فرهنگ و هنر

دغدغه‌های بی‌جواب؛ یک روز مانده تا جشنواره فیلم فجر

دغدغه‌های بی‌جواب؛ یک روز مانده تا جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر، بزرگ‌ترین رویداد هنری کشور، از فردا به‌طور رسمی آغاز می‌شود، اما برخی پرسش‌ها و نگرانی‌ها درباره این جشنواره بی‌پاسخ مانده است.

به گزارش ایواره، روز دوشنبه یازدهم بهمن ماه، چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش اولین فیلم سینمایی او «بیرو» در حالی که به دلیل بیماری دبیر جشنواره از ساعت 13 در مرکز همایش های برج میلاد آغاز می شود. – مسعود نقاش زاده – کرونا نشست خبری برگزار نکرده است و سوالات بی‌پاسخ زیادی درباره برخی موضوعات به‌ویژه با توجه به شرایط خاص شیوع اخیر کرونا باقی مانده است.

جشنواره فیلم فجر در 40 سال گذشته به نوعی ویترین جشنواره های کشور بوده و برنامه ریزی برای تبلیغات آن همواره شرایط متفاوتی داشته است. اما امروز دهم بهمن ماه به ساعات پایانی خود نزدیک می شود که هر سال چند روز مانده به این تاریخ، تبلیغات محیطی محبوب ترین رویداد هنری ایران با رونمایی از پوستر جشنواره آغاز می شود و حالا نه تنها خبری از پوستر جشنواره نیست دوره چهلم هنوز آماده نیست. حداقل تا یکی از این دو روز پیش پوستری تهیه نشده بود.

نکته بعدی وضعیت جسمانی دبیر جشنواره است که از روز چهارشنبه هفته گذشته که خبر بیماری عروق کرونا ویروس قلبش منتشر شد، هیچ اطلاعی از وضعیت او نداشتند. البته در پاسخ به پیگیری های ایواره گفته شده بود که با بهبود وضعیت نقاش زاده ممکن است صبح امروز جلسه ای مجازی در روز شنبه (۱۳ بهمن ماه) برگزار شود، اما این اتفاق نیفتاد و احتمالا در روز شنبه برگزار می شود. آمدن روزها.

موضوع بعدی و مهم پیش روی جشنواره فیلم فجر نحوه کنترل پروتکل های بهداشتی در روزهای طوفانی گسترش آمیکرون است. در چند روز گذشته آغاز به کار ششمین پیک در کشور و از امروز در تهران به طور رسمی اعلام شد. شیوع این جنبه از کرونا که در کمتر از یک هفته بسیاری از شهرها را از آبی به نارنجی و قرمز تغییر داده است، به حدی جدی است که حتی درخواست تعطیلی دو هفته ای در کشور و شهری مانند مشهد شده است. ، اعلام شده است که کنترل کرونا تمام شده است. با وجود این شرایط، هنوز دستورالعمل خاصی برای نحوه حضور تماشاگران در سینماهای عمومی و شرکت کنندگان در محل اصلی جشنواره (برج میلاد) به صورت عمومی اعلام نشده است. این موضوع را از این منظر نیز می توان بررسی کرد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (9 بهمن) از ظرفیت 50 درصدی جشنواره فیلم فجر و امروز 30 درصد ظرفیت سالن های جشنواره تئاتر فجر اما بلیت فروشی خبر داد. در سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر با ظرفیت 70 درصد سالن ها ساخته شد و گفت و گوی امروز ایواره با سخنگوی انجمن سینماگران نیز حاکی از آن است که به دلیل فروش بلیت ها، تغییری در این 70 درصد وجود نخواهد داشت.

در همین راستا لازم به ذکر است سینمای رسانه در مرکز همایش های برج میلاد که پیش از این تنها بر تب سنجی و ارائه کارت واکسیناسیون برای ورود تاکید داشت، در حالی که این مکان با برنامه فشرده نمایش ها و جلسات متعدد در سالن های کوچک احتمالا با ازدحام و ازدحام جمعیت مواجه خواهد شد زیرا بر اساس 70 درصد ظرفیت سالن برای آن کارت صادر شده است.

با این حال شاید یکی از اتفاقات مثبت جشنواره فجر امسال حذف شدن افتتاحیه باشد، البته نکوداشت هنرمندانی که هر ساله در این بخش برگزار می شود همچنان روی میز جشنواره است و در سالن های کوچک میلاد برگزار می شود. مرکز کنفرانس تاور. قرار است از آنها به دلیل مرگ بر اثر بیماری عروق کرونا ویروس تجلیل شود.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که کنفرانس های خبری فیلم ها و برخی برنامه های جانبی قرار است از چند اپلیکیشن به صورت زنده پخش شود، اما مشخص نیست این اپلیکیشن ها چقدر برای چنین رویدادی موفق خواهند بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا