عمومی

«بور» در بدن چه می‌کند و چه فوایدی دارد؟

«بور» در بدن چه می‌کند و چه فوایدی دارد؟

“بور” عنصری است که به طور طبیعی در سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و اسفناج یافت می شود. همچنین می توان آن را در غلات، آلو، کشمش، میوه های غیر اسیدی و دانه ها یافت.

به گزارش ایواره، «عصرایران» در ادامه نوشت: رژیم غذایی روزانه یک فرد عادی معمولاً حاوی 1.5 تا 3 میلی گرم بور است.

در اینجا پنج منبع رایج بور در رژیم غذایی روزانه شما آورده شده است:

– سیب

– قهوه

– لوبیا خشک

– شیر

– سیب زمینیها

بور به بدن کمک می کند تا ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی را متابولیزه کند. این ترکیب همچنین نقش مهمی در سلامت استخوان دارد و همچنین بر سطح استروژن و تستوسترون تأثیر می گذارد.

اگرچه بور فواید فوق العاده ای برای سلامت انسان دارد، اما هیچ ارزش غذایی ثابت شده ای از نظر ارزش روزانه برای آن وجود ندارد و بیماری خاصی به دلیل کمبود این عنصر در بدن مشاهده نشده است.

بور و عملکرد مغز

مطالعات مختلفی در دسترس است که نشان می دهد بور احتمالاً نقش مثبتی در عملکرد مغز دارد. برای مثال، تحقیقات اولیه در دهه 1990 برای اثربخشی مکمل‌های حاوی بور امیدوارکننده بود.

به عنوان مثال، طبق مطالعه‌ای که در سال 1994 در مجله چشم‌اندازهای سلامت محیطی منتشر شد، افرادی که 3.25 میلی‌گرم بور به رژیم غذایی خود اضافه کردند، حافظه و سطح هماهنگی چشم و چشم بسیار قوی‌تری نسبت به افرادی با سطح بور پایین‌تر داشتند.

با این حال، چنین دستاوردهای علمی دلگرم کننده ای منجر به رونق تحقیقات در مورد اثربخشی و عملکرد بور نشد. در حال حاضر، مطالعات تحقیقاتی بر روی بور عمدتاً به مطالعات انجام شده بر روی موش های آزمایشگاهی محدود می شود. اگرچه محققان به این نتیجه رسیده اند که بور نقش مکمل و بسیار مثبتی را در بسیاری از عملکردهای انسان ایفا می کند، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

مو بور و استخوان و مفاصل

بور می تواند در حفظ استحکام استخوان ها و بهبود عملکرد آنها کمک زیادی کند. اکنون مشخص شده است که این عنصر مفید در افزایش نیمه عمر ویتامین D و استروژن نیز نقش دارد. نیمه عمر زمانی است که طول می کشد تا یک ماده به نصف ارزش اولیه خود تجزیه شود. اگرچه دانشمندان دقیقاً از مکانیسم این عمل آگاه نیستند، بور می تواند از بسیاری جهات برای سلامت استخوان ارزشمند باشد.

اول اینکه ویتامین D برای حفظ استخوان های سالم ضروری است زیرا توانایی بدن برای جذب کلسیم را افزایش می دهد. کلسیم خود یک ماده معدنی است که استخوان ها را تقویت می کند. از سوی دیگر، بور می تواند با افزایش طول مدت عملکرد ویتامین D در بدن به بهبود سلامت استخوان کمک کند.

بر اساس مقاله ای که در مجله Open Orthopedics منتشر شده است، افرادی که سطح ویتامین D پایینی دارند بیشتر احتمال دارد که سطوح پایین بور در بدن خود داشته باشند. این تایید می کند که این دو ماده از نظر در دسترس بودن در بدن به هم مرتبط هستند.

استروژن هورمون دیگری است که در سلامت استخوان ها نقش دارد و تجزیه آن را کاهش می دهد که می تواند منجر به پوکی استخوان شود. این وضعیتی است که استخوان ها را در مردان و زنان ضعیف و شکننده می کند. با افزایش میزان استروژن موجود در بدن، بور ممکن است به حفظ استخوان های سالم کمک کند.

اگرچه مکمل های بور به عنوان یک درمان احتمالی برای افراد مبتلا به آرتریت پیشنهاد شده است، شواهد بالینی بیشتری برای حمایت از این ادعا مورد نیاز است.

انواع مکمل های حاوی بور را می توان از داروخانه های سراسر کشور تهیه کرد. با این حال، اگر بیماری خاصی دارید، قبل از مصرف با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید. اکثر متخصصان تغذیه توصیه می کنند قبل از مصرف مکمل ها، مصرف منابع غذایی مانند میوه ها و سبزیجات را افزایش دهید.

آیا مکمل های بور بی خطر هستند؟

هنگامی که صحبت از مصرف مکمل ها می شود، مصرف بیش از حد همیشه منجر به نتایج نامطلوب می شود. مصرف بیش از حد بدون هماهنگی با پزشک می‌تواند فیلتر کردن مواد اضافی که به آن‌ها نیاز نداریم را برای بدن شما دشوار کند.

طبق برنامه غذایی و تغذیه آکادمی ملی پزشکی ایالات متحده، حداکثر دوز مصرفی روزانه بور بر اساس محدوده سنی:

کودکان 1 تا 3 سال: 3 میلی گرم

کودکان 4 تا 8 سال: 6 میلی گرم

– کودکان 9 تا 13 سال: 11 میلی گرم

– نوجوانان 14 تا 18 سال: 17 میلی گرم

بزرگسالان 19 سال و بالاتر: 20 میلی گرم

بور برای اکثر افراد بی خطر است، اما مقادیر زیاد آن می تواند مضر باشد. همچنین هیچ اطلاعاتی در مورد ایمنی این عنصر برای کودکان زیر 1 سال وجود ندارد. ایمنی آن در زنان باردار مطالعه نشده است.

اگر نمی خواهید مکمل های بور مصرف کنید، خوردن غذاهای حاوی این ماده مانند آلو، کشمش، زردآلو خشک یا آووکادو می تواند به افزایش سطح بور در بدن شما کمک کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا