مهمانداری کشتی

نجاری     رزرویشن هتل

کفاشی      فروشندگی

خیاطی     آرایشگری

مشاغل ساختمانی    حسابدار

کاشی کاری             بسته بندی پوشاک

نقاش کاری              لیدر تور

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و نحوه کاریابی در این کشور

برای مهاجرت کاری به ترکیه ابتدا باید به نحوه کاریابی در این کشور بپردازیم. کاریابی در این کشور بسته به نوع شغل متفاوت است، مثلاً مشاغلی مثل کار در رستوران های ترکیه، کارگر ساختمانی، کار در تولیدی ها یا کارواش های کشور ترکیه نیاز به مراجعه به موسسات کاریابی در این کشور ندارد و تنها کافی است فرد به مغازه ها یا فروشگاه ها در خیابان های شهر استانبول یا آنکارا مراجعه کند.

اما برای مشاغل تخصصی یا استخدام به عنوان نیروی کاری ماهر فرد باید به موسسات معتبر کاریابی در کشور تکیه مراجعه کند و یا با ارسال رزومه کاری خود به آن ها منتظر اخذ پیشنهاد کاری مورد نظر خود باشد. در صورت اخذ پیشنهاد کاری مناسب فرد باید به موسسه مورد نظر مراجعه کرده و در مصاحبه کاری شرکت نماید. از شرایط مناسب برای اخذ پیشنهاد کاری و یافتن کار در کشور ترکیه می توان به آشنایی یا تسلط به زبان ترکی و داشتن سابقه کاری مرتبط اشاره کرد.

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و مؤسسات معتبر کاریابی ترکیه

همان طور که در قسمت قبل در این مقاله به آن اشاره کردیم برای اخذ پذیرش کاری از کار فرمایان موجود در ترکیه فرد باید مدارک تحصیلی مرتبط و رزومه کاری خود را برای موسسه های معتبر کاریابی در کشور ترکیه ارسال کند و یا در این موسسه ها به دنبال کار مناسب برای خود بگردد به همین دلیل در ادامه چند نمونه از معتبر ترین موسسات و سایت های کار یابی در کشور ترکیه را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

این مقاله در رابطه با مهاجرت کاری به ترکیه توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی تهیه شده و هر گونه کپی برداری از آن غیر قانونی و غیر مجاز می باشد. سایت های معتبر کاریابی کشور ترکیه را مشاهده می نمایید:

www.iskur.gov.tr             www.jobsinistanbul.com

www.learn4good.com   www.marmarisrecruitment.com

www.reed.co.uk/jobs-in-turkey               www.secretcv.com

www.totaljobs.com/jobs/in-turkey       www.yenibiris.com

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت ترکیه

یکی از مهم ترین اهدافی که مهاجران از مهاجرت به یک کشور دارند اخذ اقامت دائم و تابعیت یک کشور می باشد به همین دلیل در این قسمت از مقاله به شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور ترکیه از طریق مهاجرت کاری به ترکیه می پردازیم. به طور کلی می توان گفت افرادی که به مدت 8 سال بدون هیچ وقفه ای در کشور ترکیه اقامت داشته اند اجازه اقامت بلند مدت صادر می گردد.

در نتیجه متقاضیان اخذ اقامت بلند مدت از طریق مهاجرت کاری به ترکیه باید به مدت 8 سال موقعیت کاری خود را حفظ نمایند و سپس برای اخذ اجازه اقامت دائم این کشور درخواست نمایند. البته توجه داشته باشید که اقامت بلند مدت کشور ترکیه با توجه به تصمیمی که مقامات مربوطه می گیرند می تواند به صورت محدود یا نامحدود باشد.

همچنین پس از گذشت یک سال از زندگی در کشور ترکیه با داشتن اجازه اقامت دائم این کشور، متقاضی می تواند برای اخذ تابعیت کشور ترکیه و پاسپورت آن درخواست رسمی خود را به مقامات مربوطه ارائه نماید.

البته بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که اقامت دائم و تابعیت کشور ترکیه در مقایسه با برخی کشور های اروپایی همچون اتریش یا سوئیس زیاد معتبر نیست و اگر قصد مهتاجرت کاری به ترکیه برای اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور را دارید بهتر است ابتدا شرایط این کشور ها را نیز مد نظر قرار دهید و با بررسی آن ها موفق به گرفتن بهترین تصمیم برای مهاجرت شوید.

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و سخن پایانی

مهاجرت کاری به ترکیه ، مشاغل مورد نیاز در ترکیه، نحوه کاریابی در ترکیه همچنین میزان حقوق و درآمد در کشور ترکیه را در این مقاله برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دادیم. امید است توانسته باشیم با تهیه این مقاله در رابطه با مهاجرت کاری به ترکیه به سوالات شما عزیزان در این باره پاسخ داده باشیم.

شما می توانید برای یافتن پاسخ دیگر سوالات خود به مقاله های موجود در دیگر سایت های موسسه حقوقی مراجعه نمایید و یا با تماس با شماره تلفن های موسسه از مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان ما بهره مند شوید. همچنین شما می توانید با مراجعه به قسمت سوالات مهاجران در سایت سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید و یا در زیر همین مقاله نظرات و سوالاتتان را در رابطه با اقامت در ترکیه از طریق کار برای ما یادداشت نمایید. همکاران ما در اسرع وقت به پیام های شما عزیزان پاسخ خواهند داد.

اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق کار

ترکیه یکی از کشور های محبوب برای مهاجرت است؛ چرا که فرهنگ نزدیک تری به ایران دارد. کشور ترکیه یکی از مقاصد محبوب مهاجران است. امروزه اکثر مهاجران با اخذ اقامت ترکیه از طریق کار به این کشور مهاجرت می کنند. چندین سال است که متقاضیان امید دارند که این کشور عضو اتحادیه اروپا شود و همین امر محبوبیت ترکیه را نزد مهاجرین بیشتر کرده است.

بخش اعظم این کشور در آسیا و بخش دیگر آن در قاره اروپا واقع است. در حقیقت این کشور پل ارتباطی میان آسیا و اروپا می باشد. اخذ اقامت کاری ترکیه چندان سخت نیست و با آگاهی از شرایط و قوانین آن می توانید این ویزا را اخذ نمایید.

ترکیه اقتصاد مستحکم و پیشرفته ای دارد و از نظر اقتصادی در جهان رتبه 20 را به خود اختصاص داده است. نرخ بیکاری در این کشور حدود 14 درصد است که تقریبا نرخ بالایی به حساب می آید. البته لازم به ذکر است که جستجو کار در این کشور کمی دشوار است؛ اما کار نشدنی نیست.

کارشناسان موسسه ، در این مقاله به تمامی سوالات شما در باب چگونگی مهاجرت به ترکیه از طریق کار، اخذ اقامت کاری ترکیه، شرایط مهاجرت به ترکیه برای کار، شرایط زندگی و کار در ترکیه، هزینه اقامت کاری کشور ترکیه و… پاسخ می دهند؛ تا شما عزیزان آگاهی لازم و کافی را در رابطه با مهاجرت و اقامت در ترکیه داشته باشید.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

اولین نکته ای که برای مهاجرت به ترکیه از طریق کار باید در نظر بگیریم، نرخ بیکاری این کشور است. افرادی که قصد دارند از طریق کار به این کشور مهاجرت کنند باید آگاهی کامل در رابطه با شرایط کاری این کشور داشته باشند. اگر نرخ بیکاری در کشوری که قصد مهاجرت به آنجا را دارید پایین باشد، فرصت های شغلی بسیاری در آن کشور وجود دارد؛ اما اگر نرخ بیکاری کشوری بالا باشد، فرصت های کمی برای پیدا کردن شغل در اختیار دارید. در این بخش به بررسی نرخ بیکاری کشور ترکیه می پردازیم تا شما با آگاهی کامل از وضعیت اقتصادی، به این کشور مهاجرت نمایید.

نرخ بیکاری در ترکیه در سال های اخیر نزدیک به 14 درصد بوده است که رقم بسیار بالایی می باشد. همین امر موجب شده تعداد افراد بیکار در این کشور بسیار زیاد باشد. اگر قصد مهاجرت کاری به ترکیه را دارید، قبل از هر اقدامی باید قرارداد کاری، پیشنهاد شغلی و درخواست تان را به سفارت ارائه دهید. پس از ارائه مدارک می توانید ویزای کاری خود را دریافت نمایید.

مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه از طریق کار

دریافت اقامت ترکیه از طریق کار به چند روش امکان پذیر است. البته به این نکته هم باید توجه داشت که افراد خارجی در کشور ترکیه قادر نخواهند بود مشاغل خاصی را انجام دهند. به طور کلی می توان گفت ترکیه به مهاجران 3 نوع مجوز برای کار می دهد که عبارت است از:

مهاجران می توانند با اخذ مجوز های ذکر شده در کشور ترکیه مشغول به کار شوند. البته قبل از اخذ مجوز متقاضیان باید از کشور ترکیه یک پیشنهاد کاری دریافت نمایند و پس از آن اثبات کنند با در آمد آن می توانند به مدت یک ماه از پس خرج خود و خانواده شان برآیند. در این صورت می توانند اقامت کاری ترکیه را اخذ نمایند.

کار با کارت فیروزه ای

یکی از راه های مهاجرت به ترکیه از طریق کار، اخذ مجوز کارت فیروزه ای است. متقاضیانی که دارای تحصیلات دانشگاهی، دارای مهارت و سابقه شغلی بالا هستند می توانند از اداره کار ترکیه، کارت فیروزه ای را دریافت نمایند. این کارت به متقاضیان اجازه کار دائمی در کشور ترکیه را می دهد. همچنین از تمامی مزایا و حقوق شهروندی ترکیه مانند بیمه و بیمه بیکاری بهره مند می شوند.

کار موقت در ترکیه

یکی دیگر از مجوز های کار در ترکیه، مجوز کار موقت است. این مجوز تنها از طرف کارفرمایان و موسسات واسطه به متقاضیان واجد شرایط اعطا می شود. متقاضیان باید بدانند که این مجوز فقط از طرف کارفرمایان درخواست داده می شود و خودشان نمی توانند درخواست اخذ این مجوز را بدهند.

در خواست اولیه کارفرما می تواند تا حداکثر یک سال اجازه کار موقت را به فرد بدهد. اگر پس از گذشت یک سال، کار متقاضی ارزیابی مثبتی داشته باشد، مجوز کار موقت وی تا 2 سال تمدید می شود. این پروسه تا زمانی که متقاضی نزد همان کارفرما مشغول به کار باشد، ادامه خواهد داشت.

کار دائم یا مستقل در ترکیه

یکی دیگر از راه های اقامت ترکیه از طریق کار، دریافت مجوز کار دائمی و مستقل است که به متقاضیان ساکن در ترکیه اعطا می شود. متقاضیان پس از 5 سال زندگی در ترکیه می توانند درخواست اخذ مجوز کار مستقل را بدهند. با دریافت این مجوز می توانند به طور دائم در ترکیه مشغول به کار شوند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا کاری ترکیه

مدارکی که متقاضیان باید هنگام اخذ ویزا کاری ترکیه همراه خود داشته باشند عبارت است از:

متقاضیان می توانند برای اخذ مجوز کار در کشور ترکیه درخواست شان را از خارج از کشور نیز ارائه دهند. مدارک ذکر شده باید حداکثر 6 روز پس از درخواست مجوز، به صورت ایمیل و یا حضوری به وزارت کار ترکیه ارائه شود.

میزان درآمد در کشور ترکیه

برای اخذ اقامت کاری ترکیه و برای مهاجرت به این کشور علاوه بر آگاهی از شرایط اقتصادی باید از میزان درآمد سالانه آن نیز آگاهی داشته باشید. میزان درآمد در کشور ترکیه نسبت به شغلی که در حال فعالیت در آن هستید، متفاوت است. میزان حقوق یک کارگر در ترکیه، طبق قانون اداره کار این کشور حداقل 2.550 لیر است. میزان درآمد سالانه برخی از مشاغل در ترکیه مثل مهندسی مکانیک و مهندسی نرم افزار حداقل 24 هزار دلار است. میزان درآمد برخی دیگر از مشاغل مثل مدیریت بازاریابی و مدیر پروژه سالانه حداقل 40 هزار دلار می باشد.

مشاغل مورد نیاز کشور ترکیه

یکی دیگر از نکاتی که باید قبل از مهاجرت به ترکیه از طریق کار به آن توجه داشته باشید، مشاغل مورد نیاز این کشور است. شما می توانید برای آگاهی بیشتر از مشاغل ترکیه از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما در موسسه در تماس باشید. مشاغل مورد نیاز کشور ترکیه عبارت است از:

  1. مدیریت زنجیره ای تامین
  2. استاد و مدرس آموزش زبان انگلیسی
  3. مدیریت فروش
  4. مهندس
  5. شغل هایی مثل امور مالی، سرمایه گذاری و دارایی
  6. مشاغل در زمینه آی تی و کامپیوتر

افرادی که در این زمینه ها مهارت و تخصص کافی را دارا باشند و همچنین، سابقه شغلی و مدرک تحصیلی مناسبی را ارائه دهند، می توانند اقامت کاری ترکیه را اخذ نمایند. متقاضیانی که قصد جستجوی کار در کشور ترکیه را دارند، می توانند با مصاحبه با بنگاه های جستجوی کار در ترکیه و ارائه رزومه کاری و تحصیلی شان، کار مناسبی را پیدا کنند.

همچنین متقاضیان می توانند در وب سایت های کاریابی ترکیه کار مناسبی را پیدا کنند. این وب سایت ها بدین صورت است که متقاضی رزومه خود را برای موسسات ارسال می کند و این موسسات با توجه به رزومه و سوابق شغلی وی، کار مناسبی را برای متقاضی پیدا می کنند. برخی از این موسسات کاریابی عبارت است از:

اخذ اقامت دائم ترکیه از طریق کار

افرادی که می خواهند اقامت دائم این کشور را از طریق کار اخذ نمایند، باید به مدت 8 سال در این کشور کار و زندگی کنند. همچنین پس از گذشت 8 سال کار مداوم می توانند تابعیت این کشور را درخواست کنند. البته نکته حائز اهمیت اینجاست که اخذ پاسپورت ترکیه نسبت به کشور های اروپایی و آمریکایی ارزش چندانی ندارد؛ چرا که رتبه پاسپورت این کشور 40 است؛

همچنین نرخ بیکاری آن بسیار بالا می باشد. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که اگر قصد مهاجرت به کشور های خارجی را دارید بهتر است به کشوری بروید که نرخ بیکاری پایین و شرایط بهتری را برای زندگی داشته باشد مانند، آلمان، کانادا، استرالیا و…

برای آگاهی بیشتر از هزینه های مهاجرت، اخذ ویزا، شرایط کار و زندگی در ترکیه و… می توانید با مشاورین ما در موسسه از طریق شماره درج شده در سایت ارتباط داشته باشید. کارشناسان ما با بررسی شرایط شما بهترین راه مهاجرت و اقامت کاری ترکیه را پیش روی شما عزیزان قرار می دهند.

آیا اخذ اقامت کاری در ترکیه برای ایرانیان امکان پذیر است؟

بله، ایرانیان نیز می توانند با ارائه پیشنهاد شغلی ویزای کاری ترکیه را دریافت نمایند.

شرایط اخذ ویزای کاری ترکیه چیست؟

شرایط اخذ ویزای کاری ترکیه ارائه پیشنهاد شغلی از طریق کارفرما در ترکیه است.

یافتن کار در ترکیه آسان است؟

نرخ بیکاری در ترکیه بالاست و ممکن است پیدا کردن کار در این کشور کمی سخت باشد.

آیا از طریق اقامت کاری ترکیه می تواند ویزای همراه دریافت کرد؟

بله، از طریق اقامت کاری ترکیه می توانید برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقامت دریافت نمایید.

متقاضیان پس از چند سال اقامت کاری ترکیه می توانند اقامت دائم ترکیه را دریافت نمایند؟

متقاضیان پس از ۵ سال اقامت کاری ترکیه می توانند اقامت دائم این کشور را جهت زندگی در ترکیه دریافت نمایند.

کارت فیروزه ای کاری ترکیه چیست؟

کارت فیروزه ای کاری ترکیه به افراد متخصص، سطح تحصیلات بالا و دارای سوابق درخشان ارائه می شود.

برای تمدید ویزای کاری ترکیه نیاز به انجام چه کاری است؟

برای تمدید ویزای کاری ترکیه می بایست ۴۵ روز قبل از اتمام موقت خود، قرارداد کاریتان را ارائه دهید.

ویزای نامحدود ترکیه چیست؟

کار و استغال و زندگی به مدت ۸ سال در ترکیه است.

آیا می توان بدون پیشنهاد شغلی به کشور ترکیه برای اخذ ویزای کاری رفت؟

بله، شما می توانید با ویزای توریستی وارد این کشور شوید و پس از پیدا کردن کار ویزای خود را تغییر دهید.

آیا از طریق ویزای توریستی ترکیه می توان در این کشور کار کرد؟

خیر، ویزای توریستی ترکیه اجازه کار اعطا نمی کند.

خروج از نسخه موبایل