علمی و پزشکی

۵۰ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت در کشور / تحویل ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی تاکنون

۵۰ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت در کشور / تحویل ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی تاکنون

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور در حال احداث است، گفت: بیش از ۴ هزار پروژه بهداشتی در دولت سیزدهم در حال ساخت است و قریب به ۲ هزار پروژه آن تکمیل و تحویل شده است.

به گزارش ایواره، دکتر بهروز رحیمی در هشتمین کنگره تخصصی و پنجمین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات، ضمن تأکید بر لزوم برگزاری چنین کنگره‌هایی برای همفکری حوزه‌های مختلف دخیل در امر بیمارستان سازی، نظام سلامت را یکی از مؤلفه‌های مهم در حکمرانی هر کشور عنوان کرد.

وی در ادامه، نظام سلامت را به‌ عنوان یک سرمایه اجتماعی قلمداد و تصریح کرد: نظام سلامت در برقراری آرامش در جامعه نقش بسیار پررنگی دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با برشمردن علومی مانند اقتصاد سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، عمران، منابع انسانی و فناوری اطلاعات که در حوزه بیمارستان‌سازی دخیل هستند، خاطرنشان کرد: بیمارستان نمادی از آرامش و ارائه خدمات مطلوب به مردم است؛ در حالی که بهداشت و درمان در کنار هم به سلامت معنا می‌بخشند.

وی در ادامه با بیان این که ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور در حال احداث است، افزود: بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در دو سال خدمت دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است.

رحیمی افزود: بیش از ۴ هزار پروژه بهداشتی در دولت سیزدهم در حال ساخت است و قریب به ۲ هزار پروژه بهداشتی تکمیل و تحویل شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی پیوستگی فرآیندی حوزه بهداشتی به‌عنوان خط مقدم و حوزه درمان را ضروری عنوان و تصریح کرد: متولیان امر بیمارستان سازی باید برای ایجاد این پیوستگی در سازه‌ها و زیرساخت‌های خود حتماً نگاهی هم به حوزه بهداشت داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نگاه از دریچه بیمارستان به حوزه بهداشت و نگاه از دریچه بهداشت به حوزه بیمارستان و اتصال این دو حوزه را نگاهی ضروری در امر بیمارداری و درمان تلقی کرد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا