7 نکته برای پرورش گل ارکیده در خانه

ارکیده یکی از زیباترین و راحت‌ترین گل‌ها برای رشد در خانه است. در اینجا 7 نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند کلکسیون ارکیده خود را خوش فرم نگه دارید.

نکات مهم برای پرورش گل ارکیده

1) تابش مقدار مناسب نور به گیاه ارکیده

زمانی که مکان مناسبی را برای گل‌های ارکیده خود در خانه پیدا کردید، بیشتر نگرانی‌های شما از بین می‌رود. ارکیده‌ها می‌خواهند در نور باشند، اما نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند زیرا می‌سوزند. برای مثال نوردهی جنوب یا جنوب غربی برای آنها مناسب نیست. می‌توانید آن‌ها را روی طاقچه پنجره رو به شمال یا شرق قرار دهید.

برای بررسی اینکه آیا خورشید خیلی قوی نیست، یک آزمایش با سایه خود انجام دهید. هنگامی که اتاق در معرض تابش بیشترین شدت نور خورشید است، دست خود را روی گلدان ارکیده قرار دهید. اگر سایه به سختی قابل مشاهده است، نور کم است. اگر متراکم باشد، خورشید قوی است و باید ارکیده را حرکت دهید.

2) آبیاری گیاه ارکیده به صورت استاندارد

برخی از ارکیده‌ها می‌خواهند برای چند روز آبیاری شوند، در حالی که برخی دیگر بدون نیاز به آبیاری مجدد تا دو هفته دوام می‌آورند. این بستگی به شرایط خاصی دارد که در آن گل‌ها را پرورش می‌دهید. معمولاً کافی است 10 دقیقه آن‌ها را خیس کنید تا ریشه‌ها خوب خیس بخورند، اما حتماً بعد از آن آبکش کنید.

برای اینکه بفهمید زمان آبیاری فرا رسیده است، بهتر است ارکیده‌ها را در گلدان‌های شفاف نگهداری کنید تا بتوانید درجه رطوبت گلدان را بهتر ببینید. همچنین حتماً برگها را به صورت دوره‌ای با پارچه مرطوب سمپاشی یا شستشو دهید.

3) دمای مناسب برای گیاه ارکیده

ارکیده‌ها از اختلاف دمای زیاد خوششان نمی‌آید. اگر دماسنج اتاق حدود 20-22 درجه را نشان دهد، چه در صبح یا عصر، برای آنها ایده آل است. همچنین مهم است که گلدان‌ها در مقابل تهویه مطبوع نباشند و اگر نزدیک به گرم شدن هستند، خوب است آنها را روی یک پد آب قرار دهید تا هوا مرطوب بماند.

4) هرس بعد از گلدهی گیاه ارکیده

هنگامی که ارکیده‌ها شکوفا می‌شوند، بهتر است ساقه آن را هرس کنید. اگر بعد از اولین گل هرس می‌شود، آن را دقیقاً از زیر جایی که گل اول بوده است هرس کنید. گزینه دیگر این است که پس از شکوفه دادن ارکیده و وارد شدن به حالت استراحت، آن را هرس کنید. سپس زیر محلی که آخرین گل در آن بود برش بزنید. همیشه مورب برش دهید و مراقب رنگ ساقه باشید. رنگ سبز نشانه سرزندگی است، در حالی که رنگ قهوه‌ای و زرد نشان می‌دهد که این گیاه بیمار یا بی روح است.

5) نحوه پیوند گیاه ارکیده

هنگام پیوند ارکیده، کمی دارچین در مخلوط خاک بریزید. این ماده به عنوان یک واکسن در برابر بیماری‌ها و قارچ‌های روی ریشه گل‌ها عمل می‌کند.

6) توجه به نوک ریشه گیاه ارکیده

اغلب ریشه‌های ارکیده خارج از گلدان است. این‌ها به اصطلاح ریشه‌های هوایی هستند که به دنبال مکانی برای فرود هستند. با این حال گاهی اوقات خشک می‌شوند، زیرا به اندازه سایرین آب دریافت نمی‌کنند. آن‌ها رنگی بسیار کم رنگ و قهوه‌ای پیدا می‌کنند و می‌توانید به راحتی آنها را برش دهید. ریشه‌های هوایی در واقع نشانه این است که ارکیده در جایی که آن را قرار می‌دهید احساس راحتی می‌کند.

7) توجه به ظاهر گیاه ارکیده

ارکیده‌ها همیشه راهی پیدا می‌کنند که وقتی مشکلی با شرایط زندگی دارند به شما نشان دهند. اگر برگ‌های آنها زرد شد، به این معنی است که یا در مصرف آب زیاده روی کرده‌اید یا نور کافی دریافت نمی‌کند. کمبود نور می‌تواند دلیلی باشد برای عدم گلدهی طولانی مدت.

حال که نحوه نگهداری از گل ارکیده را به خوبی یاد گرفتید، در صورتی که فضای پرورش گیاه ارکیده را دارید میتوانید شروع به پرورش این گیاه کنید و بیزینس فروش گل به صورت آنلاین خود را شروع کنید. یکی از فوایدی که فروش گل اینترنتی نسبت به داشتن مغازه گلفروشی به روش سنتی دارد، این است که شما همیشه و در هرساعت از شبانه روز میتوانید گل و گیاه خود را بفروشید حتی زمانی که شما مشغول استراحت هستید. پس بیشتر از این وقت را از دست ندهید و برای آشنایی با کسب و کار گلفروشی آنلاین و مزایای آن بر روی لینک کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل