علمی و پزشکی

رایزنی ایران برای ارسال کمک‌های بهداشتی و درمانی به غزه ادامه دارد

رایزنی ایران برای ارسال کمک‌های بهداشتی و درمانی به غزه ادامه دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از ادامه رایزنی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های بهداشتی و درمانی به غزه خبر داد.

به گزارش ایواره، دکتر بهروز رحیمی در «نهمین نشست کارگروه کمک های بشردوستانه بین المللی فعالان نظام سلامت برای مردم مظلوم غزه» ضمن تمجدی از مقالومت کادر بهداشتی، درمانی غزه در برابر تهاجمات دشمن اشغالگر صهیونیستی، گفت: روحیه بالای کادر درمان غزه برای خدمت را با وجود تمامی محدودیت‌هایی که اسرائیل ایجاد کرده، ستودنی است. نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران مجددا اعلام آمادگی می‌کند که برای هرگونه کمک به نظام بهداشت و درمان غزه آماده است و اقدامات و رایزنی‌ها برای ارسال کمک های بهداشتی و درمانی ایران به غزه ادامه دارد.

ضرورت تسهیل‌گری نهادهای بین‌المللی برای ارسال کمک‌ها

دکتر محمدحسین نیکنام – دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت بهداشت نیز در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از مصوبات و اقدامات انجام گرفته در نشست‌های کارگروه کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی فعالان نظام سلامت برای مردم غزه، از کشورهای اسلامی هم مرز با فلسطین و همچنین نهادهای بین‌المللی سلامت محور درخواست کرد تسهیل‌گری و اثرگذاری بیشتری برای دریافت کمک‌های بشردوستانه ایران داشته باشند.

قدردانی عضو شورای راهبردی حماس از ایران

عضو شورای راهبردی حماس و وزیر سابق بهداشت و درمان فلسطین و عضو شورای راهبردی حماس از همکاری بهداشتی، درمانی جمهوری اسلامی ایران و کمک های ملت ایران به حماس و فلسطین قدردانی کرد.

دکتر باسم نعیم که به صورت وبیناری در این نشست شرکت کرده بود، گفت: همراهی ملت مسلمان و نظام سلامت ایران با مردم غزه در جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی، تعبیر صادقانه شعر «چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار» است و مردم مسلمان غزه بابت این همراهی از شما تشکر می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر از مجموع ۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی تنها ۱۲ بیمارستان به مردم غزه خدمت می‌کنند و با کمبود شدید مواد غذایی، دارویی و تجهیزات بیمارستانی در منطقه جنوبی نوار غزه مواجه بوده و نیازمند کمک فوری مجامع بین‌المللی و کشورهای مسلمان در تامین دارو، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، مواد غذایی و سوخت در کنار کمک به بازسازی‌های مجدد مراکز بهداشتی و درمانی غزه هستیم.

وی با تاکید بر سخنان نماینده تشکیلات خودگردان در کنفرانس بین المللی با موضوع فلسطین که در هفته گذشته در تهران برگزارشد، ادامه داد: مشکلات بهداشتی و بیماری‌های همه‌گیر، آمار بالای مجروحان جنگی، وجود تعداد بالای مادران باردار، کمبود جدی بعضی از تخصص‌های پزشکی و همچنین نبود مواد غذایی و سوخت در کنار تراکم بالای جمعیت مردم آواره در جنوب غزه از جمله مشکلات نظام سلامت فلسطین در شرایط کنونی است.

دکتر نعیم ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری حقوقی و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در مجامع بین‌المللی در حمله به مراکز بهداشتی و درمانی و شهادت بیش از ۳۵۰ نفر از کارکنان درمانی و امدادگران غزه، بیان کرد: مردم غزه در این جنگ قهرمانانه ایستادگی و مقاومت کردند و رژیم صهیونیستی نه تنها نتوانست محور مقاومت و حماس را حذف کند که حتی توانایی آزاد کردن اسرایش را با وجود حملات بی‌شمار به زنان و کودکان بی‌گناه ندارد.  

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست آقائی، نماینده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، دکتر مظهری از معاونت سلامت، آموزش و پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین ولی‌زاده از کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری و همچنین شکروی نماینده اداره کل غرب آسیا و شمال افریقای وزارت امورخارجه، ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته به بررسی آخرین وضعیت موجود در باریکه غزه و نوار باختری پرداختند و از بروز فاجعه انسانی مشابه بیمارستان الشفاء در دیگر بیمارستان‌های غزه اظهار نگرانی کردند.

در «نهمین نشست کارگروه کمک‌های بشردوستانه بین المللی فعالان نظام سلامت برای مردم مظلوم غزه» که در اداره کل همکاری‌های بین‌المللی وزارت بهداشت برگزار شد نمایندگان سازمان نظام پزشکی، گروه‌های دارویی، سازمان انتقال خون و سازمان اورژانس کشور، بسیج جامعه پزشکی، معاونت درمان، معاونت فرهنگی و دانشجویی، معاونت بهداشت، سازمان غذا و دارو و مرکز روابط عمومی و امور رسانه وزارت بهداشت، حضور داشتند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا