علمی و پزشکی

تامین داروهای SMA با دستور رییس جمهور / برخی کمبودهای مقطعی، جهانی است

تامین داروهای SMA با دستور رییس جمهور / برخی کمبودهای مقطعی، جهانی است

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیشترین ارز برای تامین داروی بیماران تالاسمی اختصاص یافته است، از تلاش سازمان غذا و دارو برای تامین داروی بیماران خاص و تحویل درب منزل خبر داد. امسال.

به گزارش ایواره، دکتر بهرام دارایی در خصوص کمبود دارو برای برخی بیماران خاص اظهار داشت: 400 هزار بیمار خاص در کشور داریم که اقدامات مناسبی برای تامین داروی آنها در حال انجام است.

وی افزود: با دستور رئیس جمهور امسال برای اولین بار داروی بیماران SMA را تامین می کنیم. در مورد داروهای تالاسمی بیشترین اعتبار در این دولت برای تامین داروی این بیماران اختصاص یافته است و با وجود اینکه 5 تولیدکننده داخلی این داروها را تولید می کنند، واردات داروهای مارکدار نیز تا حد امکان در دستور کار قرار گرفته است. .

دارایی با اشاره به اینکه عرضه دارو برای برخی بیماران در دنیا محدود است، گفت: تولید برخی داروها تنها در یک یا دو کشور انجام می شود و ممکن است در مقاطع زمانی مختلف تقاضا برای دارو افزایش یابد، بنابراین برخی کمبودها جهانی است. ” کمبود برخی داروها در همه کشورهای جهان وجود دارد. سال گذشته 900 کمبود دارو در ایالات متحده وجود داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سال واگذاری دولت بود و کمبود ارز و به تبع آن کمبودهایی وجود داشت که در سازمان غذا و دارو این سال ما تمام تلاش خود را برای تهیه داروی مناسب برای بیماران خاص انجام خواهیم داد تا برای اولین بار دارو را درب منزل تحویل دهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا