علمی و پزشکی

زیبایی خیره‌کننده تصویر روز ناسا/ عکس

هرچند حلقه بزرگ سیاره‌ساز اطراف ستاره PDS ۷۰ به‌وضوح تصویر شده و که بسیار جالب است، اما چیزی که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند، حلقه‌ بزرگ نیست.

در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟

سیاره PDS ۷۰c (سیاره سمت راست درون دیسک بزرگ) یک سیاره تازه شکل گرفته و از نظر اندازه و جرم شبیه به مشتری است. اما در مورد آن نیز صحبت نمی‌شود. بخش تار و مبهم در اطراف سیاره PDS ۷۰c است که همهمه و سروصدا ایجاد کرده. آن تکه مبهم ظاهراً یک دیسک غباری است که قمرها در آن درحال شکل‌گیری هستند. این بخش پیش از این هرگز دیده نشده بود.

زیبایی خیره‌کننده تصویر روز ناسا/ عکس

این تصویر در سال ۲۰۲۱ توسط «آرایه میلی‌متری بزرگ آتاکاما» (ALMA) متشکل از ۶۶ تلسکوپ رادیویی در بیابان مرتفع آتاکاما در شمال شیلی گرفته شده است. براساس داده‌های آلما، اخترشناسان حدس می‌زنند که دیسک تشکیل قمر سیاره فراخورشیدی شعاعی برابر با مدار زمین دارد. این دیسک احتمالاً روزی سه قمر یا بیشتر به اندازه ماه را تشکیل دهد که تفاوت چندانی با چهار قمر مشتری ندارد.

۲۲۷۲۲۷

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا