اجتماعی

کاشت ۲۰ میلیون اصله نهال در ماه اول اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

کاشت ۲۰ میلیون اصله نهال در ماه اول اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از کاشت ۲۰ میلیون اصله نهال در ماه اول اجرای این طرح در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایواره شهریور سال قبل طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به دستور رئیس جمهوری کلید خورد و اسفند سال قبل مقام معظم رهبری پس از  کاشت سه درخت فرمودند که اگرهر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال، از سال ۱۴۰۲ و در طول چهار سال محقق خواهد شد. با فراهم کردن مقدمات کار طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از ۱۱ آذرماه سال جاری در کشور آغاز شد و به گفته مجری این طرح تاکنون حدود ۲۰ میلیون اصله نهال کاشته شده است.

رضا احدی در گفت و گو با ایواره همزمان با گذشت یک ماه از آغاز اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت افزود:  این نهضت به سرعت ادامه خواهد یافت البته به علت کمبود بارش‌های پاییزی در بیشتر نقاط کشور مقداری روند کار را کند کردیم اما از هفته آینده پویش‌های متعددی در تمامی استان‌ها با مشارکت نهادها و گروه‌هایی مانند بسیج سازندگی، هلال احمر، وزارت دفاع، گروه‌های جهادی حوزه علمیه و سازمان‌های مردم نهاد به منظور کاشت نهال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نهضت پویش‌های مستمر تا پایان سال به‌صورت هفتگی ادامه می‌یابد، گفت: استان‌های خوزستان، یزد و کرمان تاکنون در اجرای این طرح پیشرو بوده‌اند.اطلاعات تمام استان‌ها در زمینه اجرای این طرح در سامانه‌ای که بدین منظور طراحی شده است،  ثبت می‌شود.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت درباره گونه‌های کاشته شده در استان‌ها اظهار کرد: گونه‌های بومی متناسب با شرایط آب و هوایی هر استان در نهالستان‌های همان استان‌ها تولید و کاشته می‌شود و ما از کاشت گونه‌های غیربومی به‌شدت پرهیز می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی به‌طور میانگین طی پاییز ۴۳ درصد کاهش بارش داشتیم. کاشت درخت نیاز مبرم به ریزش‌های جوی با تکنیک‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری داردو ما تلاش می‌کنیم این کار را درست و اصولی انجام دهیم.

احدی در پایان در پاسخ به این پرسش که در صورت تداوم کم‌بارشی در زمستان چه تمهیداتی برای ادامه طرح اندیشیده‌اید، گفت: فعلا پیش‌بینی شده است که فصل زمستان بارش‌های نرمالی داشته باشیم. در غیر این صورت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

تولید  بیش از ۳۰۰ میلیون اصله نهال

ایجاد ۳۰۹ نهالستان از سوی بخش خصوصی در کشور

اختصاص ۲۴۰ میلیارد تومان در قالب ردیف بودجه مستقل به طرح کاشت یک میلیارد درخت

تهیه سند پشتیبان طرح «کاشت یک میلیارد نهال برای احیای جنگل‌ها»

تخصیص یک ردیف اعتباری برای کاشت درخت در لایحه بودجه

 انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا