عمومیمدیریت کسب و کار

مشکلات منطقه 22 تهران چیست؟

کمبود مدارس دولتی

وجود امکاناتی مانند مدارس دولتی در هر نقطه ای از شهر باعث بهبود وضعیت کلی شهر خواهد شد. یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از والدین فرستادن فرزندشان به مدرسه ای مناسب و با امکانات بالاست، اما یکی از مشکلات منطقه ۲۲ تهران را می توان کمبود مدارس دولتی در این قسمت از شهر عنوان نمود.

برای خرید آپارتمان در چیتگر لطفا کلیک کنید .علاوه بر کمبود مدارس دولتی در منطقه ۲۲ تهران، مدرسه های غیر انتفاعی و غیر دولتی نیز به صورت قارچ گونه ای در این منطقه رشد می کنند، البته وجود این مدارس برای وجهه کلی منطقه هیچگونه مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما با توجه به عدم تمکن مالی بسیاری از والدین برای فرستادن فرزندشان به مدارس غیر انتفاعی، وجود مدارس غیر انتفاعی متعدد به معضلی بزرگ تبدیل شده است. بیشتر بخوانید

کمبود کلانتری

در سالهای اخیر تعداد دو کلانتری در منطقه ۲۲ تهران احداث شدند که اسامی آن ها عبارت است از:

شاید دو کلانتری برای نظارت بر منطقه ای کوچک کاملا مناسب باشند، اما احداث دو کلانتری برای منطقه وسیعی مانند منطقه ۲۲ تهران نا کافی است. مساحت منطقه ۲۲ تهران حدود ۶۲۰۰ هکتار است و با نگاهی کمی عاقلانه تر به این مساحت، حداقل تعداد کلانتری مورد نیاز برای این منطقه ۵ عدد است.

مشکلات ساخت و ساز در منطقه ۲۲

به علت ساخت و ساز زیاد در این منطقه، یک سال بعد از خرید ملک ممکن است ویو و نمای ملک به صورت کامل تغییر کرده باشد و جای زمین های بایر با آسمان خراش های بزرگ پر شده باشد و خیلی از خریداران ممکن است این موضوع را نپسندند.

یکی از مشکلات منطقه ۲۲ تهران تغییر دائمی شکل ظاهری در این منطقه است که این تغییر ممکن است بیش از ده سال به طول بینجامد. بنابراین اگر هدف شما از خرید منزل مسکونی در منطقه ۲۲، به خصوص اطراف دریاچه چیتگر استفاده از مناظر طبیعی است، در مورد عدم امکان ساخت و ساز در قسمت ویو منزل خود تحقیق کنید.

مسئله دیگری که با ساخت و ساز زیاد در منطقه ۲۲ تهران با آن مواجه هستید، صدای همیشگی ساخت و ساز در برخی از قسمت هاست. استفاده جرثقیل و وسایل مختلف برای ساخت و ساز در منطقه ۲۲ تهران صداهایی ایجاد می کند که قابل پیشگیری و یا اجتناب نیستند.

به مخاطره افتادن محیط زیست

در سالهای اخیر با توجه به آلودگی بیش از اندازه هوای تهران منطقه ۲۲ احداث گردید تا اندکی از جمعیت انبوه تهران را در خود جای داده و خطرات محیط زیستی را کمتر کند، اما بعد از مطالعات انجام شده توسط سازمان محیط زیست مشخص شد منطقه ۲۱ و منطقه ۲۲ تهران به دلیل حفظ حریم محیط زیست نباید احداث می شدند.

سازمان محیط زیست عنوان نمود که احداث منطقه ۲۲ تهران باعث آسیب جدی به این منطقه شده است و حریم رودخانه کن را درگیر خود کرده است. درواقع می توان گفت احداث منطقه ۲۲ درمانی برای بهبود اوضاع کلی محیط زیست در استان تهران تصور می شد که خود باعث بیماری محیط زیست شد.

مشکلات منطقه 22 تهران چیست؟

مشکلات بافت جمعیتی منطقه ۲۲ تهران

در ابتدا احداث منطقه ۲۲ تهران تنها برای جای دادن جمعیت اضافه تهران در آن بود. اگر به محله های قدیمی منطقه ۲۲ سری بزنید، متوجه می شوید که در ابتدا تنها خانه های ویلایی در این منطقه ساخته می شدند، اما امروزه تعداد آسمان خراش ها و خانه های آپارتمانی در این منطقه در نواحی مختلف به خود اطراف دریاچه چیتگر، اتوبان خرازی و بلوار کوهک سر به فلک کشیده اند.

شاید با خود فکر کنید این معضلی است که افراد در سراسر نقاط تهران با آن مواجه هستند، اما امکان تخریب زیست محیطی در این منطقه باعث می شود نتوان جمعیت زیادی را در این منطقه جای داد و تراکم جمعیت با توجه به مسائل زیست محیطی در این منطقه بسیار زیاد است.

عدم وفای ارگان ها به تعهدات

در ابتدای احداث منطقه ۲۲ تهران بسیاری از ارگان ها به مردم اطمینان دادند که با رفتن به منطقه ۲۲ تهران کم کم بسیاری از امکانات رفاهی به این منطقه خواهد آمد. در این سال ها تلاش هایی برای این منظور شده است، اما تلاش ها یا کافی نبودند و یا به ثمر ننشسته اند.

امروزه اعتراض بسیاری از ساکنین منطقه ۲۲ روی کافی نبودن مراکز درمانی در منطقه ۲۲ است که در نتیجه عدم وفای ارگان ها به تعهدات خود به وجود آمده است. این مشکل منطقه ۲۲ تهران در سال های آینده کم و بیش حل می شود، اما برای حصول به نتیجه مطمئن زمان زیادی نیاز است که ممکن است حدود ۱۰ سال و یا بیشتر به طول بینجامد.

آیا با وجود مشکلات منطقه ۲۲ تهران در این منطقه سرمایه گذاری کنیم؟

همانطور که در بالا به برخی از فاکتورها اشاره شد، بسیاری از مشکلات منطقه ۲۲ تهران با گذر زمان قابل حل است، اما در نهایت تصمیم گیرنده اصلی خود سرمایه گذار است. اگر به خرید ملک و سرمایه گذاری در این منطقه به منظور یک سرمایه گذاری بلند مدت و مطمئن فکر می کنید، خرید ملک در این منطقه گزینه خوبی برای شماست.

خرید ملک در می تواند تا حدودی این معضلات را از بین ببرد، زیرا سرعت رشد منطقه در این نواحی بیشتر است و به همین دلیل این مناطق خیلی سریع رشد پیدا نموده و به منطقه ای عالی از نظر امکانات تفریحی و رفاهی تبدیل خواهند شد. در سالهای اخیر نیز مشاهده کرده ایم که مناطقی منانند اطراف دریاچه چیتگر که منطقه مناسبی بوده است، از نظر امکانات تفریحی تا حدود زیادی رشد کرده است.

قبل از تصمیم گیری در خصوص با تمامی معضلات این منطقه و چالش هایی که برای سرمایه گذاری در این منطقه وجود دارند، آشنایی پیدا کردید، اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود مقاله در سایت ما را مطالعه کنید تا با چشم باز سرمایه گذاری نموده و به نتایج عالی دست پیدا کنید

دکمه بازگشت به بالا