فرهنگ و هنر

اختتامیه دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر آغاز شد

اختتامیه دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر آغاز شد

مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر عصر امروز پنجشنبه پنجم بهمن ماه در تالار وحدت آغاز  شد. 

به گزارش خبرنگار ایواره، در ابتدای این برنامه سجاد لطفی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس دقایقی سخنرانی کرد. او ضمن خیر مقدم و تشکر از اعضای کارگروه ساماندهی مد و لباس و اهالی حوزه مد و پوشاک به خصوص در سطح استانی اظهار کرد: ابتدا که این مسئولیت را برعهده گرفتم با چند مسئله از جمله عدم اتصال بین حلقه‌های زنجیره ارزش پوشاک مواجه شدیم؛ پیش‌تر این نقد وارد بود که حتی آثار برگزیده در ویترین جشنواره به بازار نمی‌رسد. بر همین اساس سعی کردیم این زنجیره را ایجاد و تقویت کنیم؛ اولین حلقه این زنجیره طراحان هستند.

او ادامه داد: بر همین اساس باید اطلاعاتی منسجم از طراحان وجود می‌داشت که به همین جهت سامانه جامع طراحان ایجاد شد؛ عضویت در این سامانه شرط حضور در جشنواره‌های موجود نیز هست. این سامانه باعث ایجاد هویت رسمی برای طراحان شد. 

لطفی گفت: پایه‌ریزی درخصوص نظام رتبه‌بندی طراحان نیز صورت گرفت که خود بستری برای توانمندسازی و دانش‌افزایی است. 

او افزود: مسئله دیگر عدم ارتباط طراحان با صنعت بود که در این زمینه چند تدبیر اتخاذ شد. از جمله این تدابیر طراحی مدارس نوین طراحی و بازبینی دستورالعمل جشنواره مد و لباس فجر بود که تفاوت آن با سال‌های گذشته مشاهده می‌شد. 

به گفته او تقویت جوایز این جشنواره نیز در جشنواره امسال در دستور کار بوده است. 

لطفی اظهار کرد: تدبیر دیگری که اندیشیده شد ایجاد شناسه یکپارچه مد و لباس شیما بود که به شناسه کالا در سامانه جامع تجارت متصل شده تا شامل حمایت‌های وزارت صمت نیز باشد. شیما موجب فعالیت در زمینه تولید و حفظ مالکیت معنوی آثار نیز می‌شود.

او ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت در زمینه مد و لباس در سطح استانی گفت: نقطه ثقل رقابت ما در رقابت جهانی تنوع فرهنگی ما است و در این دوره بیش از ۵٠ درصد آثار از استان‌ها انتخاب شدند و این موجب افتخار ماست.

بر اساس این گزارش ایواره، دوازدهمین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس فجر از ۲۸ دی ماه با حضور طراحان برگزیده در محل مجموعه تاریخی فرهنگی سعدآباد آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا روز چهارشنبه (چهارم بهمن ماه) در موزه هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آماده بازدید عموم بود.

نمایشگاه دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با نمایش ۱۸۰ اثر برتر از هزار و ۳۸۰ اثر ارسال شده برپا شده بود.
۲۰ ویژند در بخش مد و صنعت، ۲۳ ویژند در بخش مد تراز و آثاری با محور لباس اجتماع، مجلسی، نوجوان و … در این نمایشگاه عرضه شده بودند. 

این گزارش تکمیل می‌شود.

نشر فرهنگ و هنر

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا